  • 101. Data: 2018-02-19 18:41:29
    Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obciążą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani)
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Monday, February 19, 2018 at 5:04:44 PM UTC+1, Shrek wrote:

    > Ale ja nie o tym a o jakimś mitycznym pierwszeństwie kierowcy nad
    > pieszym dopóki nie wejdzie na przejście - nie ma takiego przepisu ani
    > takiego pierwszeństwa. Kierowca nie ma nad pieszym pierwszeństwa ani na
    > przejściu ani tym bardziej na chodniku. Co ciekawe wielu kierowców tą
    > bzdurę powtarza, co jest po prostu niebezpieczne.

    Kierowca nie ma pierwszenstwa w sensie PoRD, tzn. pieszy moze wejsc na przejscie
    zmuszajac go do zmniejszenia predkosci, zatrzymania itp, ale pieszy ma tez obowiazek:
    sprawdzic, czy wchodzac na to przejscie nie wtargnie bezposrednio przed pojazd, czyli
    nie da kierowcy szansy na zatrzymanie.
    Lepiej/precyzyjniej ujmuje to konwencja o rd: "na innych przejściach dla pieszych
    piesi nie powinni wchodzić na jezdnię bez uwzględnienia odległości i szybkości
    zbliżających się pojazdów."

  • 102. Data: 2018-02-19 18:50:14
    Temat: Re: Zapie.
    Od: p...@g...com

    --Sprawdź przy ichnym polizei to się może dowiesz:P

    Nie sprawdzi ... klepać w internecie można wszystko ale Polacy nie wypadają jakoś
    negatywnie w niemieckiej statystyce czyli po prostu uważają co po przekroczeniu
    granicy nagle staje się niemożliwe ;-)

  • 103. Data: 2018-02-19 19:20:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.02.2018 o 18:41, WS pisze:

    > Kierowca nie ma pierwszenstwa w sensie PoRD,

    Czyli nie ma pierwszeństwa. Natomiast to co na przejściu ma, to ma
    pierwszeństwa ustąpić. Tyle w temacie pierwszeństwa na przejściu.
    Wszelkie teorie o rzekomym pierwszeństwie kierowcy, dopóki pieszy stopy
    na przejściu nie postawi sa z dupy wzięte i nie mają _żadnego_
    umocowania w PoRD.

    Shrek

  • 104. Data: 2018-02-19 19:28:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]

    >wypadają jakoś negatywnie w niemieckiej statystyce czyli po prostu
    >uważają co po przekroczeniu granicy nagle staje się niemożliwe ;-)

    Zobacz np to
    https://www.youtube.com/watch?v=LfEiJCpTDMw

    Ile razy tam widac aby ktos przepuscil pieszego ?
    A ile jest przejsc bez swiatel ?

    Dortmund
    https://www.youtube.com/watch?v=4aN8nVLCmss

    Inna sprawa ... jakbym sfilmowal ruch na glownych ulicach w polskim
    miescie, to jakos podobnie by chyba bylo :-)

    J.

  • 105. Data: 2018-02-19 19:37:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 19.02.2018 o 12:04, J.F. pisze:

    >A jakie to ma znaczenie? Ważne jest jaki złamał w momencie kiedy
    >pierdolnął pieszego na przejsciu. A złamał przepis o ustąpieniu
    >pierwszeństwa.

    Bynajmniej.
    Nie da sie zatrzymac samochodu w miejscu, po prostu nie da.

    J.

  • 106. Data: 2018-02-19 19:48:27
    Od: szod <b...@a...pl>

    W dniu 19-02-2018 o 19:20, Shrek pisze:

> [...]
    > Wszelkie teorie o rzekomym pierwszeństwie kierowcy, dopóki pieszy stopy
    > na przejściu nie postawi sa z dupy wzięte i nie mają _żadnego_

    Jestem coraz bardziej przekonany, że Ty nie masz prawa jazdy, albo wręcz
    nigdy w samochodzie nie siedziałeś. Dobrze że tacy jak Ty nie mają nic
    do gadania w kwestii przepisów, bo by był burdel aż miło. Z logicznym
    myśleniem to Ty też masz problemy. Przepisy są wyraźne, nie rozumiesz
    nie zabieraj głosu. A już stwierdzenie, że przejście + chodnik to droga
    z pierwszeństwem jest idiotyzmem. Jakby było, to by pieszy miał
    bezwarunkowe pierwszeństwo, a nie ma. Daj przepis, że może wchodzić jak
    chce i kiedy chce. Nie ma przepisu? Nie zabieraj głosu i czasu swoimi
    bezsensownymi wymysłami. Poza tym samochód na drodze z pierwszeństwem
    nie musi zwalniać i upewniać żeby nie wtargnąć temu z podporządkowanej
    jak to jest w przypadku pieszego, co tak usilnie próbujesz promować
    porównując przejście dla pieszych do drogi z pierwszeństwem. Masz jakąś
    paranoję czy co? Mam tylko nadzieję, że chodzisz po przejściu tak samo
    jak usilnie promujesz na tej grupie. Szybko życie Ci to zweryfikuje i
    uświadomi że pleciesz idiotyzmy.

  • 107. Data: 2018-02-19 19:53:33
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2018-02-19 08:54, Liwiusz wrote:
    > Czy do przecinania się torów jazdy samochodów też chcesz zastosować tę
    > nowatorską metodę "pierwszeństwo ma większy i szybszy"?

    co sie dzieje na przecieciach torow jazdy samochodow jest dobrze
    okreslone i przewidywalne (w zdecydowanej wiekszosci przypadkow)

    zachowanie pieszych nie, wprowadzenie tu dodatkowego elementu
    niepewnosci pt. magiczna linia po ktorej pieszy z ustepujacego staje sie
    majacym pierwszenstwo dodatkowo niepotrzebnie komplikuje ta sprawe

    problem w tym ze pieszy i kierowca spotykajac sie przy przejsciu za
    kazdym razem musza kombinowac "co dalej" i jezeli trafi na siebie dwoch
    nie do konca zdecydowanych to moze byc roznie

    niespecjalnie ogarniam czemu w przepisach ciagle mamy sytuacje w ktorej
    pieszy moze w ciagu sekundy trzy razy zyskac i stracic pierwszenstwo
    stukajac z chodnika noga po pasach ;)

  • 108. Data: 2018-02-19 19:54:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.02.2018 o 19:37, J.F. pisze:

    > Bynajmniej.
    > Nie da sie zatrzymac samochodu w miejscu, po prostu nie da.

    Co nie przeszkadza, że daje się ustąpić pierwszeństwa.

    Shrek

  • 109. Data: 2018-02-19 19:56:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.02.2018 o 19:48, szod pisze:

    > Jestem coraz bardziej przekonany, że Ty nie masz prawa jazdy, albo wręcz
    > nigdy w samochodzie nie siedziałeś.

    Zacytuj przepis dający pierwszeństwo pojazdowi na przejściu.

    Shrek

  • 110. Data: 2018-02-19 20:03:20
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 19 Feb 2018 19:37:17 +0100, J.F. napisał(a):

    > Bynajmniej.
    > Nie da sie zatrzymac samochodu w miejscu, po prostu nie da.

    Dlatego masz dojeżdżać do przejścia dla pieszych tak wolno by nawet
    pijana babcia cię nie zaskoczyła. I nie ma że "tu wolno 50".
    --
    Jacek
    I hate haters.