    Date: Sun, 19 Sep 2010 13:06:24 +0200
    From: klops <k...@k...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Zapytanie

    W dniu 2010-09-19 01:48, waldi pisze:

    > No niestety często mam problem z napisaniem poprawnego kodu
    > źródłowego. W jednym kompilatorze podkreśla mi linkierem błąd i podaje
    > jego numer. Czytam ten opis zmieniam coś w tej linijce.Szukam też
    > opisu numeru konkretnego błędu.Tłumaczę to z angielskiego na polski.
    > Nieraz się udaje.Niestety nieraz nie umiem tego poprawić i zostawiam.

    Jak nie dajesz rady to zawsze możesz spróbować się dowiedzieć na grupach
    dyskusyjnych na których popularne języki mają oddzielne grupy; np do c i
    c++ jest pl.comp.lang.c Wielu ludzi się pyta jak sobie poradzić. Gdy nie
    odpowiedzą na polskich można udeżać na anglojęzyczne grupy... Trzeba
    tylko trochę powęszyć gdzie można natrafić na programistów... A i tak to
    jest setki razy łatwiejsze niż to co było przed erą Internetu kiedy ze
    wszystkim trzeba było się samemu szarpać do skutku (no chyba, że ktoś
    miał szczęście w postaci programujących kumpli).

    > Pytałem się o pomoc swojego byłego prowadzącego czyli doktora który
    > mnie uczył.Nie odpisał. Po prostu skończyłem studia i już nie jestem
    > studentem i nie jest zobowiązany mi tłumaczyć co jest źle i jak to
    > zrobić właściwie.

    Zapomnij o tych leserach z polibudy, bo:

    >W ogóle więcej nauczyłem się sam, czy też rozmawiając
    > na grupach dyskusyjnych niż na laboratoriach gdzie większość kopiowała
    > kod z akademika, kolegów. Zmieniająć tylko konkretne słowa by mieć
    > własną wersję.

    A na co ty liczysz??? Może, że na super hiper polibudzie jakiś
    dr+hab+inż Ci podegra do bani specyfikację C++ + chwyty programistyczne
    + doświadczenie? Tak, żebyś sobie spokojnie przez resztę życia
    utrzymywał się z programowania? Niby skąd on miałby to wiedzieć - z tych
    pogaduch przy tablicy??? Jak nie ruszysz sam banią i nie zaczniesz
    węszyć i kombinować jak po kolei opanować arkana programowania tak by
    stać się programistą który potrafi coś napisać, to nigdy nic nie
    będziesz umiał. Choć z dyplomem może znajdziesz jakąś łopatologiczną
    robotę...
    BTW. Oni (ci z polibudy) oficjalnie w telewizji twierdzą, że oni nie
    uczą konkretnych umiejętności, tylko... uwaga! uwaga! "uczą jak się
    uczyć". A ponieważ na ten temat nie ma słowa na studiach, więc...
    wniosek jest prosty: oni na studiach niczego nie uczą!!! Nawet tego jak
    się uczyć. Szkoda jednak, że pracodawcy już takimi czubkami nie są i
    oczekują konkretnych umiejętności...

    > Prowadzący nic nie mówił o grupach tematycznych,
    > różnych kompilatorach, projektach nie komercyjnych.Tylko sobie wyszedł
    > z laboratorium.
    Swoim sposobem myślenia przypominasz mi cielę co ciągle łazi koło krowy
    nie widząc innych możliwości... Bo to tępa dupa co jej mózg lasują!

    > Miałem zajęcia z programowania z c, programowania w
    > borland c++, programowania mikrokontrolerów.
    No to czego ci więcej do szczęścia potrzeba by programować?

    > Niestety kończyłem telekomunikacje i
    > elektronikę a nie informatykę za kierunek.
    Dobra wiadomość dla Ciebie: kończyłeś lepszy kierunek niż informa!
    Informa guwno daje, bo języków i programowania i tak trzeba się nauczyć
    samemu. A metodyk projektowania profesjonalnych aplikacji to i tak się
    od nich nie dowiesz, bo pewnie sami nie mają o tym pojęcia (bzdury o UML
    to możesz sobie łyknąć w 1h i od razu wskoczyć na poziom "pro", o a
    wzorcach to za moich czasów nawet nie wspominano - tak wyglądał rdzeń
    zajęć na kierunku informatyka - praktycznie nic z inżynieri
    projektowania systemów informatycznych). A tak po telekomunikacji i
    elektronice pownieneś mieć przynajmniej dobre pojęcie jak działają
    dzisiejsze komputery i sieci informatyczne. A nawet powinieneś umieć
    zrobić coś od zera co by działało autonomicznie (samodzielne,
    mikroprocesorowe urządzenie elektroniczne).

    > Jak poprawić błąd by
    > program działał właściwie.

    Z czym ma to związek tego już nie kumam!