  • Data: 2009-01-17 09:49:47
    Temat: Re: Zagadka
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    T.M.F. pisze:

    > A prosto, przy takim pomiarze musisz wyrazac wartosci jako srednia +/-SD
    > jesli odchylki mala rozklad normalny. Wiec porownanie czy 25 rozni sie
    > od 26 to nie prosta operacja arytmetyczna tylko analiza statystyczna.
    > Mozna policzyc prawdopodobienstwo z jakim dwa punkty sie roznia i na
    > podstawie tego okreslic granice. Zalozmy, ze dla twojego przykladu
    > wartosci 10 i 26 nie roznia sie statystycznie, a wiec sa sobie rowne.
    > Do obliczen wykorzystujemy srednie, a wynik wyrazamy jako np. stosunek
    > srednich (czyli dynamika) + np. 96% CI (wyrazajacy przedzial ufnosci
> [...]

    A kształt, charakter szumu, sposób jego odszumienia? To bardzo
    podstawowe parametry zakłóceń. Mogę wygenerować obrazy, w których
    dynamika mierzona jak wyżej da dokładnie odwrotny wynik od głosowania
    popartego obserwacjami.
    Zresztą... następny przykład:
    http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/temp/dynamiki_d
    wie.jpg
    Która próbka (połówka dolna czy górna) ma większą dynamikę?

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl