-
Data: 2013-10-30 21:40:28
Temat: Re: Zamek - zabytkowy schemat
Od: Jakub Rakus <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 30.10.2013 21:01, ACMM-033 wrote:
> Kiedyś (dawno temu i nieprawda...) czytałem o hamulcach w pociągach...
> jest tak, że aby zahamować, trzeba wtłoczyć ciśnienie w przewody.
> Minusem tej sytuacji jest, że w razie awarii i braku ciśnienia, nie
> będzie jak zahamować (tak, wiem, że są inne obwody, czy co tam). Aby to
> następowało automatycznie, to do jazdy układ pod ciśnieniem, a w razie
> awarii i spadku ciśnienia następuje samoczynne hamowanie składu - taki
> był głos. Ale to naprawdę bardzo dawno temu czytałem, więc mogłem
> przekręcić szczegóły, jednakże zapamiętałem podejście do stanu rzeczy -
> właśnie, aby hamowało, gdy ciśnienie w układzie zaniknie... Może ktoś
> koło takiego podejścia się kręcił?
>
Kręcę się koło tego na co dzień w robocie. Obecnie na całym świecie
używa się samoczynnych hamulców zespolonych według pomysłu pana
Westinghouse'a - spadek ciśnienia w przewodzie głównym powoduje
hamowanie (czyli również w sytuacji awaryjnej np. rozerwanie składu,
nieszczelności), ale uwaga - wcześniej zbiorniki hamulcowe w pojeździe
muszą być nabite! Bo to działa tak, że na pojeździe (wagonie) jest sobie
zbiornik hamulcowy i zawór rozrządczy - podajemy ciśnienie na przewód
główny, zawór rozrządczy powoduje po pierwsze odhamowanie (upuszczenie
powietrza z cylindra hamulcowego), po drugie nabicie zbiornika
hamulcowego, żeby było możliwe kolejne hamowanie. Jak spada ciśnienie w
przewodzie głównym to zawór rozrządczy kieruje powietrze ze zbiornika
hamulcowego do cylindra hamulcowego i mamy hamowanie.
--
Pozdrawiam
Jakub Rakus
Następne wpisy z tego wątku
- 30.10.13 22:28 ACMM-033
- 31.10.13 00:00 Jarosław Sokołowski
- 31.10.13 00:53 ACMM-033
- 31.10.13 18:58 Jakub Rakus
- 31.10.13 19:07 Jakub Rakus
- 31.10.13 23:34 k...@g...com
- 02.11.13 15:51 ACMM-033
- 02.11.13 18:44 Jakub Rakus
- 02.11.13 18:46 Jakub Rakus
- 02.11.13 22:09 ACMM-033
- 02.11.13 22:13 ACMM-033
- 11.11.13 21:51 Tomasz Szcześniak
- 11.11.13 22:27 J.F.
- 11.11.13 23:52 Jarosław Sokołowski
- 12.11.13 16:22 Tomasz Szcześniak
Najnowsze wątki z tej grupy
- "ogrodowa linia napowietrzna"
- jaki zasilacz laboratoryjny
- jaki zasilacz laboratoryjny
- Puszka w ziemię
- T-1000 was here
- Ściąganie hasła frezem
- Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
- AMS spalony szybkim zasilaczem USB
- stalowe bezpieczniki
- Wyświtlacz ramki cyfrowej
- bateria na żądanie
- pradnica krokowa
- Nieustający podziw...
- Coś dusi.
Najnowsze wątki
- 2025-02-04 podpisywanie umów z datą wsteczną
- 2025-02-04 Radio internetowe do starego Androida
- 2025-02-04 "ogrodowa linia napowietrzna"
- 2025-02-04 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2025-02-03 Awaria BNP Paribas
- 2025-02-03 kryminalni i dochodzeniowcy
- 2025-02-03 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-03 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-02-03 jaki zasilacz laboratoryjny
- 2025-02-03 jaki zasilacz laboratoryjny
- 2025-02-03 Puszka w ziemię
- 2025-02-03 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2025-02-03 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-02-03 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-03 Bez żadnego trybu