  • 111. Data: 2018-02-19 20:07:25
    Temat: Re: Zapierdalajcie przez pasy, to obciążą pieszego (sprawa śmierci prof. Vetulani)
    Od: szod <b...@a...pl>

    W dniu 19-02-2018 o 19:56, Shrek pisze:

    > Zacytuj przepis dający pierwszeństwo pojazdowi na przejściu.

    Nie zrozumiałeś - ja nie chcę z Tobą dyskutować, bo dyskusja z Tobą nie
    ma najmniejszego sensu. Poprosiłem tylko o przepis mówiący, że pieszy ma
    bezwzględne pierwszeństwo. Promujesz to mocno, więc podaj przepis.

    Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę, że swoimi postami promujesz
    niebezpieczne zachowania na przejściach dla pieszych. Jakieś osoby mogą
    wziąć Twoje wypociny jako prawdziwe i stosować je w życiu. To Twoja
    nieświadomość czy głupota? Jak ktoś przez Twoje posty będzie uprawiał
    niebezpieczne zachowania i poniesie kalectwo lub śmierć, to nikt inny
    nie będzie za to odpowiedzialny, tylko Ty. Może nikt nie będzie potem
    chciał wyciągać konsekwencji z tego tytułu od Ciebie, ale życie potrafi
    zaskoczyć i obyś się kiedyś nie zdziwił.

  • 112. Data: 2018-02-19 20:17:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.02.2018 o 20:07, szod pisze:

    > Nie zrozumiałeś - ja nie chcę z Tobą dyskutować, bo dyskusja z Tobą nie
    > ma najmniejszego sensu.

    To jak nie chcesz, to po co dyskutujesz?

    > Poprosiłem tylko o przepis mówiący, że pieszy ma
    > bezwzględne pierwszeństwo.

    Nie ma czegoś takiego jak "bezwzględne pierwszeństwo", jest po prostu
    pierwszeństwo.

    > Promujesz to mocno, więc podaj przepis.

    Łap.

    Art. 13. 1. Pieszy, przechodząc przez jezdnię lub torowisko, jest obowiązany

    zachować szczególną ostrożność oraz, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3, korzystać
    z przejścia dla pieszych. Pieszy znajdujący się na tym przejściu
    _ma_pierwszeństwo_przed_pojazdem_.

    Shrek

  • 113. Data: 2018-02-19 20:29:04
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2018-02-19 07:51, Shrek wrote:

    > No to legitnie robią - w czym ich winę widzisz?

    > A ty na zielonym się zatrzymyjesz i rozglądasz? Bo wiesz - kiedyś
    > trafisz na zaspanego tirmana....

    No to niech postawią światła. Wtedy będzie analogiczna sytuacja. A nie
    porównujesz nieporównywalne.

    --
    mk4

  • 114. Data: 2018-02-19 20:44:05
    Od: szod <b...@a...pl>

    W dniu 19-02-2018 o 20:17, Shrek pisze:

> [...]
    >
    > zachować szczególną ostrożność oraz, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3, korzystać
    > z przejścia dla pieszych. Pieszy znajdujący się na tym przejściu

    Nie kompromituj się. Podkreśliłeś tylko część przepisu. Jest jeszcze
    "Pieszy znajdujący się NA TYM przejściu". A nie PRZED, ani NA i PRZED
    przejściem. Widać dla Ciebie to to samo. Na tym można zakończyć Shrekowe
    tomiki poezji drogowej.

  • 115. Data: 2018-02-19 21:02:22
    Temat: Re: Zapie.
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2018-02-19 19:28, J.F. wrote:
    > Użytkownik przemek  napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Zobacz np to
    > https://www.youtube.com/watch?v=LfEiJCpTDMw
    >
    > Ile razy tam widac aby ktos przepuscil pieszego ?
    > A ile jest przejsc bez swiatel ?
    >
    > Dortmund
    > https://www.youtube.com/watch?v=4aN8nVLCmss
    >

    > Inna sprawa ... jakbym sfilmowal ruch na glownych ulicach w polskim
    > miescie, to jakos podobnie by chyba bylo :-)

    I to jest kwintesencja - jak jest jedno przejście na 10km trasy to można
    sobie bredzić o pierwszeństwie pieszych.
    A jak jest tak jak u na - co 150m to utopia.

    --
    mk4

  • 116. Data: 2018-02-19 21:04:52
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2018-02-19 15:06, p...@g...com wrote:
    > --W kazdym badz razie raczej nie widac, aby samochody stawaly przed przejsciami, a
    kierowca sie rozgladal czy nikt nie idzie schowany za kioskiem.

    > ziew ale zaklinaj dalej rzeczywistosc :-)

    Nie ziew tylko fakty. Tez to zaobserwowałem, że raczej się raczej nie
    zatrzymują a piesi grzecznie czekają.

    Takoż prędkość. Wcale tak skrupulatnie nie przestrzegają przepisów.
    Taj jak niektórzy durnie tu piszą, że tam to wszyscy tak zgodnie jadą.
    Wcale tak nie jest. Popylają równo. Zwłaszcza na bardziej lokalnych drogach.

    --
    mk4

  • 117. Data: 2018-02-19 21:12:17
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2018-02-19 20:07, szod wrote:

> [...]
    > chciał wyciągać konsekwencji z tego tytułu od Ciebie, ale życie potrafi
    > zaskoczyć i obyś się kiedyś nie zdziwił.

    Ha nie dość, że jeden poniesie kalectwo lub śmierć to drugi będzie do
    końca życia borykał się z tym, że kogoś zabił lub okaleczył.

    Też go nie rozumiem, ale to chyba przypadek beznadziejny.

    --
    mk4

  • 118. Data: 2018-02-19 21:23:25
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 19 Feb 2018 20:44:05 +0100, szod napisał(a):

> [...]
    > "Pieszy znajdujący się NA TYM przejściu". A nie PRZED, ani NA i PRZED
    > przejściem. Widać dla Ciebie to to samo. Na tym można zakończyć Shrekowe

    Jesteście jak dzieci. Kłócicie się o wykładnię nonsensownie zbudowanych
    przepisów prawa. Ponieważ są nonsensowne, żadna wykładnia nie jest
    poprawna.
    Co z tym fantem można zrobić? Ano niewiele. Po prostu jeździć ostrożnie
    :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 119. Data: 2018-02-19 21:50:41
    Od: szod <b...@a...pl>

    > Jesteście jak dzieci. Kłócicie się o wykładnię nonsensownie zbudowanych
    > przepisów prawa. Ponieważ są nonsensowne, żadna wykładnia nie jest
    > poprawna.

    Zgadza się. Przepisy są tak specjalnie skonstruowane, żeby nie było
    uprzywilejowanych osób. Pieszy nie może mieć zawsze pierwszeństwa i
    łazić jak chce i kiedy chce, a kierowca nie może rozwalać pieszych na
    przejściu bo mu na to przepis pozwala. Ale takie pompowanie głupot jak
    to pieszy może wszystko mnie rozwala po prostu. Tak gadają i myślą
    właśnie ci, którzy z kierowaniem pojazdem nie mają nic wspólnego. Założę
    się, że większość tych łażących bezmyślnie przez przejście nie ma nawet
    PJ. Ja bym nie wszedł na przejście bez upewnienia się że mogę.

    > Co z tym fantem można zrobić? Ano niewiele. Po prostu jeździć ostrożnie
    > :)

    I o to w tym chodzi.

  • 120. Data: 2018-02-20 05:08:50
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-02-19, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > A jakie to ma znaczenie? Ważne jest jaki złamał w momencie kiedy
    > pierdolnął pieszego na przejsciu. A złamał przepis o ustąpieniu
    > pierwszeństwa.

    Ale to tak nie działa. Jak bym Cię wziął i Tobą rzucił w tego pieszego w
    wyniku czego pieszy by zgninął, to niby byłbys współodpowiedzialnym
    zabójstwa?

    Trzeba takiemu kierowcy przypisać jeszcze winę, czyli albo swiadome
    naruszenie albo naruszenie w wyniku zaniechania/zaniedbania.

    --
    Marcin