    Date: Mon, 28 Oct 2013 13:54:31 +0100
    From: "Dariusz K. Ladziak" <d...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Zamek - zabytkowy schemat

    Użytkownik Piotrne napisał:
    > Witam,
    >
    > znajomy zapytał mnie o zabytkowy "zamek elektroniczny",
    > który chce koniecznie wykonać na lampach. Używanie wysokich
    > napięć w okolicy klamki jest raczej wątpliwe, ale trudno.
    > Pytanie dotyczy zamiennika lampy.
    >
    > Nie zajmowałem się lampami, ale mimo tego sądziłem,
    > że problemu nie powinno być. Jednak obejrzałem schemat
    > i nie do końca wiem, co autor miał na myśli:
    > http://piotrne.republika.pl/zamekrx.jpg
    >
    > "Kluczem" ma być rezystor Rx. Czyli cały układ powinien
    > mierzyć jego wartość i przy odpowiedniej wartości
    > uruchomić przekaźnik.

> [...]

    Klasyczny wzmacniacz różnicowy ze sprzężeniem rezystancyjnym. Strukturę,
    po przeliczeniu wartości elementów, można odwzorować w skali 1:1 na
    mosfetach.

    A nawet trzeba - bo chyba rygla elektromagnetycznego ten twój znajomy
    nie będzie przewijał na wysokonapięciowy? Dostępne w handlu rygle, zwory
    i zamki elektromagnetyczne maja uzwojenia przeznaczone do pracy przy
    napięciu rzędu 12V i pradach czasem powyżej pół ampera - nijak tego
    triodą niskoprądową nie wysteruje.

    --
    Darek