-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.95.49.88.177.n
eoplus.adsl.tpnet.pl!not-for-mail
From: Myjk <m...@n...op.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
Date: Mon, 7 Nov 2022 16:43:58 +0100
Organization: MAD
Message-ID: <15ia8vums7o70$.dlg@myjk.org>
References: <635cc8b4$0$457$65785112@news.neostrada.pl>
<635eb53f$0$564$65785112@news.neostrada.pl>
<635eb7e7$0$552$65785112@news.neostrada.pl>
<635ec1e2$0$548$65785112@news.neostrada.pl>
<635f661c$0$547$65785112@news.neostrada.pl>
<635fdbb1$0$457$65785112@news.neostrada.pl>
<63600bfb$0$468$65785112@news.neostrada.pl>
<tjqcjb$70k$1$Cav@news.chmurka.net>
<kcjgcqf33qli.z10rvxur55uq$.dlg@40tude.net>
<tjt9sc$vvb$3$Cav@news.chmurka.net>
<8...@4...net>
<tjtbcg$vva$3$Cav@news.chmurka.net>
<4o0ng58l00vw$.1glhvf5mtanux.dlg@40tude.net>
<tjturc$f3m$1$Cav@news.chmurka.net>
<oe8ukg1wv0dh$.s2nxwgd5tvoj.dlg@40tude.net>
<tju1pr$gae$1$Cav@news.chmurka.net>
<tjvosg$l2b$1$kolczan@news.chmurka.net> <lpfv86knswuw$.dlg@myjk.org>
<o...@4...net> <1...@m...org>
<l...@4...net>
Reply-To: m...@n...op.pl
NNTP-Posting-Host: 95.49.88.177.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Myjk";
posting-host="95.49.88.177.neoplus.adsl.tpnet.pl:95.49.88.177";
logging-data="29687";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2708407
[ ukryj nagłówki ]Mon, 7 Nov 2022 13:13:29 +0100, J.F
> No coz - chce sie miec samochod elektryczny, to trzeba miec gniazdko.
> Unia to juz chyba zrozumiala i chce hybrydy rozliczac/zbanowac.
Myślenie było dobre, tylko jak zwykle ludzie postanowili to wykorzystać.
Nikt nie założył że ktoś kupi auto z baterią by używać jak zwykły
spaliniak. Przecież na prądzie się jeździło TANIEJ niż na paliwie.
> Tym niemniej nawet PHEV po miescie moze jezdzic na prądzie,
> ja mam pod nosem kauflanda z darmową ładowarką - moglbym codziennie
> ładować.
Już darmowych ładowarek prawie nie ma,
no i często sa pozastawiane przez spaliniaki.
>> Bo ma nadwyżkę mocy i ładuje baterię a potem
>> z elektryka lepiej dysponuje energię.
> No ale kiedy lepiej, jesli do Wloch masz ponad 1000km autostrad?
Przy przyśpieszaniu na przykład. Albo na koniec jak się już dojeżdża do
miejsca przeznaczenia. Od zjazdu z autostrady do ośrodka bywa jeszcze z
50km.
>> Powtarzam ponownie, do 120 pali mniej, powyżej 140 już się
>> wyrównuje bo nie ma nadwyżki mocy.
> Jest to ciekawe, bo przy 120 jedzie juz przeciez na spalinowym.
> I co - wspomaga sie elektrycznym wtedy?
> A kiedy baterie laduje?
Jak ma nadwyżkę mocy, coś niejasno piszę?
>> Literalnie jak jadę poniżej 120 to
>> baterię mi nawet od zera do pełna naładuje (oczywiście po odpowiednio
>> długim czasie), a jak jadę >140 to nie naładuje.
> No ale skoro ładuje baterie, to powinien wiecej palic :-)
No i pali nieco więcej, ale jednocześnie pracuje z większą sprawnością,
za to potem z większą sprawnością tę energie przekłada na koła. Ostatecznie
spalanie wychodzi więc MNIEJSZE.
>>> Biegu nie umiesz dobrze dobrac,
>> Kombinuj dalej.
>>
>>> automat jakis kiepski miales,
>> Jest coś kiepskiego w spaliniaku? Toż to szok!
>> No ale akurat w Outlanderze ICE jest najlepszy
>> automat jaki może być, bezstopniowy.
> I pali 12/100? Dziekuje :-)
Proszę bardzo. Postaw na swojej vektruni 20 cm pudło z desek, dorzuć masy z
5 zdrowych chłopa, dostaw na dach belki, dachboks i sprawdzimy jaki
będziesz mieć wtedy wynik spalania.
> I wyszlo szydlo z worka - to bylo z tym najlepszym automatem,
> czy jednak miales manual?
Z ciebie standardowo wyszła pokraka która ekstrapoluje wszystko na sobie i
nie rozumie że vectra to nie outlander, że to benzyna a nie diesel itd. :P
> No ale twierdzisz, ze ICE pali przy 120 wiecej niz PHEV.
> To cos skopali w tym ICE, chyba, ze reczna skrzynia biegow jest to
> odpowiedzialna ...
Skopana jest po prostu technologia spalinowego silnika działającego
samodzielnie (tzn. ze skrzynią) i nic więcej. Powtarzam ponownie, spaliniak
najwyższą sprawność ma >3,5 tys. obrotów, przy 120/h ICE ma ta tablicy
około 2,5 tys. czyli jest poniżej optymalnej sprawności. Czego tu jeszcze
nie ogarniasz?
>>> albo np opony o mniejszym oporze dali.
>> Różnica była, PHEV na uniwersalnych a ICE miał zimówki (wymóg właściciela,
>> specjalnie z Wawy do Łodzi jeszcze musiałem jechać je wymienić dzień przed
>> podróżą do Włoch).
>
> Czyli chyba nie bylo roznicy.
>
>>> A naped na 4 koła w obu taki sam?
>> Nie taki sam, bo w PHEV napęd na 4 realizują dwa silniki elektryczne a w
>> ICE jest klasyczny. W ICE teoretycznie lepszy, znaczy z rolek zjeżdża
>
> Ale byl naped na 4 kola? Zawsze to wiecej pali niz na 2,
> a i elektryczny/hybrydowy moze byc oszczedniejszy.
> A ja mam oske :-)
Obydwa były w auto, czyli 2WD z automatycznym dopinaniem 4WD w razie
potrzeby. Z pewnością ICE nie jechał na tzw. sztywnym 4WD.
>> zawsze, PHEV nie.
>
> Wow - to co oni tym razem w hybrydzie skopali?
> Elektryczny naped do AWD najlepszy, w ICE tego sie praktycznie nie da
> zrobic dobrze.
Po prostu zastosowany elektryczny silnik ma zbyt mały moment aby ściągnąć
auto z rolek. Wiec z rolek nie zjedzie, ale w praktycznych sytuacjach,
nazwijmy to terenowych, w tym na zwykłej drodze, samochód prowadzi się
znacznie lepiej w zakrętach i daje mniejsze prawdopodobieństwo wylecenia z
toru jazdy.
>> Ale już w praktyce PHEV lepiej jedzie w zakrętach, ma choćby żyroskop.
> Podejrzewam, ze i ICE ma, bo ma ESP.
> ESP od pewnego czasu obowiązkowy.
ESC/ESP jest oparte o ABS, a tutaj jest jeszcze zastosowany żyroskop który
"widzi" przechył auta, jest też akcelerometr. To zdecydowanie bardziej
zaawansowana konstrukcja niż ESP.
> Przy czym ja na zakrety w swoich samochodach nigdy nie narzekalem.
> No dobra - w RWD trzeba uwazac :-)
I znowu ty ty ty. Problem z tobą jest taki, że jesteś mocno ograniczony
swoim ja. Znaczy nie używałeś, ale już wiesz że to nie potrzebne.
>>> A moze sie przyzwyczailes do mniejszej predkosci? :-)
>> Przecież piszę, że obydwa jechały tak samo, bo mieliśmy gwiżdżące belki pod
>> BOX (w obydwu przypadkach te same belki i ten sam box) i nawet jakbym
>> chciał to nie dało się jechać szybciej niż 120.
>
> Eee tam sie nie da :-)
> P.S. szczeliny w belkach wypelniłes? Czy tylko z boxem gwizdzą?
W końcu kupiłem nowe, niby opływowe. Nie gwiżdżą, ale świszczą.
--
Pozdor
Myjk
Następne wpisy z tego wątku
- 07.11.22 16:49 Myjk
- 07.11.22 16:55 Myjk
- 07.11.22 17:53 J.F
- 07.11.22 18:15 J.F
- 07.11.22 19:00 J.F
- 07.11.22 19:41 Cavallino
- 07.11.22 20:20 PiteR
- 07.11.22 20:36 Myjk
- 07.11.22 20:36 Myjk
- 07.11.22 21:06 Shrek
- 07.11.22 23:02 cef
- 07.11.22 23:03 cef
- 08.11.22 06:07 Shrek
- 08.11.22 07:39 cef
- 08.11.22 09:58 J.F
Najnowsze wątki z tej grupy
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
Najnowsze wątki
- 2025-02-07 Jaki silikon lub może klej?
- 2025-02-07 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Starszy Programista C <=
- 2025-02-07 Niby to nie sąd ale kooorwa tak to w sądach dziś wygląda?
- 2025-02-06 PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- 2025-02-05 ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-07 Smar do video
- 2025-02-06 Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- 2025-02-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=