  • 31. Data: 2016-09-06 10:34:14
    Temat: Re: Zakaz wyprzedzania dla Tirów na autostradach.
    Od: Jimiasty <j...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 5 września 2016 16:36:02 UTC+2 użytkownik Shrek napisał:

> [...]
    > noge z gazu, zwalniasz i zmieniasz pas. Ewentualnie przyspieszasz jak
    > widzisz, że jest miejsce wcześniej, zmieniasz pas i zwalniasz -
    > wyprzedzi cię i jedziesz normalnie dalej. Nie jest możliwe zwykle tylko
    > wtedy gdy ty jedziesz te 160 i nie dopuszczasz do siebie myśli, że
    > mógłbyś zwolnić albo przyspieszyć, bo ci honor nie pozwala (czyli
    > właśnie dokładnie jak większość tirmanów). Mi pozwala i zwykle dzięki
    > temu nikt mi ani długimi ani kierunkami na dupie nie miga. Zdarzyło się
    > kilka razy, bo się zgapiłem i jeden burak. Całkiem nieźle jak na tyle

    Zwalniasz i wciskasz sie na prawy, żeby przepuścić poganiacza. Potem żeby wrócić na
    lewy musisz puścić jeszcze z 5-10 innych. Wreszcie pojawia się dziura na lewym,
    no to but i wracasz do swojej podróżnej prędkości (160). Wyprzedzasz dalej kolumnę
    aut na prawym pasie, wyprzedzasz, wyprzedzasz i po chwili widzisz jak prawym z
    prędkością ok 140-150 jedzie sobie ten twój poganiacz.

    Znasz ten scenariusz? :)

    --
    Pozdro.
    Jimiasty

  • 32. Data: 2016-09-06 10:36:29
    Od: Jimiasty <j...@g...com>

    W dniu wtorek, 6 września 2016 10:32:55 UTC+2 użytkownik Shrek napisał:

    > Jak zapchane to nic nie zrobisz, więc nie ma się co przejmować:P
    >
    > Shrek

    Jakoś mnie to wpienia strasznie. Szczególnie, że niektóre typy podjeżdzają
    naprawdę blisko, tak że w lusterku znikają mi jego przednie światła. W razie
    hamowania (gdy np z prawego ktoś się nagle właduje) może być naprawdę
    niebezpiecznie.

    --
    Pozdro.
    Jimiaty

  • 33. Data: 2016-09-06 10:39:08
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "ddddddddd"

    > No nie wiem, mnie tam właściwie w ogóle nie wadzili. Może innym jakimś
    > cudem bardziej, ale kierowcy TIRów też zwykle są kierowcami osobówek to
    > by chyba się zreflektowali, gdyby było problemem.

    mi też nie wadzili, za to wczoraj dużo bardziej wadzili mi fabiowcy
    jadący 110km/h lewym pasem, bo na prawym tiry z zakazem wyprzedzania...
    (wiem, wiem na tym odcinku jest ograniczenie do 110km/h, ale mógłbym
    jechać szybciej).
    Mam nadzieję że ten zakaz nie wejdzie (nie mam nic przeciwko zakazowi
    wyprzedzania np. powyżej 1 minuty)
    ---
    Więc właśnie, problem nie jest tylko w kierowcach tirów. Zwykle więcej
    blokad jest z osobówek. Może tylko osobówki sprawniej zjeżdżają, ale jak dla
    mnie to i tak ... se ktoś migacz załączy i powooooli pas zmienia a czas
    leci. A w ogóle nie problem w tym, że ktoś jedzie wolniej tylko, że nie
    jedzie dynamicznie. Nie przyspieszy jak potrzeba ani nie zwolni. Taki
    tempomat. I potem jadąc "fabią" może być problem jak w ogóle wyprzedzać jak
    na lewym w lusterku "sznur pojazdów po horyzont" jadących tylko niewiele
    szybciej.

  • 34. Data: 2016-09-06 10:44:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "SW3" napisał w wiadomości grup
    W dniu 05.09.2016 o 18:49 Shrek <...@w...pl> pisze:

    >Teraz ich nie ma bo część już zdążyła dojechać do celu. Po
    >wprowadzeniu zakazu wyprzedzania wszystkie będą jechać z prędkością
    >najwolniejszego przed sobą. Jeśli przyjmiemy optymistycznie, że to
    >będzie średnio 80 km/h to dla większości oznacza to około 10%
    >dłuższy czas przejazdu czyli około 10% więcej tirów na drodze.

    No nie, bo ciagle maja ograniczenie czasu pracy.
    Zeby ich bylo 10% wiecej to trzeba dokupic nowych samochodow i/lub
    kierowcow.

    Natomiast beda jechaly w dlugich kolumnach.
    Przejedzies 5km z predkoscia 150, a potem kolejne 5 km 100km/h za
    skoda czy lublinem :-)

    J.

  • 35. Data: 2016-09-06 10:51:36
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 05.09.2016 o 16:51 Shrek <...@w...pl> pisze:

    > No i?

    No i to co wyciąłeś.

    OK, tłumaczę:
    Po autostradzie może się poruszać zgodnie z przepisami pojazd jadący z
    prędkością 40 km/h. Jeśli będzie zakaz wyprzedzania dla ciężarówek to
    momentalnie utworzy się za takim pojazdem wielokilometrowa kolejka
    ciężarówek. Więc każdy pojazd, który może rozwinąć wyższą prędkość (niż 40
    km/h) i wolno mu wyprzedzać, będzie tę kolumnę wyprzedzał czyli zajmie
    lewy pas. Prędzej czy później wśród wyprzedzających trafi się pojazd
    jadący maksymalnie około 100km/h (raczej prędzej, później może się trafić
    jadący 80km/h) więc lewy pas będzie jechał z prędkością 80-100 km/h.
    Oczywiście z przodu będą 2 prawie całkiem wolne pasy, tylko mało kto
    będzie mógł z nich skorzystać (tak samo jak za każdym zwężeniem). W tym
    momencie wyobraź sobie siebie dojeżdżającego do końca tego zamieszania -
    będziesz się martwił z powodu czekającej wielokilometrowej powolnej jazdy,
    czy cieszył że ciężarówki muszą jechać jeszcze wolniej?

    --
    SW3
    ----

  • 36. Data: 2016-09-06 11:13:13
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jimiasty,

    Tuesday, September 6, 2016, 10:28:36 AM, you wrote:

    > Na A4 KRK-TARNOW taki poganiacz zdarza sie za każdym razem jak jadę,
    > a jeżdzę 2-3 razy w miesiącu. Najczęściej takiego poganiacza można spotkać gdy
    > oba pasy zapchane po horyzont.

    Jak oba pasy zapchane po horyzont, to nie da się lewym jechać 160.
    Zazwyczaj wtedy na lewym siedzi jakiś lokalny kretyn jadący 100-120
    (jak dobrze pójdzie) a za nim kilkukilometrowy kondukt. A w czymś
    takim zaczyna ludziom odwalać.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 37. Data: 2016-09-06 11:23:54
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jimiasty,

    Tuesday, September 6, 2016, 10:36:29 AM, you wrote:

> [...]
    > hamowania (gdy np z prawego ktoś się nagle właduje) może być naprawdę

    Wręcz przeciwnie - o wiele bezpieczniej niż gdyby był kilkanaście
    metrów za Tobą.

    Jak jest blisko, to w momencie zderzenia różnica prędkości jest
    niewielka, szkody są minimalne. Jak jest dalej, to zdążysz bardziej
    zwolnić zanim do Ciebie dojedzie i walnie.

    Całkowicie bezpiecznie przy 160km/h jest dopiero w odległości jakiś
    150-200 metrów :(

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 38. Data: 2016-09-06 11:54:06
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 06.09.2016 o 10:44 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    > No nie, bo ciagle maja ograniczenie czasu pracy.
    > Zeby ich bylo 10% wiecej to trzeba dokupic nowych samochodow i/lub
    > kierowcow.

    No to trzeba będzie. Koszty wzrosną. Konsumenci zapłacą.

    I jak ta nasza gospodarka ma być konkurencyjna w stosunku do np. USA gdzie
    ciężarówki mogą jeździć ok. 100 km/h a czas pracy może być dłuższy i
    przede wszystkim bardziej elastyczny...

    --
    SW3
    ----

  • 39. Data: 2016-09-06 12:05:28
    Od: ddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 06.09.2016 o 10:39, re pisze:

> [...]
    > Taki tempomat. I potem jadąc "fabią" może być problem jak w ogóle
    > wyprzedzać jak na lewym w lusterku "sznur pojazdów po horyzont" jadących

    tak teraz mi się przypomniało, że dużo częściej spotykam osobówkę mającą
    prawy pas wolny, ale zmieniającą pas na prawy dopiero jak jestem blisko.
    Jak udaję że w takiego wjadę (czyli hamuję późno) to ucieka szybciej,
    jak zwalniam wcześniej to i tak zjeżdża dopiero jak siądę na zderzaku.

  • 40. Data: 2016-09-06 12:43:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.09.2016 o 10:33, SW3 pisze:

> [...]
    > przed sobą. Jeśli przyjmiemy optymistycznie, że to będzie średnio 80
    > km/h to dla większości oznacza to około 10% dłuższy czas przejazdu czyli

    Optymistycznie to ja nigdy tira na uatostradzie jadącego 80 nie
    widziałem. Przecież ona wszystkie na kagańcu jeźdzą;)

    Ale niech ci będzie - czyli będzie ich 10% więcej (przez pączkowanie;).
    Teraz prawy pas jest zajęty w 90% przez tiry - no to jak nie jest to z
    dypy te twoje i tak nadmiernie naciągane obliczenia.

    > A nawet jeśli by była taka sama ilość to wolisz kilkukilometrowe kolumny

    Od razu weź kilkunasto - co się będziesz oszczędzał;)

    > poruszające się z prędkością ~80km/h

    90, ale to bez znaczenia;)

    >porozdzielane podobnej długości
    > przerwami (czyli w efekcie kawałek autostrady bez tirów a kawałek z
    > całkowicie zablokowanym przez nie prawym pasem) czy tak jak teraz czyli
    > od czasu do czasu tir na lewym pasie ale za to prawy pas dostępny
    > częściej niż co kilka kilometrów i częściej jadący 90 niż 70?

    Oczywioście że lepiej mieć 10 tirów na raz i potem 10 km pusto niż tira
    co kilometr. Wyprzedzasz i z bani, a nie ciągła czkawka.

    Shrek