  • 1. Data: 2012-09-09 14:03:33
    Temat: Zasilacz killer
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    Czołem. Temat w zasadzie na *.pecet, ale liczę na tutejszych grupowych
    praktyków. Czy istnieje możliwość, że zasilacz peceta *przy starcie*
    może uszkadzać dyski ? Wymieniłem już na gwarancji ze 3 dyski Western
    Digital, na początku zielona, teraz niebieska seria i temat rozwalania
    tych samych sektorów przy starcie się powtarza.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 2. Data: 2012-09-09 17:06:51
    Temat: Re: Zasilacz killer
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik PeJot napisał:
> [...]
    > Digital, na początku zielona, teraz niebieska seria i temat rozwalania
    > tych samych sektorów przy starcie się powtarza.

    Elektronikę dysku zasilacz może upalić ale samych talerzy nie uszkodzi.
    Tak że to nie to. Obstawiałbym na wirusa, wątpię by sektory były
    faktycznie uwalone, nie wiem co z nimi po awarii próbowałeś robić,
    narzędziami w stylu victoria odpalonym Z live-CD sprawdziłbym co jest
    grane. Odczyt danych SMART też mógłby wiele powiedzieć.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 3. Data: 2012-09-09 18:33:19
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2012-09-09 17:06, AlexY pisze:

> [...]
    > narzędziami w stylu victoria odpalonym Z live-CD sprawdziłbym co jest
    > grane. Odczyt danych SMART też mógłby wiele powiedzieć.

    Sektory są uwalane *logicznie*, smart milczy.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 4. Data: 2012-09-09 19:24:50
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik PeJot napisał:
    [..]
    > Sektory są uwalane *logicznie*, smart milczy.

    SMART podaje wszystkie parametry całkowicie bezbłędne czy np stopa
    błędów albo licznik błędów transmisji się zwiększa? można zainstalować
    jakiś soft rejestrujący zmiany w danych SMART'a.
    Jeśli to nie jest błąd firmware na co może wskazywać że powtarza się w
    kolejnych dyskach to do sprawdzenia kable, kontroler i w sumie zasilacz
    czy wyrabia prądowo.
    Dopiero co wymieniałem zasilacz bo brakowało mu mocy gdy karta grafiki
    została zainicjowana przez sterownik, a obstawiałem padnięcie karty.

  • 5. Data: 2012-09-09 20:07:34
    Od: Tester <n...@v...pl>

    W dniu 2012-09-09 18:33, PeJot pisze:
> [...]

    Ja bym jednak obstawiał uszkodzony BIOS, albo wirus siedzący w nim (mało
    prawdopodobne, ale możliwe). Jeśli można przeprogramować BIOS, to
    dobrze, jak nie, to wymiana płyty głównej.

    Tester

  • 6. Data: 2012-09-09 20:15:06
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2012-09-09 20:07, Tester pisze:

    > Ja bym jednak obstawiał uszkodzony BIOS, albo wirus siedzący w nim (mało
    > prawdopodobne, ale możliwe). Jeśli można przeprogramować BIOS, to
    > dobrze,

    Ale na co ? OIMW siedzi tam najnowszy oferowany przez producenta.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 7. Data: 2012-09-09 20:29:05
    Od: a...@p...pl

    On Sun, 09 Sep 2012 20:07:34 +0200, Tester <n...@v...pl> wrote:

    >Ja bym jednak obstawiał uszkodzony BIOS, albo wirus siedzący w nim (mało
    >prawdopodobne, ale możliwe). Jeśli można przeprogramować BIOS, to
    >dobrze, jak nie, to wymiana płyty głównej.

    te nowe BIOSy to juz nie jest Basic Input Output System - tylko to
    jakis tam juz system operacyjny i tam juz rzeczywiscie gowno moze
    siedziec.

    --
    ThinkXtra

  • 8. Data: 2012-09-09 21:27:10
    Od: Grzyb <g...@n...pl>

    W dniu 2012-09-09 20:29, a...@p...pl pisze:

    > te nowe BIOSy to juz nie jest Basic Input Output System - tylko to
    > jakis tam juz system operacyjny i tam juz rzeczywiscie gowno moze
    > siedziec.

    Witam .A ja miałem sytuację gdy przez słabo kontaktującą wtyczkę
    zasilającą HDD uszkodziły mi się 2 dyski seagate w ciągu 1
    miesiąca.Efekty było słychać jako przypadkowe restarty dysku.Po zmianie
    wtyczki na inną i dysków (na szczęście na gwarancji się udało) kolejny
    pracuje już kilka lat.Pozdrawiam Darek

  • 9. Data: 2012-09-10 06:43:39
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2012-09-09 20:29, a...@p...pl pisze:

    > te nowe BIOSy to juz nie jest Basic Input Output System - tylko to
    > jakis tam juz system operacyjny i tam juz rzeczywiscie gowno moze
    > siedziec.

    Płyta główna jest na podstawkę 775, BIOS całkiem zwyczajny.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 10. Data: 2012-09-10 14:09:29
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Czy istnieje możliwość, że zasilacz peceta *przy starcie* może uszkadzać
    > dyski ? Wymieniłem już na gwarancji ze 3 dyski Western Digital...

    stawiam na uszkodzony kontroler sata....