-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!plix.pl!newsfeed
1.plix.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!not-for-mail
From: BartekK <s...@N...org>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Zagazowanie Punto II - plastikowy kolektor
Date: Sun, 08 May 2011 18:55:35 +0200
Organization: Netia S.A.
Lines: 60
Message-ID: <iq6igl$v2b$1@mx1.internetia.pl>
References: <iq3rtj$frb$1@inews.gazeta.pl> <iq5nvm$6ev$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: drut.org
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: mx1.internetia.pl 1304874325 31819 77.252.249.9 (8 May 2011 17:05:25 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 8 May 2011 17:05:25 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <iq5nvm$6ev$1@news.onet.pl>
X-Tech-Contact: u...@i...pl
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.2.17) Gecko/20110414
Thunderbird/3.1.10
X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2366652
[ ukryj nagłówki ]Zakładając że nie ma sensu wkładać instalacji innej niż sekwencja z
wtryskami, bo mamy dwudziestypierwszy wiek, a wszystkie wcześniejsze to
przeżytek rodem z dziewiętnastego wieku, bo w okresie międzywojennym
gaźniki były już bardziej dopracowane i zaawansowane, niż mikser, to:
> a) częstsze wymiany świec, kabli WN
Bzdura i urbanlegend, prawdopodobnie powstała dlatego że ludzie
zakładali gaz do starych aut, w których i tak świece były stare.
Problemy z instalacjami I i IIgen były i są zawsze, bo tego się nie da
dobrze wyregulować, a źle wyregulowane niszczy między innymi świece (zła
mieszanka = temperatura spalania), wymiana świec i kabli na "całkiem
nówki" troszkę poprawia sytuację ale to przypudrowanie pryszcza - on tam
dalej jest i za chwilę się objawi.
W skrócie - częstsze wymienianie świec i kabli WN przy LPG 1-2gen to tak
samo dobre rozwiązanie jak częste wymienianie bielizny przy brudnym tyłku.
> b) problemy z dostrojeniem instalacji (jeśli nie sekwencja), w tym
> falowanie obrotów w zależności od temp. silnika.
Dlatego trzeba montować sekwencję, a nie wynalazki przedpotopowe
> c) droższe (trochę) przeglądy
o jakieś 60zł, fakt.
> d) okazyjne gaśnięcie silnika przy wciskaniu sprzęgła (trzeba się
> naumieć jeździć z gazem). U mnie dodatkowo był dziwny efekt konieczności
> odczekania około 10 sekund przed kolejnym odpaleniem, jeśli silnik w ten
> sposób zgasł - wcześniej tylko kręcił ale nie zapalał. W skrajnych
> sytuacjach na światłach było to b. irytujące.
Przy dobrej instalacji (sekwencja) nie występuje.
> e) jeśli gazownik coś schrzani (a czasami i bez tego) to problemy z
> zapieczonymi wtryskiwaczami na benzynie
... oraz z padniętą pompą paliwa, bo po prostu nie można dopuścić do
jazdy na LPG nie posiadając benzyny w baku. Dobra instalacja (np na
stag300) na to nie pozwoli, odpala zawsze na benzynie więc wtryski
przesmaruje i nie zapieką się.
> f) autem z LPG nie wjedziesz wszędzie, zwłaszcza dotyczy to parkingów
> podziemnych
Oficjalnie - tak i nie, zależnie od kraju. W PoRD nie widzę podstawy
prawnej istnienia (czyli istniejące można traktować jako reklamę lub
ogólną sugestię) znaku "przekreślone LPG". Może coś się
zmieni/zmieniło/jest inaczej w innych krajach.
> g) zbiornik zabiera miejsce, w najlepszym wypadku rezygnujesz z koła
> zapasowego, w najgorszym masz zajęte pół bagażnika.
Niestety, to największy chyba problem. Zbiornik jest duży i niewygodny.
Pasuje do jakiegoś żuka podczepiony na dole, ale w osobówce nijak...
h) największą zmorą i najgorszym problemem instalacji gazowych LPG są
... gazownicy. Przeważnie są to papraki okrutne, które robią to bez
wielkiego zastanowienia i rutynowo, bez podstaw technicznych ale wg
instrukcji/wiedzy "podepnie się różowy do żółtego, zawsze tak robimy i
działa" , równocześnie 3 inne rzeczy psując...
--
| Bartłomiej Kuźniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
173
Następne wpisy z tego wątku
- 08.05.11 19:01 marjan
- 08.05.11 19:52 Michał Gut
- 08.05.11 22:31 A.K.
- 08.05.11 22:50 Papkin
- 08.05.11 23:16 BartekK
- 08.05.11 23:25 pm
- 08.05.11 23:55 BartekK
- 09.05.11 00:03 marjan
- 09.05.11 22:52 Adam Płaszczyca
- 10.05.11 14:09 Jakub Witkowski
- 10.05.11 21:57 A.K.
- 11.05.11 23:01 nom
- 11.05.11 23:20 nom
- 15.05.11 14:14 J.F.
- 19.05.11 22:58 Adam Płaszczyca
Najnowsze wątki z tej grupy
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
Najnowsze wątki
- 2024-12-21 Warszawa => Java Developer <=
- 2024-12-21 Zalesie Borowe => Medical Equipment Service Engineer <=
- 2024-12-21 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2024-12-21 jak tacy debile
- 2024-12-20 Precedensy politycznie motywowanego nie wydawania w UE
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-20 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-20 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-20 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-20 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=