    From: Andrzej <d...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Zagadka
    Date: Fri, 14 Feb 2014 09:34:44 +0100

    W dniu 2014-02-14 06:06, s...@g...com pisze:
    > Na TTL'ach. A więc mamy do dyspozycji tylko wszelakiej maści bramki
    and/or/xor/not , proste, zanegowane i takie tam. Mamy też 7474 (D flip-flop).
    > (Można to samo zrobić na FPGA) - i też to zadziała (sprawdzone).
    >
    > Zadanie jest takie:
    >
    > 1) Podwajamy częstotliwość zegarka.
    > 2) Zarówno na dodatnim i ujemnym zboczu sygnału wejściowego, ma się pojawić
    "szpila", która będzie napędzała "coś tam".. Jakiś tam licznik, czy byle co...

    > ==============
    >
    > Krótko mówiąc, zadanie jest takie:
    >
    > Zaprojektuj na TTL'ach czarną skrzynkę. Wejście: prostokąt o wypełnieniu 50%,
    częstotliwość na poziomie "łykalności" TTL'ów. Wyjście: Szpila na dodatnim i ujemnym
    zboczu wejścia.

    > No i co? A no to, że absolwenci "wyższych" uczelni przez tydzień czasu nie umieją
    sobie z tym poradzić.

    To mi przypomina sytuację z dawnych czasów. Mój szef kiedyś był
    zachwycony, jak dostał zlecenie, aby układ opracowany na renomowanej
    warszawskiej uczelni wykonał (PCB, montaż, obudowy itp) w 50
    egzemplarzach, a potem miała nastąpić seria produkcyjna. Już widział te
    $$$, więc bez sprawdzania wysłał na produkcję. Układ był dosyć prosty -
    kilka czujników miało uruchamiać jakiś układ wykonawczy. Niestety w
    torach czujników była różna ilość bramek, więc już przy 30st. zaczynały
    chodzić po układzie śliczne szpile, które uruchamiały układ wykonawczy.
    Ten zakład już nie istnieje, ale mój były szef nie narzeka.