  • 11. Data: 2009-02-08 15:11:00
    Temat: Re: Zasilanie kamery analogowej po przewodzie sygnałowym
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Zygmunt M. Zarzecki wrote:

    > Czy można coś takiego zrobić w przypadku zwykłej kamery analogowej,
    > takiej jak w monitoringu?

    Nie będzie takie proste, bo sygnał video ma dosyć szerokie pasmo - od
    kilkudziesięciu Hz do kilu MHz. Pewnie by się dało zastosować jakieś
    "miękkie" zasilanie o podwyższonym napięciu, ale prościej już dać
    modulator. Po co chcesz tak kombinować? jest mnóstwo kabli wielożyłowych
    na rynku, zresztą obecnie prawie wogóle nie stosujemy w monitoringu
    koncentryków - tylko skrętka kat.5 albo i mniej.

    Mirek.

  • 12. Data: 2009-02-08 18:41:18
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

> [...]
    > na rynku, zresztą obecnie prawie wogóle nie stosujemy w monitoringu
    > koncentryków - tylko skrętka kat.5 albo i mniej.

    Modulator nie wchodzi w grę, bo to koszt porównywalny do najtańszej
    malutkiej bezprzewodowej kamery CMOS z odbiornikiem, a ja mam przyzwoitą
    CCD w pancernej obudowie.

    Napisałem *takiej jak*.
    Chodzi o filmowanie sportów ekstremalnych, wstrząsy rozwalają kable i
    łączenia.
    Wierz mi, o filmowaniu i problemach z tym związanych wiem niemal wszystko.
    Używałem różnych, nawet w oplocie stalowym (stalowy oczywiście strasznie
    ciężki), łamią się, oczywiście przewód to linka.
    Używałem już z 5 różnych kabli, nawet takiego 3 żyłowego po 10zł/m.

    zyga

  • 13. Data: 2009-02-08 19:03:13
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Zygmunt M. Zarzecki wrote:

    > Chodzi o filmowanie sportów ekstremalnych, wstrząsy rozwalają kable i
    > łączenia.

    Każdy kabel można urwać, nie rozumiem dlaczego pojedynczy przewód
    koncentryczny miałby być mocniejszy od podwójnego. Na małym odcinku
    zresztą nie musisz mieć ekranowanego przewodu, weź np. taki 3x0,75 od
    przedłużacza - mieliśmy starą głowicę obrotową z kamerą na 220V -
    pracowała non stop i regularnie co pół roku wymienialiśmy ten przewód
    albo koncentryk (linka). Założyłem w końcu trzy przewody spiralne od
    słuchawki telefonu, dwoma szło zasilanie (bo bałem się o izolację) a
    jednym wizja. Działało to coś koło dwa lata kiedy to w końcu wymieniono
    tą kamerę na zintegrowaną.

    Mirek.

  • 14. Data: 2009-02-08 20:07:48
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Użytkownik Mirek napisał:

> [...]
    > słuchawki telefonu, dwoma szło zasilanie (bo bałem się o izolację) a
    > jednym wizja. Działało to coś koło dwa lata kiedy to w końcu wymieniono

    A nie lepiej bezprzewodowo?
    skoro takie problemy z przewodami

    pawell