  • 41. Data: 2017-03-10 22:54:47
    Temat: Re: "Żarówki" led
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2017-03-10 o 08:39, Cezary Grądys pisze:

    > A jak z migotaniem?

    Trochę migocze, na razie mi to nie przeszkadza, ale wkręciłem jedną
    pomiędzy prawdziwe żarówki. Się przetestuje.

    MJ

  • 42. Data: 2017-03-11 17:51:19
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 9 marca 2017 23:04:33 UTC+1 użytkownik Michał Jankowski napisał:

    > Ale to duże - kuliste E27. Ja potrzebuję świeczki E14.

    Tez maja. Ale slabsze, zreszta jak zwykle e14...

  • 43. Data: 2017-03-11 17:51:44
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 10 marca 2017 01:19:45 UTC+1 użytkownik Jingiel napisał:
> [...]
    wietlowki/zarowki-led/zarowka-led-filament-e14-470-l
    m-lexman,p413926,l2448.html

    oko" podobnie jak dla halogenowej żarówki w żarówce.

    > cena?

    castorama.pl

    cos kolo 20pln.

  • 44. Data: 2017-03-11 17:55:02
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 10 marca 2017 16:20:00 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Wez nie pierdol z migotaniem. Jak sa z przetwornica to dziesiatki kilohercow. Jak z
    kondensatorem to 100Hz plus poswiata luminoforu plus jakis nieduzy kondensator
    wygladzajacy. Podobno karaluchy i inne robactwo jest w stanie zauwazyc migotanie ale
    nie czlowiek.

    Powiedz to koncernowi WV :)

    Tam ledy z tylnych swiatel mrugaja. W aucie, gdzie zasilanie jest DC.

    Mózg rozwalony :)

  • 45. Data: 2017-03-11 17:56:30
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 10 marca 2017 19:41:06 UTC+1 użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

    > Halogenowe reflektorki 12V naprawia się tą metodą w ciemno. Taki
    > niby przepalony halogen zamotowany sprężynką w otworze w suficie
    > wystarczy odciągnąć i puścić, zrobi "łup" i jest jakieś 90% szans
    > że zaświeci na nowo. Potem albo zgaśnie w ciągu kilkudziesięciu
    > minut, albo będzie działał długie miesiące. Prawdopodobieństwo
    > jednego i drugiego tak jakoś pół na pół.

    Heh, kiedyś tak naprawilem H1 w aucie. Swiecila dłużej niż druga H1 wymieniona
    później :)

  • 46. Data: 2017-03-11 18:45:36
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    s...@g...com napisał:

    > Heh, kiedyś tak naprawilem H1 w aucie. Swiecila dłużej niż druga
    > H1 wymieniona później :)

    W samochodzie zamiast naprawiać, lepiej nie psuć żarówek. Żarówka
    halogenowa, która ma za sobą wiele godzin pracy, ma włókno mocno
    zrekrystalizowane, a przez to kruche. Ono nie tyle się przepala,
    co łamie od wstrząsów. Kruchość jest znacznie większa na zimno,
    niż w rozgrzanym włókne. Przeto najlepiej trzymać się zasady, by
    nie ruszać z miejsca bez zapalonych świateł. A najlepiej włączać
    je jeszcze przed uruchomieniem silnika -- to zwłaszcza zimą daje
    inne dobre skutki.

    --
    Jarek

  • 47. Data: 2017-03-11 23:16:18
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-03-11 o 17:55, s...@g...com pisze:
> [...]
    nie czlowiek.

    > Powiedz to koncernowi WV :)
    >
    > Tam ledy z tylnych swiatel mrugaja. W aucie, gdzie zasilanie jest DC.

    Przecież już od wielu lat nie zasila się LED-ów, zwłaszcza mocnych,
    napięciem stałym.

    Pytanie tylko, czy jest techniczne uzasadnienie dla używania tak niskich
    częstotliwości.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 48. Data: 2017-03-12 12:01:56
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 11 marca 2017 23:16:19 UTC+1 użytkownik Adam napisał:
> [...]
    > napięciem stałym.
    >
    > Pytanie tylko, czy jest techniczne uzasadnienie dla używania tak niskich

    Jakie one tam mocne :)

    Podpięcie ich szeregowo razem z "delikatnym" balansowaniem rezystancją IMHO bylo by
    tańsze i nie mrugało.

    W takich lampach z tego co widzę lepiej jest mieć wiele małych źródeł światła na
    większej powierzchni niz jedno punktowe.
    Te lampy na żarówki maja odbłysniki które produkuja wiele punktów świecących tak aby
    te tylne lampy pozycyjne były raczej duże i jako tako swiecące niż małe i jasne.

    Ale tak, w sumie gdyby poprawić te częstotliwośc było by sporo lepiej a to duża
    zmiana nie jest.

    Tylko jakoś nie widze sposobu aby malutki ludzik jak ja czy ty miał możliwość
    zaatakowac taki stan jak jest aby te lampy poprawiono albo przynajmniej homologacji
    na taki syf nie dawano. A koncerny jak i organ homologujący mają to w dupie...

  • 49. Data: 2017-03-12 13:27:09
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    s...@g...com pisze:
> [...]
    >>
    > Jakie one tam mocne :)
    > Podpięcie ich szeregowo razem z "delikatnym" balansowaniem rezystancją IMHO bylo by

    Żarówka którą LEDy muszą zastąpić _musi_ działać w dość szerokim
    zakresie napięć w instalacji, od 9 do 15V, banalny szereg kilku LEDów z
    opornikiem w tym układzie się nie sprawdzi, nie wiem jakie konkretnie
    rozwiązanie jest zastosowane w tych mrugających lampach ale zdecydowanie
    nie powinno to być dopuszczone, rozprasza i dezorientuje. Zwykły
    elektrolit przed samym LEDem załatwiłby sprawę.

    [..]

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 50. Data: 2017-03-12 21:08:22
    Od: niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    > je jeszcze przed uruchomieniem silnika -- to zwłaszcza zimą daje
    > inne dobre skutki.

    też słyszałem tą urban legend - niby jakie dobre skutki?