  • 21. Data: 2009-03-18 14:18:16
    Temat: Re: Zakup mini notebooka
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail k...@s...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Zacznie miec bardzo szybko, kiedy doinstalujesz aktualizacje windows z
    > kilku miesiecy, jakiegos antywirusa, kilka pierdolkow w tle.

    pisałem ze nie ma znaczenia wartosc sprzetu po dwóch latach...

    H. Jackson Brown, Jr.

  • 22. Data: 2009-03-18 14:38:59
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Wed, 18 Mar 2009 15:12:07 +0100, "Leszek K."
    <l...@n...pl> wrote:

    >Ceną, wydajnością i wyposażeniem. Netbook kosztuje ~1k zet. Mini notebook
    >subnotebookach w zasadzie takie same jak w dużych. W netbookach nie
    >znajdziesz napędu ani nagrywarki CD/DVD. Ilość i rodzaj złączy też jest
    >ograniczona.

    Oj nei do końca tak to wygląda. Porównam sobie 12 calowy Lenovo X61 z
    położonym obok 10 calowym Asusuem 1000H. W obu brak napędu optycznego.
    Po 3 USB, gniazdo na zewnętrzny monitor, sieć, wifi, BT. Wydajnościowo
    lepszy X61 choć z natywnej Visty robiłem downgrade do XP bo nie mogłem
    dojść do tego gdzie mi prędkosc wycieka ;-). Solidnośc obudowy też na
    korzysć X61. Slot PEx też an korzysć X61 choć tu juz nie do końća bo
    siedział tam modem komórkowy a w tej chwili oba kompy mają je na USB.
    X61 wygrywa złaczem od stacji dokującej jeśli ktoś używa. Bateria - na
    korzyśc 1000H. WiFi na korzyśc 1000H bo ma n a X61 tylko b/g. Cena -
    na korzysć 1000H. bo X61 minimu 2x droższe. Zasilacz - na korzysć
    1000H bo zdecydowanie mniejszy. Z tej wielkośc mam obok Della XPS
    który ma też DVD ale brak mu BT. Tu odpada cenowo zdecydowanei bo
    droższy jeszce o o 50% od Lenvo.

    Zdrówko

  • 23. Data: 2009-03-18 14:58:20
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message
    > Osobnik posiadający mail k...@s...com napisał(a) w poprzednim odcinku
    > co następuje:

    > pisałem ze nie ma znaczenia wartosc sprzetu po dwóch latach...

    Wartosc nie, ale szybkosc dzialania predko spadnie do frustrujacego poziomu.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 24. Data: 2009-03-18 15:01:40
    Od: "miab" <m...@w...pl>

    Leszek K. wrote:

    > Atom wyższą wydajność niż PIII? To musiałby mieć ze dwa razy większy
    > zegar. Celeron M to w zasadzie PIII.

    http://laptopcom.blogspot.com/2008/04/first-benchmar
    k-atom-cpu-vs-via-isaiah.html
    Na marginesie Atom u mnie na MSI Wind U100 chodzi na 2GHz.

    miab

  • 25. Data: 2009-03-18 15:32:02
    Od: "ApanasBudriszko" <c...@g...pl>

    wiadomości news:18032009.67815659@budzik61.poznan.pl...
    > Witam
    > Chciałem kupic laptopa. Cel - korzystaneie poza domem z office i kilku
    > dodatkowych programów (nic wymagajacego duzej mocy obliczeniowej) + to
    > samo
    > w domu + poczta itp.

    Jak widze wiekszość osób piszących w tym wątku nie miała do czynienia z
    netbookiem i teoretyzuje mocno albo demonizuje niska wydajność.

    Zalety najpopularniejszej w tej chwili platformy czyli atoma 1,6 to małe
    wymiary, niska waga i całkiem pryzwoita wydajność.

    Jeśli mogę coś podpowiedzieć to nie bierz niczego co ma mniej niż 10" bo ma
    klawiaturę o zbyt małych klawiszach i ew. praca w wordzie jest męcząca,
    ekran 10" też ma swe zalety. Liderem w czasie pracy na bateriach jest mały
    samsung o ile pamiętam do 7 godzin a dodatkowo jest sprzedawany z kartą
    HSDPA w zestawie inne nie mają na nie nawet miejsca

    Asusy pracują do 5 godzin na bateriach to fajny wynik, do wiekszości z nich
    możesz włożyc zamiast gigowej 2 gigową pamięć.

    Minusy ? jeśli faktycznie jako jedyny komputer to brak napedu DVD może
    okazać się utrudnieniem i szybko dokupisz zewnetrzny, koszt ok 250 zeta.

  • 26. Data: 2009-03-18 15:33:17
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail k...@s...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Wartosc nie, ale szybkosc dzialania predko spadnie do frustrujacego
    > poziomu.

    spadnie bo???
    Procesor sie zuzyje?
    pierdołki w tle? jakie?
    Mam wrazenie ze to o czym piszesz działało kilka lat temu - obecnie wymiane
    kompów na szybsze powoduja gry oraz jakies wielce rozbudowane strony z
    kolorkami itp - gier nie bede uzywał, strony z takimi pierdołami wywołuja u
    mnie natychmiastowy powrót do googli :)))

    "Czy ty jesteœ normalny, czy tylko listonoszem?"
    by Jenka

  • 27. Data: 2009-03-18 15:33:17
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail l...@n...pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

> [...]
    > subnotebookach w zasadzie takie same jak w dużych. W netbookach nie
    > znajdziesz napędu ani nagrywarki CD/DVD. Ilość i rodzaj złączy też jest

    z tego co piszesz wynika ze napisał mini notebook a mialem na mysli netbook
    :)))

    H. Jackson Brown, Jr.

  • 28. Data: 2009-03-18 15:44:48
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Wed, 18 Mar 2009 14:58:20 -0000, "kamil" <k...@s...com> wrote:

    >Wartosc nie, ale szybkosc dzialania predko spadnie do frustrujacego poziomu.

    ??? Celeron M 1,4 GHz którym posługiwałem się ~3 lata od ponad roku
    dobrze służy mojemu Ojcu głównei do netu. Zmieniłem na nowy komputer
    bo potrzebowałem większego ekranu do pewnych zastosowań. Zastosowanie
    to sieci (nie tylko www/poczta ale także rózne narzędzia admina etc.),
    leptok często robił za przenośny serwer u klienta, programy biurowe,
    jakies filmy/muzyka. Chodził na tym XP/Win2k3/Debian na różnych
    partycjach. Opócz 17 calowego laptoka mam netbooka który wydajnościowo
    jest porównywalny z poprzednim laptokiem sprzed 4 lat. Jakoś się nie
    frustruję a nawet w suemi wykorzystuję go częściej niż "dużego"
    laptoka. Ostatnio nawet na wyjeździe postawiłem sobie na XP w
    VirtualBox-ie Debiana bo potrzebowałem szybko przetestować działanie
    dodatku do oscommerce działajacego na platformei Windows a nie maiłęm
    drugiego kompa pod ręką. Działa bezproblemowo.

    Zdrówko

  • 29. Data: 2009-03-18 17:03:14
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@g...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > bateriach jest mały samsung o ile pamiętam do 7 godzin a dodatkowo
    > jest sprzedawany z kartą HSDPA w zestawie inne nie mają na nie nawet

    a inne maja jaka karte?
    W czym HSDPA jest lepsza?

    > Asusy pracują do 5 godzin na bateriach to fajny wynik, do wiekszości z
    > nich możesz włożyc zamiast gigowej 2 gigową pamięć.

    rozbudowa na 99% nie bedzie wchodziła w gre.

    > Minusy ? jeśli faktycznie jako jedyny komputer to brak napedu DVD może
    > okazać się utrudnieniem i szybko dokupisz zewnetrzny, koszt ok 250
    > zeta.

    do podanych przeze mnie zastosowan naped i tak nie bedzie pewnie jakos
    specjalnie potrzebny. A jak bede chciał obejrzec jakis film w drodze -
    zawsze jest PEN USB i divxy.

    którzy nie mają już nic do stracenia. " Janis Joplin

  • 30. Data: 2009-03-18 17:13:15
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Budzik pisze:

    > a inne maja jaka karte?
    > W czym HSDPA jest lepsza?

    Bez tego ciężko połączyć się bezprzewodowo z internetem jak nie ma
    żadnego hotspotu w pobliżu.