-
11. Data: 2012-07-17 09:51:16
Temat: Re: Zagadkowa awaria - z rozwiązaniem
Od: " " <a...@g...pl>
Witam serdecznie.
Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> napisał(a):
..
> Winny okazał się akumulator.
..
Żeby się po jakimś czasie nie okazał, że jednak nie...
Miałem podobnie w innym aucie. Napięcie podczas rozruchu spadało do 10,5V.
Wyglądało, że winny jest aku i za niskie napięcie, bo jeśli podładowało się
go, to chwilę później odpalał bez problemu. Po jakimś czasie znowu lipa.
Po wymianie akumulatora na nowy było OK przez około miesiąc. Napięcie podczas
rozruchu 11,5V, wszystko git.
Niestety później znowu autko przestawało odpalać. Żadnych błędów z komputera
zarówno przed jak i po wymianie aku.
Zastanawiało mnie jednak, że czasami nie można połączyć się z ECU. W końcowej
fazie, kiedy już w ogóle przestał odpalać, zastanawiał mnie też losowy brak
pracy pompy paliwa po włączeniu zapłonu.
Pomyślałem, że to muszą być połączenia do komputera.
Wziąłem schemat i przy sprawdzaniu pierwszej czy drugiej masy okazało się, że
jest lipna.
Przyczyna była niedokręcona kluczem tylko palcami, jedna śrubka od masy.
Powoli się odkręcała. Dlatego najpierw problem objawiał się tylko co jakiś
czas. Dlatego wyższe napięcie aku pozornie likwidowało problem.
W końcu poluzowała się tak bardzo, że niemal; na stałe straciła kontakt.
Pozdrawiam.
Sebastian
http://nemetiisto.pl
http://tunery.tv
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
12. Data: 2012-07-17 18:34:34
Temat: Re: Zagadkowa awaria - z rozwiązaniem
Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
news:r3b0ugjlt5yc$.4in2rrpzqjyk.dlg@40tude.net...
>
> Silnik w układzie V i wielki kolektor dolotowy (ze zmienną długością
> kanałów kolektora) po środku zakrywający od góry obie głowice. Świece od
> góry zakryte cewkami, cewki zastawione tym kolektorem.
ale to nie Omega?
--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita)
gg 1461968
Dwa ogony - Irma, Myszka.
A4 B5, Megane MK I ph1, FJ1100N
Sprzedam Volvo FL618 z zabudową śmieciarki 18m3
-
13. Data: 2012-07-17 22:32:37
Temat: Re: Zagadkowa awaria - z rozwiązaniem
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
On Tue, 17 Jul 2012 18:34:34 +0200, Kuba (aka cita) wrote:
> Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
> news:r3b0ugjlt5yc$.4in2rrpzqjyk.dlg@40tude.net...
>>
>> Silnik w układzie V i wielki kolektor dolotowy (ze zmienną długością
>> kanałów kolektora) po środku zakrywający od góry obie głowice. Świece od
>> góry zakryte cewkami, cewki zastawione tym kolektorem.
>
>
> ale to nie Omega?
Vectra - silnik ten sam co w ostatniej Omedze.
-
14. Data: 2012-07-17 22:35:56
Temat: Re: Zagadkowa awaria - z rozwiązaniem
Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
news:khd9vkr7klv9.1i42hxna7oime$.dlg@40tude.net...
> On Tue, 17 Jul 2012 18:34:34 +0200, Kuba (aka cita) wrote:
>
>> Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
>> news:r3b0ugjlt5yc$.4in2rrpzqjyk.dlg@40tude.net...
>>>
>>> Silnik w układzie V i wielki kolektor dolotowy (ze zmienną długością
>>> kanałów kolektora) po środku zakrywający od góry obie głowice. Świece od
>>> góry zakryte cewkami, cewki zastawione tym kolektorem.
>>
>>
>> ale to nie Omega?
>
> Vectra - silnik ten sam co w ostatniej Omedze.
standardową przypadłością w Omegach odnośnie odpalania był czujnik położenia
wału.
Drugą rzeczą pasującą do Twoich problemów - kabel
akululator-rozrusznik-alternator. Polecam czyszczenie styków.
ps. którą Vke tam masz? 3,2?
--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita)
gg 1461968
Dwa ogony - Irma, Myszka.
A4 B5, Megane MK I ph1, FJ1100N
Sprzedam Volvo FL618 z zabudową śmieciarki 18m3
-
15. Data: 2012-07-18 08:43:47
Temat: Re: Zagadkowa awaria - z rozwiązaniem
Od: "tck" <t...@t...WytniJ.net.pl>
Użytkownik "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> napisał w wiadomości
news:ju4ib3$99e$1@inews.gazeta.pl...
>
> Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
> news:khd9vkr7klv9.1i42hxna7oime$.dlg@40tude.net...
>> On Tue, 17 Jul 2012 18:34:34 +0200, Kuba (aka cita) wrote:
>>
>>> Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
>>> news:r3b0ugjlt5yc$.4in2rrpzqjyk.dlg@40tude.net...
>>>>
>>>> Silnik w układzie V i wielki kolektor dolotowy (ze zmienną długością
>>>> kanałów kolektora) po środku zakrywający od góry obie głowice. Świece
>>>> od
>>>> góry zakryte cewkami, cewki zastawione tym kolektorem.
>>>
>>>
>>> ale to nie Omega?
>>
>> Vectra - silnik ten sam co w ostatniej Omedze.
>
> standardową przypadłością w Omegach odnośnie odpalania był czujnik
> położenia wału.
> Drugą rzeczą pasującą do Twoich problemów - kabel
> akululator-rozrusznik-alternator. Polecam czyszczenie styków.
>
> ps. którą Vke tam masz? 3,2?
>
>
cytat z pierwszego posta:
"Pacjent to Opel Vectra 3.2, wolnossąca benzyna.
Dotychczas sprawna, eksploatowana normalnie."
;)
--
pozdr
tck(at)top.net.pl
-
16. Data: 2012-07-18 19:05:46
Temat: Re: Zagadkowa awaria - z rozwiązaniem
Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
Użytkownik "tck" <t...@t...WytniJ.net.pl> napisał w wiadomości
news:ju5lv8$7o5$1@inews.gazeta.pl...
> cytat z pierwszego posta:
> "Pacjent to Opel Vectra 3.2, wolnossąca benzyna.
> Dotychczas sprawna, eksploatowana normalnie."
>
> ;)
fak ;-)
--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita)
gg 1461968
Dwa ogony - Irma, Myszka.
A4 B5, Megane MK I ph1, FJ1100N
Sprzedam Volvo FL618 z zabudową śmieciarki 18m3
-
17. Data: 2012-07-19 01:47:37
Temat: Re: Zagadkowa awaria - z rozwiązaniem
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
On Tue, 17 Jul 2012 22:35:56 +0200, Kuba (aka cita) wrote:
> Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
> news:khd9vkr7klv9.1i42hxna7oime$.dlg@40tude.net...
>> On Tue, 17 Jul 2012 18:34:34 +0200, Kuba (aka cita) wrote:
>>
>>> Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
>>> news:r3b0ugjlt5yc$.4in2rrpzqjyk.dlg@40tude.net...
>>>>
>>>> Silnik w układzie V i wielki kolektor dolotowy (ze zmienną długością
>>>> kanałów kolektora) po środku zakrywający od góry obie głowice. Świece od
>>>> góry zakryte cewkami, cewki zastawione tym kolektorem.
>>>
>>>
>>> ale to nie Omega?
>>
>> Vectra - silnik ten sam co w ostatniej Omedze.
>
> standardową przypadłością w Omegach odnośnie odpalania był czujnik położenia
> wału.
Ale to chyba tylko Omegi i to chyba jeszcze te 3.0.
I o czujnik to się pluje komputer - bo tu są dwa (wału i rozrządu) i ECU
jak łapie rozjazd to zapamiętuje błąd.
> Drugą rzeczą pasującą do Twoich problemów - kabel
> akululator-rozrusznik-alternator. Polecam czyszczenie styków.
Ogólnie mam plan pooglądać jeszcze elektrykę.
Bo może teraz przewrażliwiony jestem, ale mam wrażenie że nadal nie odpala
tak dobrze jak kiedyś i po wymianie aku nadal bywa że trzeba ze 2-3s
pokręcić. Podczas gdy kiedyś to mam wrażenie że startował natychmiast,
nawet w największe mrozy.
Ten rozrusznikowy zasilający to raczej jest dobry, bo inaczej problemy by
były raczej z kręceniem rozrusznikiem, a nie brakiem zasilania na czymś
innym.
Różnicy napięcia między blokiem a minusem akumulatora też nie mam.
Bardziej bym się spodziewał że mogła się poluzować jakaś masa np. w kabinie
- taka od komputerów i tam jak coś ofsetu napięcia dostaje to głupieje.
Konkretnie układ sterowania zapłonem - plus który idzie na cewki postaram
się zmierzyć tuż przy cewce.
Ale to słabo tłumaczy dlaczego problemy występowały tylko przy słabym
akumulatorze, bo obwód rozrusznika jest krótki i cały sprawdziłem.
Problem z zasilaniem cewek powinien dawać jakieś objawy w czasie jazdy, a
nie tylko i wyłącznie przy rozruchu i nie zawsze.
-
18. Data: 2012-07-19 09:42:53
Temat: Re: Zagadkowa awaria - z rozwiązaniem
Od: " " <a...@g...pl>
Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> napisał(a):
..
> Bo może teraz przewrażliwiony jestem, ale mam wrażenie że nadal nie odpala
> tak dobrze jak kiedyś i po wymianie aku nadal bywa że trzeba ze 2-3s
> pokręcić. Podczas gdy kiedyś to mam wrażenie że startował natychmiast,
> nawet w największe mrozy.
Tak samo miałem w tym innym autku, przez miesiąc po wymianie akumulatora kiedy
jeździło. Niedokręcona była jedna masa od komputera.
Drgania silnika powodowały styk i komputer startował.
Pozdrawiam.
Sebastian
http://nemetiisto.pl
http://tunery.tv
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
19. Data: 2012-07-19 20:16:59
Temat: Re: Zagadkowa awaria - z rozwiązaniem
Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
news:1al8rl570c1mt.1rz9cs8wshq2x.dlg@40tude.net...
> Ale to chyba tylko Omegi i to chyba jeszcze te 3.0.
> I o czujnik to się pluje komputer - bo tu są dwa (wału i rozrządu) i ECU
> jak łapie rozjazd to zapamiętuje błąd.
przy czujnikach wałków - tak, ale czujnik wału to skurwiel, który często nie
daje błędu, bo w tych Oplach było tak, ze jak w trakcie pracy znikał sygnał
z czujnika wału korb. to nic sie nie działo (sygnał był z wałków) a jak
chcialeś zapalić to już sobie nie radził, a błąd (nie pamiętam kodu)
występuje na wyłączonym silniku stale (w końcu wał sie nie obraca ;-) )
--
Pozdrawiam
Kuba (aka cita)
gg 1461968
Dwa ogony - Irma, Myszka.
A4 B5, Megane MK I ph1, FJ1100N
Sprzedam Volvo FL618 z zabudową śmieciarki 18m3
-
20. Data: 2012-07-23 16:45:43
Temat: Re: Zagadkowa awaria - z rozwiązaniem
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2012-07-16 19:30, Tomasz Pyra pisze:
> Winny okazał się akumulator.
Przy 10.5V??? To jakaś lipa a nie elektronika w tym oplu...
Nissan zapala przy aku tak słabym, że wykonuje tylko jeden obrót, a światła prawie
gasną :)
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.