  • Data: 2015-09-02 22:44:25
    Temat: Re: Zarezerwowana pamięć RAM
    Od: Cavallino <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 02.09.2015 o 21:57, Robert Winkler pisze:

    > Nowe procesory Intela mają wbudowaną grafikę Intel HD
    > ale nie ma ona własnej pamięci,

    Dokładnie taki przypadek mam.

> [...]
    > Jeśli w komputerze jest jeszcze karta graficzna
    > to ona też musi gdzieś umieścić przynajmniej cześć swojego RAM-u.

    > W przypadku 32-bitowej wersji systemu Windows nie ma.
    > 32-bitowy Linux dał by sobie rade z dodatkową pamięcią.
    > Dla 64-bitowych systemów, skoro nie dotyczy ich limit 4GiB,
    > nie stanowi to żadnego problemy.
    > Dlatego mamy teraz epokę systemów 64-bitowych.
    > Zdecydowana większość programów 32-bitowych
    > działa bez problemu w systemie 64-bitowym
    > dzięki mechanizmowi WOW64 znajdującemu się w systemie Windows.
    > Problem stanowią tylko naprawdę stare, 16-bitowe programy.

    I dokładnie o nie chodzi.
    Tyle że używane są/będą rzadko, więc może warto nie męczyć się na
    codzień z 2 GB RAN, a tylko wtedy kiedy to będzie potrzebne, odpalając
    maszynę wirtualną?

    > Jeśli chodzi o wykorzystanie maszyny wirtualnej.
    > Zainstalowałem na maszynie wirtualnej Virtual Box 5.0
    > 32-bitową wersje Windows 10 Professional
    > Maszynie wirtualnej przydzieliłem 4 GiB RAM-u
    > z czego system widzi 3.5 GiB a reszta jest niedostępna.

    Pytanie ile dostałby ten Windows gdyby był na hoście.
    Ale rozumiem, że na czuja jest szansa, że nawet na gościu dostanie
    więcej niż teraz na hoście....