  • 31. Data: 2012-01-13 22:24:08
    Temat: Re: Zagadka lub pytanie, jakie auto
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <b...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:jepr2o$jc2$1@inews.gazeta.pl...

    > Blisko: BMW E46 328i

    ROTFL !!!!
    We wszystko uwierzę, ale nie w prawie 3 litrowego benzyniaka spalającego
    średnio poniżej 10 litrów, zwłaszcza że jednocześnie robi poniżej 7 sekund
    do setki.
    Bajek się kolego nasłuchałeś.

  • 32. Data: 2012-01-13 22:25:00
    Od: "m...@i...pl" <m...@i...pl>

    On 01/13/2012 02:39 PM, Mirek Ptak wrote:
    > Dnia 2012-01-13 13:43, * Piotrek* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    > odpisać:
    >
    > No nie było, ale jest i spełnia warunki :)
    > Chyba, że zapomniałeś o piątym - seryjne :)

    > Odrobinę ponad 7 ma tez Astra G OPC, a po lekkim chipie... :)
    >
    > Pozdrawiam - Mirek

    bmw 535d seryjne, przed liftem (2005 rok) ma 6.5 sek do setki.

  • 33. Data: 2012-01-13 22:34:10
    Od: "Piotrek" <b...@W...gazeta.pl>

> [...]
    > średnio poniżej 10 litrów, zwłaszcza że jednocześnie robi poniżej 7 sekund

    Dane techniczne wszędzie takie podają. A wszystkie auta sprawdzane są tak
    samo. Wychodzi na to że takie auto pali tyle co np. Megane I 2.0 czy Alfa 155
    2.0 TS. I gdzie tu sprawiedliwość?

  • 34. Data: 2012-01-13 22:42:10
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Dane techniczne wszędzie takie podają.

    No o tych bajkach mówię.
    Realnie, to patrząc na spalanie moich 180 koni z silnika 2.0, to musiałbyś
    dodać tak z 50% do tych 10 litrów.

    >A wszystkie auta sprawdzane są tak
    > samo.

    Ale przekłamania wychodzą różnie w praktyce.
    Sprawdzanie na potrzeby wpisu do katalogu, to sobie w buty możesz włożyć.

    10 l przy tej mocy i osiągach, to nawet w dieslu będzie Ci ciężko uzyskać.

  • 35. Data: 2012-01-13 23:08:17
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Fri, 13 Jan 2012 22:42:10 +0100, Cavallino wrote:

    > Użytkownik "Piotrek" <b...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > No o tych bajkach mówię.
    > Realnie, to patrząc na spalanie moich 180 koni z silnika 2.0, to musiałbyś
    > dodać tak z 50% do tych 10 litrów.

    U mnie 3.2 V6 211KM mam 11.5l w mieście i 8.5 na trasie.
    W Hondzie 2.0 200KM podobnie.

    Średnio spokojnie wychodzi 10l/100km.

    I to bez jakiegoś specjalnego oszczędzania, bo oszczędzając to Opel mi
    zużył 6.7l/100km na 300km trasie.

    > Ale przekłamania wychodzą różnie w praktyce.

    Obecne procedury testowe wg. których podają zużycie paliwa to wcale nie
    jest oszczędna jazda. Na tyle że w praktyce faktycznie samochody palą
    mniej-więcej tyle co tam producent podaje.

    Takie oszukane to były kiedyś jak w katalogach było zużycie przy stałej
    prędkości 50/90/120km/h i to faktycznie była lipa.
    To co dziś podają jest całkiem wiarygodne.

  • 36. Data: 2012-01-13 23:10:56
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2012-01-13 22:25, m...@i...pl pisze:

    > bmw 535d seryjne, przed liftem (2005 rok) ma 6.5 sek do setki.

    Sprzedaj mi je za 20 koła złotówek. ;)

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 37. Data: 2012-01-13 23:19:31
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > U mnie 3.2 V6 211KM mam 11.5l w mieście i 8.5 na trasie.
    > W Hondzie 2.0 200KM podobnie.

    Ale BMW to nie Honda słynąca z małego spalania.
    Moej byłe BMW też paliło koło 10, tyle że miało poniżej 100 KM. ;-)
    Aż tak to się raczej nie poprawili.

    > Obecne procedury testowe wg. których podają zużycie paliwa to wcale nie
    > jest oszczędna jazda.

    Dobra, dobra.

    > Na tyle że w praktyce faktycznie samochody palą
    > mniej-więcej tyle co tam producent podaje.

    A jedzie mi tu czołg?
    Daj mi dowolne auto na kilka dni, to Ci powiem o ile producent przekłamał.
    U mnie zazwyczaj to są 2 litry w każdej kategorii.

    > Takie oszukane to były kiedyś jak w katalogach było zużycie przy stałej
    > prędkości 50/90/120km/h i to faktycznie była lipa.

    I nadal jest, nieco mniejsza, ale i tak mocno odstająca od tego co w
    katalogu.
    Sporadycznie któreś auto w testach spali w granicach katalogowych, większość
    chłapie te 10-20% więcej bez żadnych zahamowań.

    > To co dziś podają jest całkiem wiarygodne.

    Dla wierzących w bajki.

  • 38. Data: 2012-01-13 23:38:07
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Fri, 13 Jan 2012 23:19:31 +0100, Cavallino wrote:

    > Ale BMW to nie Honda słynąca z małego spalania.

    Prawdę mówiąc spodziewałem się po Hondzie że powinna palić mniej niż Opel,
    a tu raczej odwrotnie.
    Pomimo że w Oplu silnik dużo większy, mocniejszy i auto cięższe.

    > A jedzie mi tu czołg?
    > Daj mi dowolne auto na kilka dni, to Ci powiem o ile producent przekłamał.
    > U mnie zazwyczaj to są 2 litry w każdej kategorii.

    Wiadomo że zależy co z samochodem będziesz robił.
    Honda na treningu zużywa mi około 40-50l/100km (i to poza miastem), ale co
    to zmienia?

    Bo to że jesteś w stanie zużyć więcej, to nie o to chodzi - każdy jest w
    stanie zużyć więcej.

    Sens tego co podaje producent jest wyłącznie taki że jadąc poprawnie,
    samochód zużyje tyle paliwa ile podają te dane.
    Jak masz potrzebę jeździć 100 w mieście i 160 w zabudowanym, to oczywistym
    jest że musisz sobie odpowiednio przemnożyć te wartości.

    Ja jakoś nie spotkałem samochodu w którym miałbym problem z uzyskaniem
    wyników sporo lepszych niż podawane przez producenta.

  • 39. Data: 2012-01-14 00:08:36
    Od: "Kris_Poland" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <b...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Blisko: BMW E46 328i
    >
    > http://www.bmw-tech.pl/bmw/seria_3/e46/281/e46_328i.
    html

    > sam nie wiedziałem że to ma takie osiągi dopiero mnie znajomy uświadomił
    > wczoraj, przewożąc mnie na prawym fotelu :)
    >
    > --
    > http://www.gazeta.pl/usenet/

    na allegro masz tylko 3-6 takie graty

  • 40. Data: 2012-01-14 13:46:39
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2012-01-13 23:38, *Tomasz Pyra* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:
    > Ja jakoś nie spotkałem samochodu w którym miałbym problem z uzyskaniem
    > wyników sporo lepszych niż podawane przez producenta.

    Średni rzecz biorąc to jednak producent był trochę optymistyczny patrząc
    na te kilkadziesiąt aut na spritmonitor:
    http://www.spritmonitor.de/en/overview/6-BMW/0-All_m
    odels.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=1998
    &constyear_e=2000&exactmodel=328i&powerunit=2

    Mniej niż połowa mieści się poniżej 10 l/100 km średnio.

    Pozdrawiam - MIrek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l