  • 1. Data: 2014-05-02 12:04:50
    Temat: Zasilanie DHT11
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Szybkie pytanie, bo nie wiem czy dobrze rozumiem.
    Układ DHT11 - czujnik wilgotności i temperatury na interfejsie 1-wire.
    Nota katalogowa podaje, że może być zasilany od 3,5V do 5V. Odpada więc
    możliwość zasilenia go z linii 3,3V w układzie.

    Czy mogę zasilić go bezpośrednio z 5V, a pin DATA podciągnąć do 3,3V?
    Dobrze rozumiem, że tam jest otwarty kolektor i układ nigdy nie wystawia
    własnego VCC na ten pin?

    Czy też może raczej bez jakiegoś dwukierunkowego bufora się nie obejdzie?

  • 2. Data: 2014-05-02 15:07:12
    Temat: Re: Zasilanie DHT11
    Od: wchpikus <w...@w...pl>

    W dniu 2014-05-02 12:04, Atlantis pisze:
> [...]
    > własnego VCC na ten pin?
    >
    > Czy też może raczej bez jakiegoś dwukierunkowego bufora się nie obejdzie?

    A jak zasilasz kontroler?
    5 czy 3V?
    Jak 5 to nie ma problemu, nie trzeba nic podciagac, podlaczasz
    bezposrednio do wyprowadzen procka.
    Jak 3V, to na 3V powinien dzialac, ale glowy nie dam.
    W jakim ukladzie pracuje?

  • 3. Data: 2014-05-02 22:00:59
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2014-05-02 15:07, wchpikus pisze:

    > A jak zasilasz kontroler?

    MCU jest zasilany właśnie z 3,3V. Podobnie jak cała reszta cyfrowej
    elektroniki. 5V mam na wejściu - z niego zasilana jest przetwornica i
    jeden moduł wyposażony we własny stabilizator.

    > Jak 5 to nie ma problemu, nie trzeba nic podciagac, podlaczasz
    > bezposrednio do wyprowadzen procka.
    > Jak 3V, to na 3V powinien dzialac, ale glowy nie dam.

    Są dwie kwestie do rozpatrzenia:
    1) Czy ten układ wystawia sam własne VCC na pinie DATA, przez co może mi
    upalić procesor? Jeśli jest tam otwarty kolektor, to wystarczy
    podciągnąć do linii 3,3V, biorąc pod uwagę następny punkt.
    2) Czy czujnik rozpozna niższy poziom napięcia jako logiczną jedynkę?

    > W jakim ukladzie pracuje?

    Co przez to rozumiesz?

  • 4. Data: 2014-05-03 08:58:43
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Hmm... Przyjrzałem się kilku przykładom i widzę, że ludzie z powodzeniem
    używali tego czujnika przy zasilaniu 3,3V (np. z Raspberry Pi).

    http://malinowepi.pl/post/80178679087/dht11-czujnik-
    temperatury-i-wilgotnosci-uklad

    Dokumentacja podzespołu mówi jednako minimum 3,5V. Te 0,2V mogą mieć
    znacznie dla stabilności pracy i wiarygodności pomiarów?

  • 5. Data: 2014-05-03 13:13:29
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Atlantis napisał:
> [...]
    >
    > Dokumentacja podzespołu mówi jednako minimum 3,5V. Te 0,2V mogą mieć
    > znacznie dla stabilności pracy i wiarygodności pomiarów?

    Ja widzę że minimum to 3V, skąd masz 3,5V?
    http://www.micro4you.com/files/sensor/DHT11.pdf

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html