  • 41. Data: 2011-03-08 08:19:04
    Temat: Re: Zasilanie wzmacniacza antenowego z kabla sygnalowego?
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:4d75358a$0$2461$65785112@news.neostrada.pl...

    Przebijam!

    Kumplowi wysiadł telewizor. Lampowy jak najbardziej (innych wówczas nie
    bywało). Przyszedłem, jedna świecąca krecha w poprzek ekranu.
    Posłuchałem, powąchałem, popatrzyłem w bebechy, poprosiłem o nożyczki,
    ciachnąłem i telewizor zaczął działać.

    I zagadka - jakie było uszkodzenie i czego słuchałem, co wąchałem i
    oglądałem?

    ==========
    Nie mam pomysłu. Kiedy rozwiązanie ?

    U nas w domu jak Szmaragd 901 miał taki objaw to się go waliło pięścią z
    góry i pomagało.
    Czyżby wstrząs załatwiał to samo, co Ty nożyczkami?
    P.G.

  • 42. Data: 2011-03-08 09:41:15
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    (...)>
> [...]
    > ciachnąłem i telewizor zaczął działać.
    >
    > I zagadka - jakie było uszkodzenie i czego słuchałem, co wąchałem i

    Ciekawe. Odchylanie pionowe jest, natomiast brak poziomego. Ty jednak
    przywróciłeś go nie na zasadzie "naprawy" czyli
    "uruchomienia/przywrócenia" czegoś, tylko przez usunięcie - no właśnie,
    czego? Przebicia? Mokre sznurki?

    Nie mam na razie pomysłu, nie siedziałem w telewizorach, za wyjątkiem
    Rubina 714d.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 43. Data: 2011-03-08 09:51:24
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    >W dniu 2011-03-07 20:44, "Dariusz K. Ładziak" pisze:
    > (...)>

    > Ciekawe. Odchylanie pionowe jest, natomiast brak poziomego.

    Przez krechę w poprzek rozumiesz krechę pionową ?
    P.G.

  • 44. Data: 2011-03-08 11:45:24
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    > Kumplowi wysiadł telewizor. Lampowy jak najbardziej (innych wówczas nie
    > bywało). Przyszedłem, jedna świecąca krecha w poprzek ekranu.
    Czyli brak pionowego odchylania, poziome było bo i wysokie nap było.

    > Posłuchałem, powąchałem, popatrzyłem w bebechy, poprosiłem o nożyczki,
    > ciachnąłem i telewizor zaczął działać.
    W lampowych to było robione na trioda+pentoda pcl85 chyba.

    > I zagadka - jakie było uszkodzenie i czego słuchałem, co wąchałem i
    > oglądałem?
    Coś mogło przywierać, np pajęczyna na cewkach odchylających połączona z
    kurzem
    i wilgocią może już nieźle przewodzić.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 45. Data: 2011-03-08 13:09:58
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-03-08 10:51, Piotr Gałka pisze:

    > Użytkownik "Adam" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Przez krechę w poprzek rozumiesz krechę pionową ?
    > P.G.

    Myślę, że Darek pisząc "w poprzek" miał na myśli pionową, inaczej by
    napisał "wzdłuż".

    O ile dobrze pamiętam, częściej padało odchylanie pionowe (kreska
    pozioma, wzdłuż) niż poziome (kreska pionowa, w poprzek) - ale mogę się
    mylić, nie siedziałem w TV.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 46. Data: 2011-03-08 14:02:48
    Od: " Wmak" <w...@g...pl>

    Adam <a...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > O ile dobrze pamiętam, częściej padało odchylanie pionowe (kreska
    > pozioma, wzdłuż) niż poziome (kreska pionowa, w poprzek) - ale mogę się

    Pojawienie się pionowej świecącej kreski na ekranie kineskopu telewizora, na
    czas dłuższy niż "ułamek sekundy" jest w 99,99% modeli telewizorów niemożliwe.
    Wysokie napięcie (bez niego nie zaświeci ekran) jest zwykle wytwarzane w
    układzie odchylania poziomego - wykorzystuje się przepięcie powstające na
    indukcyjności cewek odchylających przy zaniku prądu klucza - lampy lub
    tranzystora.
    Przerwane połączenie cewek - nie ma na czym się indukować napięcie powrotu.
    Luksusowe telewizory (także monitory komputerowe) miewały oddzielne układy
    odchylania i wysokiego napięcia (z dodatkowym dławikiem o indukcyjności
    podobnej do indukcyjności cewek odchylających) ale były tak skonstruowane, że
    przy uszkodzeniu odchylania "przymusowo" przestawał działać układ wysokiego
    napięcia i ekran nie miał prawa świecić.

  • 47. Data: 2011-03-08 20:11:58
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Adam napisał:
> [...]
    > przywróciłeś go nie na zasadzie "naprawy" czyli
    > "uruchomienia/przywrócenia" czegoś, tylko przez usunięcie - no właśnie,

    Krecha w poprzek - pozioma. Może niezbyt precyzyjnie to opisałem.

    --
    Darek

  • 48. Data: 2011-03-08 20:15:19
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik "Dariusz K. Ładziak" napisał:

    > Krecha w poprzek - pozioma. Może niezbyt precyzyjnie to opisałem.

    P.S. W klasycznym układzie telewizora lampowego pionowa krecha była
    niemożliwa - wysokie napięcie na anodzie kineskopu wytwarzane było w
    generatorze odchylania poziomego. Stawało poziome - znikało wysokie i
    krechy nie było.

    --
    Darek

  • 49. Data: 2011-03-09 09:13:59
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 08 Mar 2011 21:15:19 +0100, Dariusz K. Ładziak wrote:
> [...]
    >niemożliwa - wysokie napięcie na anodzie kineskopu wytwarzane było w
    >generatorze odchylania poziomego. Stawało poziome - znikało wysokie i

    W wielu tranzystorowych tez - to z odchyllania poziomego brala sie
    wiekszosc napiec zasilajacych.

    Dopiero te monitory komputerowe o szerokim zakresie czestotliwosci
    mialy niezalezne obwody.

    J.

  • 50. Data: 2011-03-10 19:13:43
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > Szacun. Ja bym tak nie potrafił narysować sinusoidy touchpadem.

    Sinusoida znaleziona jako pierwsza w sieci.

    zyga
    --
    --force --nodeps --all