  • 31. Data: 2020-01-21 19:22:10
    Temat: Re: Zakaz parkowania elektryków i hybryd
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-01-21 10:47, Queequeg wrote:
    > kk <k...@o...pl.invalid> wrote:
    >
    >>> https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/czy
    -systemu-przeciwpozarowe-sa-gotowe-na-pojazdy-elektr
    yczne/72b22x5

    Dzięki dzięki. Chociaż kod strony dobrze napisali :-)

> [...]
    >
    > Dziś na wiele parkingów podziemnych zakaz wjazdu mają auta z instalacją
    > LPG. Czy ten sam los podzielą elektryki? Tego nie wiadomo, ale jeśli
    > pojazdy elektryczne mają bezpieczne parkować na parkingach podziemnych
    > i jeździć tunelami, dotychczasową infrastrukturę trzeba zmodernizować
    > pod kątem ochrony przeciwpożarowej. Co prawda aktualnie tunele nie są
    > wielkim problemem, bo ich łączna długość to zaledwie 6,1 km (mowa o
    > tunelach dłuższych niż 100 m), jednak parkingów nieprzystosowanych do
    > ugaszenia pożaru aut elektrycznych jest już znacznie więcej.

    Nietrudno było się domyślić, że o to chodzi. Ale właściwie nie wiem jak
    miałbym się wypowiedzieć. Wydaje się, że paliwa stanowią mimo wszystko
    podobne zagrożenie co elektryki. Trzeba po prostu iść z duchem czasu.

  • 32. Data: 2020-01-21 19:23:07
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-01-21 10:51, T. wrote:

    > Mam w rodzinie strażaka - nie ma jak ugasić płonących baterii - straż ma
    > jedynie pilnować, aby pożar się nie rozprzestrzenił. W Polsce są podobno
    > jedynie 3 wozy strażackie z odpowiednim proszkiem, ale pracują w straży
    > przemysłowej.

    I co, jak się zapali w parkingu podziemnym to tak się pali i pali i pali
    i pali ?

  • 33. Data: 2020-01-21 19:38:35
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-01-21 10:49, robot wrote:

    -systemu-przeciwpozarowe-sa-gotowe-na-pojazdy-elektr
    yczne/72b22x5

    > A ja używam ublock origin i mogłem przeczytać bez problemu.
    > Ciekawe.

    Czy mam Ci wyjaśnić różnicę między blokiem a Adblockiem?

  • 34. Data: 2020-01-21 19:39:42
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-01-21 11:41, Mateusz Viste wrote:

    > Paczpan, a w moim budżetowym Loganie - rocznik 2019 - jednak dalej
    > korby, tak z przodu jak i z tyłu.

    A taką jak w maluchu masz?

  • 35. Data: 2020-01-21 20:53:08
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 21.01.2020 o 11:07, Myjk pisze:

    > Nie jest, bo EV nie wyklucza wcale jazdy za miasto. Pomijając nasz
    > ciemnogród. Tu masz test autostradowy zasięgów popularnych EV:
    > https://youtu.be/ZH7V2tU3iFc?t=1534

    Nie mam czasu oglądać całego filmu, ale ja tam widzę, że jadą głównie
    1-2 osoby i z prędkościami 40-60 m/h, to nie się testy autostradowe.
    Ja autostradą pomykam w 4 osoby, załadowany na full, z prędkościami
    140-160 km/h, czasem mniej, czasem więcej. Spalanie mam 6-7 litrów ON na
    100km i zasięg ponad 800 kilometrów. Na pierwszej lepszej stacji
    "ładowanie" do pełna trwa jakieś 5 minut, wraz z opłatą. Powtarzam takie
    testy kilka razy w roku, na krótszych odcinkach kilkadziesiąt razy.
    Popularnych samochodów, które spełniają powyższe warunki jest kupa, a
    ich ceny zaczynają się w okolicach 50.000 zł.

    Kilka miesięcy temu znajomy sprowadził sobie z Holandii Renault ZOE, dał
    za niego też coś koło 50.000 zł. Facet zadowolony, bo jeździ głownie sam
    do roboty, jakieś 20 kilometrów dziennie w obie strony, do tego zakupy
    na mieście i jakieś krótkie wypady do znajomych. Do zeszłego miesiąca
    zachwalał to ZOE, jak Arab falafele, ale w połowie grudnia musiał
    odwiedzić serwis/przegląd, bo samochód jeszcze miał jakąś tam gwarancję.
    No ale się okazało, że najbliższy serwis, który zrobi mu ten przegląd ma
    250 kilometrów od domu. Koniec końców wyszła mu podróż na dwa dni, bo
    inaczej nie udało się tego ogarnąć i już skorygował swoje zachwyty na
    samochodem elektrycznym.

    Jak ktoś mieszka w Warszawie czy Łodzi, ma serwisy na miejscu i kupę
    wolnego czasu oraz szybkich ładowarek na tasach przejazdu, to nie
    wątpię, że może być zadowolony z elektryka. Dla mnie na razie, to średni
    interes.

  • 36. Data: 2020-01-21 21:18:02
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-01-21 o 15:38 +0100, Myjk napisał:
    > Osiągi i komfort też przebija... bo oczywiście samochód z gazem sobie
    > ogrzejesz i ochłodzisz na postoju, będzie równie cichy i równie dobrze
    > przyśpieszy...

    Czyżby korwinista? To on jakoś tak opowiadał, że "dobry samochód to
    taki, co szybko jeździ". Z wieloma poglądami tego pana się zgadzam, ale
    akurat nie z tym.

    Mateusz

  • 37. Data: 2020-01-21 21:18:53
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-01-21 10:13, Myjk wrote:
    > Mon, 20 Jan 2020 23:54:07 -0800 (PST), WS

    > Skoro musi pracować przy kompie to co za różnica czy spędzi ten czas w domu
    > przy laptopie i wyjedzie 30min. później (bo tyle aktualnie, w cywilizowanym
    > kraju oczywiście, zajmuje podwójne ładowanie na 600km jazdy), czy spędzi
    > czas przy laptopie w podróży wykorzystując czas w trakcie ładowania.
    > Strasznie graniczone myślenie masz, jak większość.

    Też sobie nieraz siedzę w Twizy jak się ładuje. :-)

    > Nie wszyscy są etatowcami, to też mógłbyś uwzględnić. Ja tam zdecydowanie
    > wolę komfort (ciszę) i reakcję na pedał gazu elektryka, i mógłbym pewne
    > rzeczy poświęcić (np. pracować przy lapku w trakcie ładowania) niż telepać
    > się hałaśliwym śmierdzielem. Wolę na co dzień mieć komfort a w wyjątkowych
    > sytuacjach się pomęczyć. Odwrotne załatwianie tematu to absurd.

    No tak, jak się przejedzie człowiek elektrykiem to dopiero wie co to
    cisza i brak spalin. Można zacząć od hulajnogi :-)

    > Aktualnie się spokojnie nadaje, no chyba że ktoś ma myslenie podobne do
    > twojego albo wzoruje całą resztę na sobie. Badania statystyczne pokazują,
    > że przeciętny kowalski średnio przejeżdża dziennie 60km. Współczesne EVy
    > mają zasięgu 200km (nawet w zimie).

    Poproszę o listę z zasięgami i cenami.

> [...]
    > ufają, nie chcą, bo myślą podobnie jak ty. W tym jest problem, a nie w
    > technologii. To coś jak kupowanie 12 letniego szrota segmentu D/E zamiast
    > nowego segmentu C żeby do pracy jeździć, bo przecież raz w roku się nad
    > morze jedzie i musi być koniecznie wyjątkowo komfortowo. No ale to już
    > takie typowo ludzkie absurdy, nic się na to nie poradzi. Sytuacja się
    > zmienia, jak się tacy ludzie przejadą elektrycznym autem -- wtedy się
    > drapią w głowę, zaczynają analizować bardziej rozsądnie i już tylko patrzą
    > do kieszeni. A jak chwilę sami pojeżdżą to już tylko kwestia czasu kiedy

    Czemu jeszcze nie kupiłeś elektryka?

  • 38. Data: 2020-01-21 21:23:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Czyżby korwinista? To on jakoś tak opowiadał, że "dobry samochód to
    > taki, co szybko jeździ". Z wieloma poglądami tego pana się zgadzam, ale
    > akurat nie z tym.

    Akurat elektryki to raczej dobrze się zbierają a nie zapierdalają.

    --
    Shrek

  • 39. Data: 2020-01-21 21:24:20
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-01-21 11:53, robot wrote:

    > Ja mam nieograniczone.
    > Skoro musi pracować przy kompie, to niech pracuje w samochodzie
    > elektrycznym
    > cały czas.

    Taki elektryczny kamper?

    > Wcale nie musi ładować tego samochodu. A najlepiej
    > niech wniesie ten samochód do roboty (z takim twizy przykładowo nie
    > będzie problemu z wniesieniem)
    > i tam siedzi w tym samochodzie i se pracuje na kompie.

    Zapytam szeryfa, może mi pozwoli podjechać do biurka :-) Zawsze chciałem
    mieć taki jeżdżący fotel :-)

    > Niektórzy to strasznie nie maja wyobraźni, w ogóle nie wiedza jakie
    > rzeczy można w elektryku robić.

    Zależy z czym porównać.

  • 40. Data: 2020-01-22 07:42:50
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-01-21 o 19:23, kk pisze:

    > I co, jak się zapali w parkingu podziemnym to tak się pali i pali i pali
    > i pali ?

    Dopóki się nie wypali, wtedy sam gaśnie.
    A dzielna straż ratuje sąsiednie auta.
    I słusznie. :-)