  • 41. Data: 2020-01-22 09:10:05
    Temat: Re: Zakaz parkowania elektryków i hybryd
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-01-22 07:42, RadoslawF wrote:

    > Dopóki się nie wypali, wtedy sam gaśnie.
    > A dzielna straż ratuje sąsiednie auta.
    > I słusznie. :-)

    Ale w parkingu podziemnym?! Weź no się dopytaj.

  • 42. Data: 2020-01-22 11:12:50
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Myjk pisze:

    > Dostałeś linka do testu z realnym zasięgiem, takie Kia e niro 64kWh
    > przejeżdża 410 km w trasie. Powiedz mi, że do takiego samochodu roweru nie
    > wciśniesz nawet bez haku czy dachowca.

    do takiego wcisnę, jednak cena jego powala
    jak masz rower zwykły leciutki to nie ma problemu i z hakiem i dachem,
    jednak jak masz elektryczny i waga jego to 30-50kg to już na dach bardzo
    ciężko włożyć i z powodu baterii tez trudno w łapy mocować, a jak dwa
    takie wozisz to i hak odpada bo nie ma takich na 100kg obciążalności
    dlatego mówiłem że każdy ma inne potrzeby i jeden chce mieć kombi z
    jakiegoś powodu a innemu wystarczy malutki z innego powodu

    Jeśli cena tego samochodu to 190 tysiaków a w porównaniu tej samej klasy
    benzynowca z lpg 90 tysiaków to mówi samo za siebie,

    za 100 tysięcy złotych to mam gazu na 400 tysięcy kilometrów, więc w
    zasadzie przez całe życie samochodu i pewnie 20 lat jazdy jeżdżę za
    darmo (a w zasadzie to uzyskałem nieoprocentowany kredyt 100 tyś złotych
    na 20 lat z rata 500zł miesiąc) a TY tyle
    musiałeś wydać od razu przy kupnie (albo brać kredyt więc jeszcze 10%
    rocznie doliczyć do kosztów) i jeszcze dodatkowo płacić będziesz przez
    te 20 lat za prąd zużyty ,

    dlatego tez pisałem że jak chcesz coś porównać to nie podawaj ceny
    kosmicznej która od razu na starcie zabija ekonomiczność pomysłu i
    opowiastki jak to tanio się z elektryka korzysta

    > Osiągi i komfort też przebija... bo oczywiście samochód z gazem sobie
    > ogrzejesz i ochłodzisz na postoju, będzie równie cichy i równie dobrze
    > przyśpieszy...

    a jeśli mówisz nie o kosztach i ekologiczności ale o komforcie używania
    to na pewno samochód elektryczny ma swoje niezaprzeczalne zalety ale
    słono kosztujące

    --
    Sprawdzone przez Kaspersky Anti-Virus

  • 43. Data: 2020-01-22 11:37:56
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    J.F. pisze:

    > To sobie pojedz pociagiem i nie narzekaj ze ze stacji 20 km :-)

    i często to akurat ma sens, jednak dla mnie tak gdzie jeżdżę nie ma
    sensu bo kolej nijak nie pasuje ani geograficznie ani cenowo ani
    czasowo, 20 czy nawet 50km nie byłoby problemem

    > No wlasnie - Tesla ma chyba te 400km, ale ladowanie ... cos nie bardzo
    > wierze w te 30 minut.
    > Ale moze i daje rade.
    > Tyle, ze w praktyce to pewnie bedzie 250, bo jaka gwarancja, ze do
    > nastepnej stacji dojedzie ... i jadac 1000km do Austrii na narty troche
    > duzo tych przerw wychodzi ...

    dlatego od razu mówię że porównywanie ze sobą samochodów 2-3 razy
    droższych nie ma sensu

    > Koszta sa sztuczne, bo wynikaja z mniejszego podatku.
    > No - w elektrycznym tez, zaraz dowalą jaką oplate :-)
    >
    > ekologicznosc ... ciekaw jestem czy wlozenie blizej nieokreslonej
    > instalacji LPG do starannie ustawionego fabrycznie silnika benzynowego
    > poprawia czy psuje efekt ...
    >
    > J.

    Myślę że jak dowalą akcyzę na lpg to tak samo dowala i na prąd do
    samochodów, ale na to wpływu nie mamy

    Natomiast czasy bliżej nieokreślonych instalacji lpg skończyły się 10-15
    lat temu (choć pewnie i dzisiaj zdarzają się partacze).

    Czy efekt popsuje czy poprawi to zależy tylko od ustawień mapy wtrysków,
    najlepiej jakby było dokładnie tak samo jak na benzynie.

    --
    Sprawdzone przez Kaspersky Anti-Virus

  • 44. Data: 2020-01-22 11:39:24
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Myjk pisze:
    > Tue, 21 Jan 2020 17:11:43 +0100, J.F.

    > To dobrze że nie wierzysz, bo T3 się może naładować 20-80% w 15 minut.

    więc dlaczego mówisz o zasięgu 300-400 kilometrów a ładowanie tylko dla
    połowy tego zasięgu od 20% do 80%?

    --
    Sprawdzone przez Kaspersky Anti-Virus

  • 45. Data: 2020-01-22 12:03:52
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-01-22 o 09:10, kk pisze:

    > Ale w parkingu podziemnym?! Weź no się dopytaj.

    Skoro nie mają srodków do gaszenia to nie ma znaczenie czy nie będą
    gasić na autostradzie czy nie będą gasić na parkingu podziemnym.
    :-)

    Pozdrawiam

  • 46. Data: 2020-01-22 12:16:41
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, January 22, 2020 at 12:08:50 PM UTC+1, RadoslawF wrote:

    > Skoro nie mają srodków do gaszenia to nie ma znaczenie czy nie będą
    > gasić na autostradzie czy nie będą gasić na parkingu podziemnym.
    > :-)

    jest mala roznica: parking podziemny moze ulec zniszczeniu ;), a na autostradzie
    tylko mala dziura w asfalcie do zalatania ;)

    http://www.swiatbetonu.pl/technologie/beton-a-ochron
    a-przeciwpozarowa

  • 47. Data: 2020-01-22 14:10:02
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-01-22 o 12:16, WS pisze:

    > jest mala roznica: parking podziemny moze ulec zniszczeniu ;), a na autostradzie
    tylko mala dziura w asfalcie do zalatania ;)

    > http://www.swiatbetonu.pl/technologie/beton-a-ochron
    a-przeciwpozarowa

    Będą polewać wodą w celu schłodzenia. Beton, nie pojazd.
    Będą pilnować aby ogień nie przeszedł na inne pojazdy robiąc
    np. kurtyny wodne. Jak się da to ewakuują sąsiednie pojazdy.
    Gasić elektryka nie będą.

    Pozdrawiam

  • 48. Data: 2020-01-22 15:55:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

> [...]

    >Będą pilnować aby ogień nie przeszedł na inne pojazdy robiąc
    >np. kurtyny wodne. Jak się da to ewakuują sąsiednie pojazdy.

    Instalacji tryskaczy tam nie ma ?

    Ale SP to tam swoim wozem nie wjedzie.
    Za to byc moze przybiegnie z gasnica ... odpowiednia ..

    J.

  • 49. Data: 2020-01-22 16:22:35
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-01-2020 o 08:54, WS pisze:

    > Obok mnie Orlen ladowarke postawil, ostatnio widzialem goscia, ktory taki badziwe
    ladowal... siedzial sobie w srodku w kurtce i pracowal na laptopie ;)

    Akurat przy ładowaniu szybką ładowarką ogrzewanie działa znakomicie,
    zwłaszcza że jest za darmo, więc kurtka mu nie była potrzebna, może lubił.

  • 50. Data: 2020-01-22 16:25:08
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 21-01-2020 o 17:11, J.F. pisze:

> [...]

    Właśnie nie -im auto tańsze, tym ładowanie szybsze.
    Ja rzadko kiedy ładuję Leafa dłużej niż 30 minut.
    od 0-80% tyle na Chademo wystarcza, dłużej już nie ma sensu czekać.

    > No wlasnie - Tesla ma chyba te 400km, ale ladowanie ... cos nie bardzo
    > wierze w te 30 minut.

    Zazwyczaj krócej, Superchargery mają ponad 100 kW.