    From: Marek <b...@e...com>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Zasilanie PoE na dużej odległości - większy zasilacz?
    Date: Sun, 25 Apr 2010 11:44:14 +0200

    W dniu 2010-04-25 09:59, Olek pisze:
    > Witam.
    > Mam taki problem otóż na dachu stoi sobie APek z anteną i łączy się z
    > domowym routerem kablem ca 80m. Wszystko działa OK ale czasami sie
    > zdarzy, że APek wiesza sie. Nie pytajcie jaki to i że pewnie gówno -
    > sprawdzałem go na krótko i działa bez zarzutu. Podejrzewam że na tak
    > dużej odległości firmowy zasilacz jest zwyczajnie za słaby i dociera
    > zbyt małe napięcie.
    >
    > Jest to zasilacz powiedzmy 12V 1A
    > - czy zamienić na zasilacz z większym napięciem? np 14V 1A
    > - czy zamienić na zasilacz z większym natężeniem? np. 12V 1,2A

> [...]

    Po pierwsze zamiana zasilacza z 1A na 1.2A. Ta wartość określa przy
    jakim prądzie zasilacz odmówi współpracy. Ponadto dłuższy kabel nie
    zabiera prądu z zasilacza lecz wręcz przeciwnie: jeśli kabel wnosi
    straty, to prąd w nim spada a nie rośnie i nawet mniej wydajny zasilacz
    nie spaliłby się.

    Podniesienie napięcia zasilacza jest ryzykowne z kolei. Patrz niżej
    opis. Jedynym sensownym rozwiązaniem jest lepszy kabel (o ile to on
    ponosi winę) oraz/lub kondensator tłumiący zakłócenia (o ile występują one).

    Sugeruję aby nie wróżyć z fusów tylko najpierw ustalić co faktycznie się
    dzieje. Mierzyłeś chociaż napięcie na urządzeniu? Czy jest mniejsze niż
    na początku kabla? Czy waha się ono przy pracy urządzenia? Jeśli nic się
    nie dzieje to znaczy, że nie ma powodów do grzebaniu przy zasilaniu.

    Może się zdarzyć, że przy długim kablu (tzn. przy zbyt dużej rezystancji
    kabla) będą pojawiały się zakłócenia spowodowane zróżnicowanym poborem
    prądu przez urządzenie. Bez oscyloskopu możesz nie dać rady tego
    zauważyć. W takim przypadku może pomóc kondensator (gdy zasilanie jest
    stałoprądowe oczywiście) na końcu kabla. Pojemność należy dobrać do
    częstotliwości tych zakłóceń. Jeśli spadki napięcia są okresowe i
    zauważalne na zwykłym mierniku, to można zaryzykować podniesienie
    napięcia + kondensator o dużej pojemności. Jednakże ryzykujesz spaleniem
    urządzenia w chwili gdy będzie ono czerpało mniejszy prąd.