  • Data: 2014-02-15 10:11:10
    Temat: Re: Żarówka LED a miganie
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Pawel O'Pajak" <o...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:ldltdg$kub$1@wieslauf.sub.de...
    > Powitanko,

    > Ale klasyczna zarowka zanim sie rozgrzeje, tez jest niemal zwarciem.
    > Skoro diody w mostku nie odlatuja, to albo sa po byku bardziej niz triak,
    > albo trwa to dluzej, niz rozgrzewanie zarowki.

    60W żarówka w temperaturze pokojowej - 59om (zmierzyłem przed chwilą).
    Prąd na początku: 230/59 = 3,9A (po nagrzaniu 0,26A).
    To dużo, ale to jeszcze kawałek do zwarcia.

    Zastanawia mnie jak triak w szereg z dwiema diodami zostanie włączony między
    230V (w szczycie więcej) a nie naładowany elektrolit to jak się podzieli
    między nie napięcie. ESR kondensatora pewnie poniżej 1om. Więc np. przy 30A
    tylko 30V na kondensatorze. Albo prąd jeszcze większy albo reszta na
    półprzewodnikach. Może być, że na diodach będzie po kilka V a na triaku
    kilkadziesiąt. Jeśli tak jest to znacznie mniej po byku diody wygrają z
    triakiem bez problemu.
    P.G.