  • 61. Data: 2009-04-12 18:19:17
    Temat: Re: Zakup mini notebooka
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 18.03.2009 08:18, Budzik pisze:
    > Juz chciałem kupic zwykłego laptopa, ale podpowiedziano mi, ze moze lepszym
    > rozwiazaniem byłby mini laptop + dodatkowy duzy monitor i klawiatura w
    > domu. Jak sie sprawuja takie sprzety? (np taki:

    W domu raczej korzystaj ze stacjonarnego komputera.

    Te mini-notebooki i netbooki są świetne do dorywczej pracy
    w terenie (i tu będę polecał -- sam nawet chcę kupić, jak
    trochę sprzęt potanieje znowu), ale po co mordować się w
    domu z podłączaniem osprzętu do wolnego komputerka, skoro
    można dokupić skrzynkę małą i mieć komputer na stałe?

    Szczególnie, że z tego, co piszesz, wynika, że masz już
    komputer stacjonarny.

    Swoją drogą -- jak bardzo poważna praca poza domem? Kompu-
    tery z ekranem 11" i mniejszym nadają się w zasadzie tylko
    do pisania czystego, litego tekstu, a nie do pracy nad
    dokumentem obejmującym grafikę i formatowanie.

    PS. Połamałeś odnośniki.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 62. Data: 2009-04-12 18:42:40
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail r...@m...com.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > W domu raczej korzystaj ze stacjonarnego komputera.

    Pewnie ze tak.
    Laptop bedzie słuzył tylko do pewnych czynnosci.

> [...]
    > domu z podłączaniem osprzętu do wolnego komputerka, skoro
    > można dokupić skrzynkę małą i mieć komputer na stałe?

    oczywiscie ze podstawa jest dorywcza praca w terenie + internet + delegacje

    > Swoją drogą -- jak bardzo poważna praca poza domem? Kompu-
    > tery z ekranem 11" i mniejszym nadają się w zasadzie tylko
    > do pisania czystego, litego tekstu, a nie do pracy nad
    > dokumentem obejmującym grafikę i formatowanie.

    da rade.
    Obrabiania wielkich plików excela sobie na takim monitorku nie wobrazam :)

    > PS. Połamałeś odnośniki.

    ja? nie, to pewnie moj program... ;-)

    "Jak mogę powiedzieć, co myślę, dopóki
    nie przekonam się, co mówię?" E.M. Forster

  • 63. Data: 2009-04-13 11:05:53
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 12.04.2009 20:42, Budzik pisze:
    > oczywiscie ze podstawa jest dorywcza praca w terenie + internet + delegacje

    No to do tego netbooki 9"-10" nadają się świetnie. Byle kom-
    puter nie ważył więcej niż około 1 kg -- to już jest jednak
    waga, którą czuć w plecaku czy torbie.

    Próbowałem zastosować do pisania mobilnego telefon z Symbia-
    nem i PocketPC z Windows Mobile, ale obydwie próby się nie
    udały (choć mobilność idealna). Pierwszy jest za wolny do
    pisania dłuższych tekstów, drugi nie ma niestety fizycznej
    klawiatury, a ekranowa to porażka z wielu względów. Testowo
    używałem EeePC 1000H i to było to: małe, szybkie, lekkie,
    długo pracuje na baterii. Mimo to, ten komputer jest z kolei
    troszkę *za duży*. Teraz poluję na 901 (najlepiej z Linuksem
    i dyskiem SSD), ale akurat ceny nie spadają ;)

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 64. Data: 2009-04-14 07:03:15
    Od: " K" <k...@N...gazeta.pl>

    Radosław Sokół <r...@m...com.pl> napisał(a):

    > długo pracuje na baterii. Mimo to, ten komputer jest z kolei
    > troszkę *za duży*. Teraz poluję na 901 (najlepiej z Linuksem
    > i dyskiem SSD), ale akurat ceny nie spadają ;)

    Mam podobne zdanie, ja probowalem wczesniej n9500, HTC Athena i dopiero eee
    pc 900 TO JEST TO. 1000, aspire, wind juz jest za duzy. Ja bardzo duzo
    pracuje w terenie, wlasciwie wylacznie i wiem co mowie. Juz nawet 901 jest
    jakas taka ciut za duza. Dodatkowo dzieki dyskowi SSD uzywam do nawigacji
    (Auto Mapa) po odpowiednim zmapowaniu klawiszy uwazam, ze jest wygodbiej niz
    na ekranie dotykowym. W biurze podlaczam poprostu do monitora, klawiatury i
    myszki.