-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!.POSTED!not-for-mail
From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Zagadkowa awaria - z rozwiązaniem
Date: Wed, 25 Jul 2012 12:02:34 +0200
Organization: private
Lines: 28
Sender: r...@n...agh.edu.pl
Message-ID: <1...@p...pl.invalid>
References: <t...@4...net>
<ju0ou0$h9q$1@inews.gazeta.pl>
<r3b0ugjlt5yc$.4in2rrpzqjyk.dlg@40tude.net>
<k...@c...fuw.edu.pl>
<1...@p...pl.invalid>
<juo92o$vli$1@news2.ipartners.pl>
<1...@p...pl.invalid>
<juoasc$fmk$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: 87-205-121-39.adsl.inetia.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.agh.edu.pl 1343210554 25127 87.205.121.39 (25 Jul 2012 10:02:34 GMT)
X-Complaints-To: a...@a...edu.pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 25 Jul 2012 10:02:34 +0000 (UTC)
X-Priority: 3 (Normal)
In-Reply-To: <juoasc$fmk$1@inews.gazeta.pl>
X-Comment-To: J.F
X-Newsreader: MyGate/2.6.0.171 (http://barin.com.ua/soft/mygate/)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2460686
[ ukryj nagłówki ]Hello J.F,
Wednesday, July 25, 2012, 10:31:00 AM, you wrote:
>>Oczywiscie, że sprawność jest tragicznie niska. Zatrzymany rozrusznik
>>ma sprawność równą dokładnie zeru. A teraz zaczynamy walczyć o to,
>>żeby chociaż prąd pobierany w takim momencie zmniejszyć do rozsądnych
>>granic. Przekładnia daje nam 3-krotnie zmniejszony moment na
>>rozruszniku - można uzyć mniejszego prądu, żeby uzyskać moment
>>wystarczajacy do obrócenia wału silnika. A potem jest już pryszcz -
>>prąd obracajacego się rozrusznika maleje szybko. Prad rozrusznika z
>>przekładnią maleje jeszcze szybciej.
> Ale moc doprowadzona do silnika zaczyna sie juz stabilizowac, i z
> przekladnia czy bez - co najmnniej tyle musi z akumulatora poplynac.
Problemem jest prąd rozruchu a nie prąd podczas obracania się silnika.
Im niższe obroty silnika szeregowego, tym większe straty na
rezystancji i niepotrzebnym wysycaniu stojana. Przekładnia na pewno
poprawia sprawność całosci pozwalając silnikowi pracować w
sensowniejszym zakresie obrotów.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
Następne wpisy z tego wątku
- 25.07.12 14:02 Jakub Witkowski
- 30.07.12 10:27 Maseł
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
Najnowsze wątki
- 2025-01-06 Jeździ, skręca, hamuje
- 2025-01-06 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-06 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-06 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-06 Zielona GĂłra => Konsultant WdroĹźeniowy Comarch XL/Optima (KsiÄgowoĹ
- 2025-01-06 Popr. 14. Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- 2025-01-06 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-06 Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- 2025-01-06 Białystok => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-06 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-06 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-06 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-06 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-06 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-06 śnieg