  • Data: 2011-04-25 21:40:04
    Temat: Re: Zapraszam do galerii
    Od: marek augustynski <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > W tym przypadku to nie wazne. Wazne ze jego skwitowanie trafia w samo
    > sedno.

    Jak stereotyp może być sednem?

    > Zen u Woodiego? Wszedzie... Mam wymieniac...
    http://www.youtube.com/watch?v=p0W3HZYrNak

    Pytanie, wyjaśnienie, pytanie, wyjaśnienie. Jak Al Bundy
    To "wymądrzanie" jest straszne. Dlatego je sparafrazowałem.. nie
    pytałem gdzie jest. Musisz mi zaufać. Widziałem większość filmów
    Allena i nawet go czytałem.

    Zen jest wspaniałą filozofią gdy ją sobie zachowasz dla siebie. To
    jest rozmowa ze samym sobą. Przekładanie tego na język to czysty
    szpan.
    "Deska nie oddaje ciosów". WOW
    "Kiedy zwykły człowiek zdobywa wiedzę, staje się mędrcem. kiedy
    mędrzec osiąga zrozumienie staje się zwykłym człowiekiem" Poważnie?

    Powiesz "prostota, geniusz". Tak. On był geniuszem, ty dzięki niemu
    nie będziesz. Czy zen o tym mówi choć zdanie?

    Osobiście też mam problem bo jadę często zen. Uświadomiłem sobie na
    razie, że to głupie ale wciąż nie mogę się powstrzymać. Tak fajnie
    brzmi.

    Np. (to moje)
    Mądry dla głupiego jest tak samo głupi jak głupi dla mądrego.

    > Mozna to twierdzenie odwrocic :)

    Bresson jest w Erwittcie:)
    Dla mnie absurd.
    Gdyby nie było Erwitta stracilibyśmy Erwitta, gdyby nie było Bressona
    nie byłoby Erwitta.

    > Tak samo jak w przypadku filmu wyrezyserowanego przez newidomego :)

    Nie wiem czy nie rozumiem czy uważasz "Dersu" za dzieło niewidomego..

    > Wiedza jako taka nabiera sensu dopiero w praktyce.
    > Oczywiscie mozna sie z tym nie zgodzic i mozna PODAC sensowne
    > kontrprzyklady :)

    Carlo Gesualdo

    Wiedza jako taka jest bezbronna. To ludzie bronią się przed nią.
    Mistrz Zen;)

    > Bo Ameryka jest praktyczna.

    Sztuka nie jest praktyczna, choć to co praktyczne jest piękne.

    > Zostala zbudowana przez ludzi, ktorzy
    > przezyli dzieki praktycznemu podejsciu do zycia. Europa zapomniala o
    > praktyce i utknela w teoretycznych dywagacjach, ktore nijak
    > przekladaja sie na rzeczywistosc.

    Bo Europa już wie, że teoria nie zawsze przekłada się na praktykę.
    Dla mnie Europa też bywa zmulona ale nie mogę jej odmówić zrozumienia.
    Ona ma w nazwie "zrozumieć". Zanim krzyknie "let's go" mruknie wpierw
    "let's think". W zaokrągleniu ma się rozumieć.

    > Co do usmieszku to tez praktyczna sprawa, bez tego trudniej sie
    > dyskutuje, dyskusja jest bardziej spieta.

    Śmiech w co trzecie zdanie w serialu jest mi rzeczywiście niezbędnie
    do życia potrzebny;) Wiem kiedy się śmiać.
    Ja używam uśmieszków, co jest dla mnie smutne, bo inaczej musiałbym
    trzymać broń przy nodze.

    > Trudno porownywac europejskie podejscie do sztuki z amerykanskim. To
    > raczej dwa rozne swiaty o wspolnych korzeniach. Nie sa lepsze czy
    > gorsze, sa inne.

    Nie mówmy o gałęziach, spójrzmy na korzeń.
    Ale mi się przylepiło. To przez ciebie:)

    Takie spostrzeżenie.
    Licytatorski ton naszej rozmowy zdaje się być naturalną koleją rzeczy.
    Masz jakiś przykład rozmowy dwóch mistrzów zen?:)

    marek