  • Data: 2010-05-01 13:30:27
    Temat: Re: Zasilacz Valeo 460 - uszkodzenie dioda
    Od: Grzegorz Brzęczyszczykiewicz <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 01.05.2010 11:20, Tarde pisze:
    > Wlasnie na dlugi weekend wysiadl mi (niedlugo po gwarancji) zasilacz Tacens
    > Valeo 460. Padl obwod napiecia StandBy 5V. Znalazlem opis podobnej usterki i
    > jak komus udalo sie to naprawic. Jest tylko jeden problem. Wymienina zostala
    > dioda zenera pracyjaca w galezi 5V. Z tego co opisal czlowiek ktory to
    > naprawial wymienil ja na diode 1n4135. Katalogowo to jest zenerek ale na
    > 100V. Czy ktos naprawial taki zasilacz albo moze cos wskazac czy
    > rzeczywiscie z taka dioda to powinno dzialac? Inna sprawa ze nie znalazlem
> [...]

    Często jako prostownik stosowana jest dioda 1n5844. Google podaje,że
    jest to zener na bodaj 3,9 V. Ale faktycznie w zasilaczach ATX ta dioda
    to jest schottky - 5A, 40V.
    Tu jest pdf :
    http://yunarchu.sg1013.myweb.hinet.net/data/SKY/MXD%
    201N5844.pdf

    Diody zenera w przetwornicach też występują w innej jej części ale na
    napięcie coś ok 6V a nie na 100 V .
    G.B.