-
Data: 2022-11-06 20:48:05
Temat: Re: Zakaz rejestrowania normalnych samochodów w unii europejskiej od 2035?
Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Fri, 4 Nov 2022 12:19:10 +0100, J.F
>> No i znowu to samo. Tylko tobie się wydaje że wszyscy zapieradaljo po
>> autostradzie >140. W praktyce średnia to może 120. Ja jeżdże maks. 120
> Zaraz zaraz - nie mylmy sredniej i zapierdalania.
Nie pisałem o średniej prędkości z jazdy, tylko średniej rędkości
użytkowników.
> Ja sie po autostradzie staram jechac przynajmniej 150,
> i przyznaje - jest to w Polsce "szybko", wiekszosc jest wyprzedzana,
> niewielu mnie wyprzedza.
No właśnie. Większość jeździ w zakresie 100-120. To najekonomiczniejsza i
najbardziej komfortowa prędkość na autostradzie. Jak jadę powyżej 140 to
mnie szlag trafia, wtedy muszę zasadzić sobie słuchawki z redukcją szumów,
co też do końca nie jest zdrowe ale ulgę nieco przynosi.
> Ale jesli srednia wychodzi 120, to wina tych "snujących sie", i
> wyprzedzających sie ciezarowek :-)
Nie pisałem o ciężarówkach, bo tę prędkość mają stałą maksymalną dla
siebie, z odchyłami 5%, tylko o osobówkach.
>> (zazwyczaj licznikowe 120 czyli okolice 115) i jestem mimo tego
>> wyprzedzającym bo ludzie jeżdża 100-110. 100-120 to jest najbardziej
>> ekonomiczna, bezpieczna i komfortowa prędkość.
> Jest kompletnie niekomfortowa. Co chwile trzeba zjezdzac na prawy pas.
Jest komfortowa, różnica w hałasie między 120 a 140 to przepaść.
Ale już ustaliliśmy nie raz, że ty głuchy jak pień jesteś, to nie
zauważysz. :P No i przynajmniej się nie uśnie, bo się coś dzieje. Trzeba
myśleć.
> Choc owszem - czesto nie trzeba, bo "wyprzedzasz" i mozesz lewym,
> no i robi sie taki sznureczek snujacych sie 110-120 lewym pasem :-)
Sznureczek to się robi za tirolotami. Za osobówkami które jadą 110-120 się
nie robi, zresztą osobówka jak wyprzedza możę na te 5 sek. przyśpieszyć do
140. Ja tak zawsze robię, zdarza mi się chwilowo i 170 polecieć jak mam
sznur tirolotów do wyprzedzenia. Oczywiście są tacy co twardo jadą an
tempomacie w czasie wyprzedzania, ale to wyjątki.
>> Ja mam SUVa, roleta od zakupu leży... dzieś, nie wiem nawet gdzie.
>> I ponownie, u mnie po nagrzaniu kabiny idzie max 3kW przy największych
>> mrozach.
>
> Ale 3kW to wcale nie jest malo, bo jakies 20% wiecej ... czyli zasiegu
> 20% mniej.
Ale czytasz co piszę? Tyle to potrzeba przy siarczystych mrozach, przy 0sC
potrzeba 1kW, a jak się soti to jeszcze mniej.
> A jak bedzie korek na zakopiance na pare godzin, to jeszcze wiekszy
> spadek :-)
Znowu bzdura logiczna -- jak stoisz to mniej chłodzisz kabinę a więc mniej
mocy jest potrzebne do jej ogrzania.
> No ale ja bardziej o klimie/chlodzeniu.
> Nie potrafie ocenic ile wymaga to mocy w spalinowym.
Tyle samo. Tylko straty większe bo sprawność spaliniaka mniejsza. No i
jeszcze dochodzi spadek wydajności klimy, bo spaliniak grzeje pod maską.
> Elektryczna lepsza?
> Niby odprowadzenie paru kW ciepla moze wymagac kilka razy mniej mocy
> kompresora. Tym niemniej plotki mowią, ze mechaniczny zabiera pare kW.
To wynik mniejszej sprawności spaliniaka i klimy.
>> A czego zużycie on wykazywał? Naucz się czytac ze zrozumieniem. ;P
> A wiesz ile elektrownia wegla zuzywa na 15-20kWh ? :-)
Sprawność elektrowni w gniazdku jest znana.
>> Mam jak wiadomo "fajny" samochód pomiarowy jakim jest Outlander PHEV,
>> posiadający swój odpowiednik spalinowy. No więc mój Outlander w trybie EV
>> zużywa 20kWh, w trybie HEV czyli jazda na silniku spalinowym bez użycia
>> energii z baterii, to jest 7,5-8,5L/100km. Odpowiednik czysto spalinowy
>> zużywa 10-12L/100 (bo nie odzyskuje energii z hamowania, bo ciągle kotłuje
> Ale po miescie, w trasie, srednio?
Parokrotnie już to napisałem, nie będę powtarzać.
> Skrzynia biegow pozwala dobrac lepsze parametry pracy silnika
> spalinowego.
Nie prawda. Dochodzi jeszcze element komfortu. Żaden silnik nie kręci się
na 2500-3000 jeśli nie musi, a to tam ma najwyższą sprawność. Dlatego ja w
korku czy poniżej 50/h nigdy nie jeżdżę w trybie charge, bo szlag człowieka
trafia od hałasu jaki silnik spalinowy generuje wtedy (pracując w
najlepszym zakresie).
> Owszem, ale moj diesel w trasie pali ok 7, a z twoimi predkosciami,
> to moze i 6 bym dal rade
> Tylko nie wiem, na ile mozna Outlandera do Vectry porownac.
Nie można.
>> Wyprodukowanie 1L benzyny wymaga (wg
>> koncernów) 7kWh prądu. To jest kolejne 70-84kWh.
> Co powoduje, ze nie bardzo w to wierzę.
Ale rozumiesz co to za wartość 70-84kWh?
> Policzyles, czy krajowe elektrownie starczyly by dla Orlenu?
Przecież to są dane koncernów paliwowych.
Podejrzewam, że są to dane standardowo zaniżone.
>> Sprawność elektrowni i
>> przesyłu policzmy na mizernym poziomie 33% (elektrowniociepłownie mają
>> znacznie wyższą sprawność, no ale już nie będę kopać wielbicieli
> Czemu - ciepla woda tez jest potrzebna.
No toć piszę że jest potrzebna, więc elektrociepłownia ma wyższą sprawność
niż elektrownia, ale do obliczeń przyjąłem niższą, a i tak elektryki
dewastują spaliniaki, nawet diesle.
>> spaliniaków, w końcu to też ludzie, są też OZE które podbijają sprawność
> No ale chcesz chwalic elektryczne samochody, czy OZE?
Nic nie chwalę, wykazuję tylko, że spaliniaki to syf energetyczny.
> Bo elektryczne samochody tez wymagaja dostawy energii, chyba ze z
> wlasnych solarow je łądujesz.
Ale potrzebują, co wykaząłem, tej energii znacznie mniej niż spaliniaki. To
że można je zasilać nie tylko z wungla, ale także z OZE tylko pieczętuje
temat.
>> systemu energetycznego) co daje zużycie 60kWh vs spaliniak 160-204kWh. Z
>> tego wynika że ICE ma końcową sprawność na poziomie 30-37% w stosunku do
>> EV. Faktycznie "lepsze osiagi" te trutki mają.
>>
>>> A coz to za warunki? po miescie, 80mph po autostradzie?
>>> Benzyna?
>> Mieszane, benzyna. Diesel, poza transportem gabarytowym gdzie ma należytą
>> sprawność, powinien być dawno zbanowany.
> Smierdzic smierdzi, szczerze przyznaje. Czy jest bardzo szkodliwy,
> to juz nie wiem.
> Szczegolnie jak porownac wspolczesny diesel z kamazem czy jelczem
> sprzed lat.
U nas trupów z wyciętymi katalizatorami, lejącymi wtryskami, nie brakuje.
Nawet tych nowoczesnych. I niczym się w zasadzie nie różnią od jelczy.
>> Szczególnie w takiej polszy, gdzie
>> ludzie do kręcenia wokół komina i raz do roku aby pojechać do Bułgarii
>> sobie diesle kupowali.
> Ludzie w Polsce smrodzą kominami, diesle juz prawie bezwonne :-)
Jeśli nos masz taki jak słuch, to się nie dziwię że tak twierdzisz.
>>> Bo mnie czasem wychodzi np. 6.8l diesla/100km autostrady.
>>> Przy sredniej np 120 - szybciej sie nie da, za duzo snujących sie
>>> spalinowych i ciezarowych. Maksymalnej lepiej nie podawac :-)
>>
>> Znowu srasz tymi autostradami, a sam się przyznałeś że korzystasz znich
>> tyle co kot napłakał.
>
> O, mam ich troche, to korzystam.
> No ale podaje, bo jakos mocno odstaje to od twoich wynikow.
>
> A autostrady sa w miare porownywalne, natomiast jazda po miescie wcale
> - zalezy od korkow, buta, swiatel itp.
>
> PHEV, pozwalajacy jezdzic po miescie na pradzie - dobry pomysl.
> Tylko zapominasz o kominach w Belchatowie :-)
>
> Ale po miescie to jeszcze mam tramwaj. Podobno najlepszy.
Nie zapominam wcale. Tylko miny w Bełchatowie mają >150m, spaliny z nich
wylatające są filtrowane i redukowane, a węgiel krajowy a nie
turbanowo-putinowy. Wprost przeciwnie niż spaliniaki które generują niską
emisję prosto w nasze nosy, nie są filtrowane, często nawet nie mają
katalizatorów, a paliwo wiadomo...
>> Zresztą jak większość ludzi. W praktyce to te diesle
>> w naszych krajowych warunkach mają sprawności <20%. Do tego jeszcze są
>> zaniedbane, wtryski leją, chleją i rozlewają olej, dymią etc.
>
> Moj czasem sobie DPF wypala.
> Oj, smierdzi przy tym i paliwo leje ...
>
>>> No ale po miescie spalanie rosnie - nie mam start-stop, nie mam
>>> odzysku energii przy hamowaniu ..
>> Dlatego ci, już po raz kolejny, pokazuje mój samochód który, dla trybu EV
>> ma odpowiednik czysto spalinowy. I to zarówno w benzynie jak i z dieslem.
>> Liczby nie kłamią.
> No to podaj liczby z trasy i z miasta osobno.
Podałem niejednokrotnie, nie tylko w tym wątku, od 4 lat to opisuję głównie
w dyskusjach z tobą i to wszystko w pustkę leci jak widać.
>> Spaliniaki marnują energię na potęgę, tak samo jak
>> marnują ją kotły na paliwa stałe większość ciepła wyrzucając kominem.
>
> Niby tak, ale tak jak patrze u siebie ... wiecej marnuje polityka
> "pierwszenstwo tramwaju" zamiast zielonej fali.
Bo w centrach gdzie jeżdżą tramwaje samochody nie mają sensu.
>>> Pogratulowac, na baterie w Priusach tez nie narzekaja, ale czy to ta
>>> sama technologia?
>>> U Ciebie chyba tez li-ion, i to raczej z gatunku wysilonych.
>>> Co nie znaczy, ze kazdy tak ma.
>>> Ale w przyszlosci raczej powinien tak miec.
>>
>> Przecież setki tysięcy elektryków jeździ, a wymian baterii jest tyle co kot
>> napłakał.
>
> Bo one ciagle w miare nowe.
No ale wg petrolhedów baterie padają po 3 latach najdalej. Ja mam 6.
Baterię mi na gwarancji wymienili, nie skasowali jednak BMU i mimo wymiany
miałem 70% pojemności. Wróciłem po tygodniu jak się douczyli, skasowali i
mam 100%. I oczywiście już BMU klepie w dół. Już raz resetowałem i bateria
oczywiście wróciła na 100%.
>> Za to jak już jest, to z pewnością cały świat się dowie. Podobnie
>> jak o każdym pożarze EV.
>>
>>> Ile masz gwarancji na baterie ?
>>
>> 160tkm lub 8 lat.
>
> Fajnie.
>
>>> 3-4 lata temu.
>>> Moze mu nikt nie polecil PHEV, moze ominął mitsu.
>>> Ile kosztowało twoje 6 lat temu, ile wtedy kosztowala wersja
>>> spalinowa?
>> 100k vs 80k. Brutto.
> Moze juz zapomnialem stare dobre czasy,
> ale jakos dziwnie tanio mi sie wydaje.
Wtedy nikt nie chciał 3-letnich PHEVów,
bo przecież bateria już w nich zdychała.
>> Dzisiaj Mój PHEV zdecydowanie lepiej stoi niż
>> spaliniak. Także dlatego że nikt ich nie chce sprzedawać.
> Ale gwarancja na bateria ci sie skonczy zaraz :-P
Już się skończyła, ale wcześniej wymienili dzbany,
zamiast po prostu BMU skasować. No ale nie mój cyrk,
nie moje małpy, chcieli dać nową, to wziąłem.
>> No ja już sobie
>> nie wyobrażam zostawiać na stacji takich koszmarnych pieniędzy jak mogę
>> praktycznie za darmo jeździć.
>
> Masz PV na dachu?
Mam na dwóch domach. Już się spłaciły.
> Bo prad coraz drozszy ...
Nie zauważam. 16 tkm przejeżdżam z jednej instalacji za 160 zł.
Drugie 160 zł kosztuje ogrzanie domu i prąd bytowy.
>
>>> A ile jakies porownywalne tanszej marki ?
>> Umówmy się, nie ma "tańszej marki" -- jak są tańsze,
>> to gorzej wyposażone itp.
> Ale sa drozsze marki :-)
> No, jesli te 100k i 80k są prawdziwe, to raczej drogo nie bylo.
Tak było, inaczej bym nie kupił.
>>>> Wiesz to skąd? Pracujesz w warsztacie? Rzecz w tym że EV nie wymagają
>>>> praktycznie obsługi. Ja mam PHEVa i przez 6 lat system EV nie wymagał
>>>> obsługi WCALE. ICE potrzebował w tym czasie od groma czasu i energii.
>>>
>>> A tymczasem Hyundai wymaga regularnej wymiany plynu chlodzącego
>>> baterie. co kosztuje majatek w ASO, choc Cavalino pisal, ze plyn mozna
>>> w miare tanio kupic samemu.
>>
>> Mój, jak pisałem, nie wymaga, tak samo jak inne marki typu KIA,
>
> KIA to Hunday.
>
>> TEsla czy VW.
>
> Tesla tez ma baterie w płynie, ale albo lepszym/trwalszym,
> albo tanszym. Chyba trwalszym, bo pisza, ze raczej nie wymaga wymiany.
Czyli się da. Tak realnie, to czym ten płyn się może różnić od tego w
spaliniaku? Ma dawać/odbierać ciepło, nie gotować się i nie zamarzać.
>> Poza tym nawet jeśli, to nadal nie kosztuje to w hujdaju więcej niż
>> obsługa olejowa
>
> https://spidersweb.pl/autoblog/plyn-chlodniczy-elekt
ryczny-hyundai-kona-wymiana-cena/
> 1669 zl co 60kkm.
> No coz - pare wymian oleju w ASO moze kosztowac podobnie.
Serwis spalinowy mojego PHEVa w ASO średnio 1600 zł co rok.
Za olej kasują 120zł/L, a można to samo kupić za 40.
Ogólnie marża w ASO 300%, rh 500.
>>i klockowo-tarczowa spaliniaka.
> A gdzie tam - klocki sa trwale, tarcze jeszcze trwalsze :-)
Oczywiście, jak jeździłem Mazdą6 (z salonu) to mimo jeżdżenia w kółko na
silniku wyrobiłem 80 tkm bez wymiany. Jak sprzedawałem z 200tkm to tarcze
były już do wymiany. W PHEV mam aktualnie już 172 tkm i tarcze nówki sztuki
praktycznie, zresztą co się dziwić, oryginalne klocki tam siedzą.
>> Jak mu przestaną z tego
>> powodu schodzić samochody, to szybko zmieni cenę płynu, albo technologię.
> Tak szybko nie przestaną - kierowca sie o tym dowie za pare lat :-)
Ich strata.
>>> Oprocz tego masz normalne zuzycie zawieszenia, wypadki itp.
>> Noji?
>
> No i trzeba jezdzic do warsztatu i placic.
> Tak samo, jak w spaliniaku.
Ktoś twierdził inaczej? Po co piszesz o rzeczach oczywistych?
>>> A z ciekawostek - podobno w Chinach codziennie jakis pozar
>>> e-roweru/skutera/hulajnogi.
>> I znowu porównywanie jabłek do gruszek... To u was chroniczne?
> Jak baterie do samochodow potanieją ... a moze juz sa takie same tanie
> stosowane? :-P
I znowu to samo. Nie chodzi o technologię, ale o to jak są traktowane przy
ładowaniu/rozładowaniu. Porównywanie baterii w rowerze/skuterze/hulajnodze
to tak jakby porównywać baterie z laptopów/smartfonów do tych w EV. Słabej
jakości, bo ma być taniej a wiadomo że nikt tego nie naprawia tylko
"utylizuje", nijak nie chłodzone, nijak nie grzane, notorycznie
roz-/przeładowywane itd. No, czyli porównanie z dupy.
>>>>> No tak ale do tych megawatów to trzeba mieć jeszcze infrastrukturę, a z
>>>>> tym jeszcze długo będzie problem.
>>>> Podziękuj kolegom z konfedery, że przeżarli kasę z emisji.
>>> hm ... wyplacili spoleczenstwu?
>>> Tzn wielodzietnym, księżom, no i "swoim" :-)
>> Dokładnie tak, na kiełbaskę wyborczą poszło.
>> BTW właśnie wyliczyłem sobie ZUS, cudowny pisowski nowy ład
>> mi dowalił 5500 zł za miniony miesiąc.
> No przeciez tak ma byc :-(
Ale nie było.
>>>>>> Wojo jest chyba zbyt zachowawcze żeby ot tak porzucić ropę, ale może się
>>>>>> mylę :>
>>>>> Ale to oni zawsze stanowili awangardę technologii.
>>>> No właśnie, US się już przestawia na HEV w pojazdach bojowych, w innych już
>>>> na BEV.
>>> Jeden eksperymentalny Abrams to troche malo
>> O Priusach też tak mówili. Potem o Teslach też. Fakty są jednak takie, że
>> HEVy są oszczędniejsze i cichsze. Dla Wojska te elementy są znaczące. Mniej
>> niż dla cywili, ale są.
>
> Czolg jak jedzie, to halasuje.
> Nie bardzo wiem co oni chcą tą hybrydą osiagnąc, ale moze oni wiedzą.
POwiedzieli wprost, mniejszy hałąs i oszczędności paliwa. Wbrew pozorom
ilość zużywanego paliwa na wojnie się liczy.
> Podobno to ciagle ma turbine ... moze hybryda pozwala podniesc
> sprawnosc i zmniejszyc wady turbiny.
Nie bez powodu w lokomotywach hybryda to najbardziej rozpowszechniony
napęd.
--
Pozdor
Myjk
Następne wpisy z tego wątku
- 06.11.22 20:50 cef
- 06.11.22 22:04 Shrek
- 06.11.22 22:06 Shrek
- 07.11.22 11:24 Mirek Ptak
- 07.11.22 12:04 Myjk
- 07.11.22 12:31 Cavallino
- 07.11.22 12:33 Cavallino
- 07.11.22 13:13 J.F
- 07.11.22 13:24 Cavallino
- 07.11.22 13:45 J.F
- 07.11.22 13:52 Mirek Ptak
- 07.11.22 13:55 Mirek Ptak
- 07.11.22 13:57 Cavallino
- 07.11.22 14:10 J.F
- 07.11.22 14:19 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-11 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-11 Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- 2024-12-11 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe