  • 1. Data: 2009-03-18 08:17:12
    Temat: Jaki monitor 26 calowy?
    Od: Andreios <b...@g...com>

    Witam,

    Przymierzam się do kupna monitora LCD, myślę nad 26". Jakie są czynniki
    "za" i "przeciw" w wyborze takiej wielkości? Może się zdecydować na 24
    cale?
    Monitor będzie służył przede wszystkim do gier, w mniejszym stopniu do
    filmów HD. Cena do +- 1500zł. Dodam, że obecnie posiadam LG L227WT i nie
    chciałbym się przesiadać na gorszą matrycę:/

    --
    Phenom II 940 > GeForce GTX 285 1 GB > AM2+ Gigabyte GA-MA770-DS3 > 4 GB
    Kingston DDR2 > be quiet! Dark Power 650W > 2 x 250 GB SATA RAID 0 >

  • 2. Data: 2009-03-18 09:52:15
    Temat: Re: Jaki monitor 26 calowy?
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    Zdecydowanie "za" to ta sama rozdziałka co w 24" czyli większa czcionka.
    Oczywiście zalezy to od kierunku zastosowań, dla filmów to bez znaczenia.
    No i przy grach to atut w postaci łatwiej osiagalnej rozdzielczości
    natywnej... (zeby zagrać w większej rozdzielczości niz HD trzeba mieć
    monstrum a nie komputer)

    --
    Mariusz

  • 3. Data: 2009-03-18 09:55:00
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    Mariusz pisze:
> [...]
    > No i przy grach to atut w postaci łatwiej osiagalnej rozdzielczości
    > natywnej... (zeby zagrać w większej rozdzielczości niz HD trzeba mieć

    Nie bardzo rozumiem na czym opierasz to twierdzenia ja mam 24'' i
    puszczam gry w rozdziałce 1920x1200 nie mam wyjątkowo wypasionego kompa
    a wszystko śmiga jak trzeba.

  • 4. Data: 2009-03-18 10:06:22
    Od: "Piter" <t...@o...pl>

    Nie bardzo rozumiem na czym opierasz to twierdzenia ja mam 24'' i
    puszczam gry w rozdziałce 1920x1200 nie mam wyjątkowo wypasionego kompa
    a wszystko śmiga jak trzeba.

    -----

    ja się niedawno przesiadłem na 26" i powiem szczerze że pomimo że wzrok mam
    raczej dobry to jak się wyłożę w fotelu to czcionka jest ok albo nawet ciut
    mała.
    co do gier to faktycznie trochę zwolnił komp w stosunku do 1280x1024 ale
    myślałem że będzie to dużo gorzej.

  • 5. Data: 2009-03-18 15:55:59
    Od: "miab" <m...@w...pl>

    Andreios wrote:
> [...]
    > filmów HD. Cena do +- 1500zł. Dodam, że obecnie posiadam LG L227WT i
    > nie chciałbym się przesiadać na gorszą matrycę:/

    Do pracy z tekstem i aplikacjami tekstowymi 26"(wieksza plamka).
    Do filmu i gier bez znaczenia. Sam używam LG W2600H-PF z dużą
    przyjemnoścą. W porównaniu do 22" Samsunga, której też używam
    i która jest całkiem niezła wielkość i czytelność poraża.

    miab

  • 6. Data: 2009-03-18 16:07:14
    Od: Andreios <b...@g...com>

> [...]
    > przyjemnoścą. W porównaniu do 22" Samsunga, której też używam
    > i która jest całkiem niezła wielkość i czytelność poraża.

    Przymierzam się właśnie do LG Flatron W2600H-PF, mam nadzieję, że
    jakościowo nie będzie ustępował L227WT-PF? Na korzyść tego pierwszego,
    przemawia też fakt, że pobiera energii tylko 50W. Nie mogę nigdzie
    znaleźć testów tego monitora, czyżby nie było?

  • 7. Data: 2009-03-18 21:12:00
    Od: Michal Bien <m...@u...edu.pl.invalid>

    Andreios pisze:

    > Przymierzam się właśnie do LG Flatron W2600H-PF, mam nadzieję, że
    > jakościowo nie będzie ustępował L227WT-PF? Na korzyść tego pierwszego,
    > przemawia też fakt, że pobiera energii tylko 50W.

    Nie patrz bezkrytycznie na dane techniczne. Mając już LG zapewnie
    wiesz, że nie da ich się normalnie używać do tekstu z jasnością na 100%.
    W2252TQ ustawiony na tyle ile mi pasuje pobiera i to przy całkowicie
    białej powierzchni nie katalogowe 40W, a ~17W. Z innymi jest AFAIK
    podobnie.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    #GG: 351722 #ICQ: 101413938

  • 8. Data: 2009-03-19 21:20:03
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    Nie bardzo rozumiem na czym opierasz to twierdzenia ja mam 24'' i
    puszczam gry w rozdziałce 1920x1200 nie mam wyjątkowo wypasionego kompa
    a wszystko śmiga jak trzeba.

    To baaardzo wzgledna rzecz. W pasjansa może bez znaczenia czy masz 60 czy 20
    fpsów, natomiast w wiekszość popularnych gier FPS poniżej 45 dyskwalifukuje
    Cię w grze. Ja nie lubie jak mi spada poniżej 60. A różnica w liczeniu 1920
    a 2560 jest no cóż... dość duża. Na moim 9800GTX+ raczej w 1920 nie dałoby
    się poszalec z ustawieniami więc może po prostu masz bardzo dobrze wypasiony
    komp albo gry w które grasz są z innej epoki.

    --
    Mariusz

  • 9. Data: 2009-03-19 21:21:36
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    > Nie patrz bezkrytycznie na dane techniczne. Mając już LG zapewnie
    > wiesz, że nie da ich się normalnie używać do tekstu z jasnością na 100%.

    A kto jest w stanie w Windows uzywac monitora LCD na 100%? (ja mam 35%)

    --
    Mariusz

  • 10. Data: 2009-03-20 14:55:49
    Od: BrunoN Bluthgeld <b...@M...o2.pl>

    Mariusz wrote:

    > A kto jest w stanie w Windows uzywac monitora LCD na 100%? (ja mam 35%)

    Dobre pytanie. Nie widziałem jeszcze LCD, którego na dzieńdobry nie
    trzeba skręcać do przynajmniej 1/3, inaczej nie da się wysiedzieć :)

    --
    bujaj makaron do konserw - rzekl niesmialo rozpustny bosman, koneser
    szarf, do swej wedzonej szalupy. wieko kompozytu zatrzeszczalo