eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZagadkowa awaria - z rozwiązaniem
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 32

  • 21. Data: 2012-07-24 14:18:34
    Temat: Re: Zagadkowa awaria - z rozwiązaniem
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Mon, 16 Jul 2012 19:30:24 +0200, Tomasz Pyra
    <h...@s...spam.spam> wrote:

    >W sumie nie wiem co tam jest za rozrusznik - może taki z przekładnią co to
    >potrzebuje niewiele prądu żeby się kręcić?

    Hmmm, ciekawa teoria. A jaka przekładnia pozwalałby go zasilać np. z
    jednego "paluszka"? :-)


  • 22. Data: 2012-07-24 14:24:03
    Temat: Re: Zagadkowa awaria - z rozwiązaniem
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> writes:

    > W sumie nie wiem co tam jest za rozrusznik - może taki z przekładnią co to
    > potrzebuje niewiele prądu żeby się kręcić?

    A co tu przekładnia pomoże? Moc jest moc, rozrusznik bierze dobre
    kilkaset A i nie ma zmiłuj.

    MJ


  • 23. Data: 2012-07-24 14:26:07
    Temat: Re: Zagadkowa awaria - z rozwiązaniem
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> writes:

    > W sumie nie wiem co tam jest za rozrusznik - może taki z przekładnią co to
    > potrzebuje niewiele prądu żeby się kręcić?

    A co tu przekładnia pomoże? Moc jest moc :), rozrusznik bierze dobre
    kilkaset A i nie ma zmiłuj. Jak się za wolno będzie obracać silnkiem
    to nie zapali...

    MJ


  • 24. Data: 2012-07-24 14:47:06
    Temat: Re: Zagadkowa awaria - z rozwiązaniem
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Michal,

    Tuesday, July 24, 2012, 2:24:03 PM, you wrote:

    >> W sumie nie wiem co tam jest za rozrusznik - może taki z przekładnią co to
    >> potrzebuje niewiele prądu żeby się kręcić?
    > A co tu przekładnia pomoże? Moc jest moc, rozrusznik bierze dobre
    > kilkaset A i nie ma zmiłuj.

    Mylisz się. Użycie przekładni planetarnej 3:1 zmniejsza znacząco
    zapotrzebowanie mocy. Można zastosować mniejszy rozrusznik, który nie
    katuje tak akumulatora.

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 25. Data: 2012-07-24 15:37:36
    Temat: Re: Zagadkowa awaria - z rozwiązaniem
    Od: "GR001" <sweetek001(usuntosobie)@wp.pl>

    >> Winny okazał się akumulator.
    >
    > Przy 10.5V??? To jakaś lipa a nie elektronika w tym oplu...
    > Nissan zapala przy aku tak słabym, że wykonuje tylko jeden obrót, a
    > światła prawie gasną :)

    a odróżniasz napięcie od prądu?
    pozdr.
    gr



  • 26. Data: 2012-07-25 10:00:24
    Temat: Re: Zagadkowa awaria - z rozwiązaniem
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-07-24 14:47, RoMan Mandziejewicz pisze:
    > Hello Michal,
    >
    > Tuesday, July 24, 2012, 2:24:03 PM, you wrote:
    >
    >>> W sumie nie wiem co tam jest za rozrusznik - może taki z przekładnią co to
    >>> potrzebuje niewiele prądu żeby się kręcić?
    >> A co tu przekładnia pomoże? Moc jest moc, rozrusznik bierze dobre
    >> kilkaset A i nie ma zmiłuj.
    >
    > Mylisz się. Użycie przekładni planetarnej 3:1 zmniejsza znacząco
    > zapotrzebowanie mocy.

    No ale w jaki sposób?
    Bo jeśli taki rozrusznik z przekładnią kręci równie dobrze jak taki bez, biorąc
    znacznie
    mniejszy prąd (ile, np. 2x?), to by znaczyło, że ma znacznie większą sprawność...
    czyli,
    że sprawność tych zwykłych musiała by być tragicznie niska.

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.


  • 27. Data: 2012-07-25 10:02:22
    Temat: Re: Zagadkowa awaria - z rozwiązaniem
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-07-24 15:37, GR001 pisze:
    >>> Winny okazał się akumulator.
    >>
    >> Przy 10.5V??? To jakaś lipa a nie elektronika w tym oplu...
    >> Nissan zapala przy aku tak słabym, że wykonuje tylko jeden obrót, a
    >> światła prawie gasną :)
    >
    > a odróżniasz napięcie od prądu?

    Chyba lepiej, niż ci się wydaje.

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.


  • 28. Data: 2012-07-25 10:15:15
    Temat: Re: Zagadkowa awaria - z rozwiązaniem
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jakub,

    Wednesday, July 25, 2012, 10:00:24 AM, you wrote:

    >>>> W sumie nie wiem co tam jest za rozrusznik - może taki z przekładnią co to
    >>>> potrzebuje niewiele prądu żeby się kręcić?
    >>> A co tu przekładnia pomoże? Moc jest moc, rozrusznik bierze dobre
    >>> kilkaset A i nie ma zmiłuj.
    >> Mylisz się. Użycie przekładni planetarnej 3:1 zmniejsza znacząco
    >> zapotrzebowanie mocy.
    > No ale w jaki sposób?
    > Bo jeśli taki rozrusznik z przekładnią kręci równie dobrze jak taki bez, biorąc
    znacznie
    > mniejszy prąd (ile, np. 2x?), to by znaczyło, że ma znacznie większą sprawność...
    czyli,
    > że sprawność tych zwykłych musiała by być tragicznie niska.

    Oczywiscie, że sprawność jest tragicznie niska. Zatrzymany rozrusznik
    ma sprawność równą dokładnie zeru. A teraz zaczynamy walczyć o to,
    żeby chociaż prąd pobierany w takim momencie zmniejszyć do rozsądnych
    granic. Przekładnia daje nam 3-krotnie zmniejszony moment na
    rozruszniku - można uzyć mniejszego prądu, żeby uzyskać moment
    wystarczajacy do obrócenia wału silnika. A potem jest już pryszcz -
    prąd obracajacego się rozrusznika maleje szybko. Prad rozrusznika z
    przekładnią maleje jeszcze szybciej.

    Rozrusznik to silnik szeregowy - mający wysoki moment przy starcie.
    Ale jest to wprost wynik poboru gigantycznego prądu.

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)


  • 29. Data: 2012-07-25 10:31:00
    Temat: Re: Zagadkowa awaria - z rozwiązaniem
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości
    >Oczywiscie, że sprawność jest tragicznie niska. Zatrzymany rozrusznik
    >ma sprawność równą dokładnie zeru. A teraz zaczynamy walczyć o to,
    >żeby chociaż prąd pobierany w takim momencie zmniejszyć do rozsądnych
    >granic. Przekładnia daje nam 3-krotnie zmniejszony moment na
    >rozruszniku - można uzyć mniejszego prądu, żeby uzyskać moment
    >wystarczajacy do obrócenia wału silnika. A potem jest już pryszcz -
    >prąd obracajacego się rozrusznika maleje szybko. Prad rozrusznika z
    >przekładnią maleje jeszcze szybciej.

    Ale moc doprowadzona do silnika zaczyna sie juz stabilizowac, i z
    przekladnia czy bez - co najmnniej tyle musi z akumulatora poplynac.

    J.


  • 30. Data: 2012-07-25 12:02:34
    Temat: Re: Zagadkowa awaria - z rozwiązaniem
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Wednesday, July 25, 2012, 10:31:00 AM, you wrote:

    >>Oczywiscie, że sprawność jest tragicznie niska. Zatrzymany rozrusznik
    >>ma sprawność równą dokładnie zeru. A teraz zaczynamy walczyć o to,
    >>żeby chociaż prąd pobierany w takim momencie zmniejszyć do rozsądnych
    >>granic. Przekładnia daje nam 3-krotnie zmniejszony moment na
    >>rozruszniku - można uzyć mniejszego prądu, żeby uzyskać moment
    >>wystarczajacy do obrócenia wału silnika. A potem jest już pryszcz -
    >>prąd obracajacego się rozrusznika maleje szybko. Prad rozrusznika z
    >>przekładnią maleje jeszcze szybciej.

    > Ale moc doprowadzona do silnika zaczyna sie juz stabilizowac, i z
    > przekladnia czy bez - co najmnniej tyle musi z akumulatora poplynac.

    Problemem jest prąd rozruchu a nie prąd podczas obracania się silnika.
    Im niższe obroty silnika szeregowego, tym większe straty na
    rezystancji i niepotrzebnym wysycaniu stojana. Przekładnia na pewno
    poprawia sprawność całosci pozwalając silnikowi pracować w
    sensowniejszym zakresie obrotów.

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: