  • 1. Data: 2013-03-31 18:17:38
    Temat: Zafałszowane wyniki testów pentrive'ów w programie HDD Tune
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Z ciekawości porobiłem sobie testy kilku penów przy pomocy HDD Tune.

    Generalnie wyszło tak, peny mają około 13-16 MB/s "burst", czas dostępu
    na poziomie 0.8 ms oraz jakieś ogólne prędkości odczytu 15-25 MB/s (na
    wykresie).

    Te dane mają się jednak często nijak do osiągów rzeczywistych.

    Najszybszy pen zapisuje mi duży plik 12 MB/s, najwolniejszy o połowę
    wolniej. Żaden nie zbliża się nawet do osiągów syntetycznych.

    Czy to wada tego rodzaju testów, czy jakieś "marketingowe" właściwości
    penów?

    --
    MN

  • 2. Data: 2013-03-31 18:48:16
    Od: "mappl" <n...@m...pl>

> [...]
    > wolniej. Żaden nie zbliża się nawet do osiągów syntetycznych.
    >
    > Czy to wada tego rodzaju testów, czy jakieś "marketingowe" właściwości

    Wada niedoczytania. Zapisuje Ci 12 MB/s a w HDTune testujesz szybkość
    *odczytu*

  • 3. Data: 2013-04-01 00:25:27
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    >Z ciekawości porobiłem sobie testy kilku penów przy pomocy HDD Tune.
    >
    > Generalnie wyszło tak, peny mają około 13-16 MB/s "burst"

    "Burst" to maksymalny tranfer samego kontrolera, w praktyce nieosiągalny.

  • 4. Data: 2013-04-01 17:42:16
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-04-01 00:25, maX pisze:

    > Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w
    > wiadomości news:kj9niv$7mp$1@news.task.gda.pl...

    > "Burst" to maksymalny tranfer samego kontrolera, w praktyce nieosiągalny.

    Dlaczego nieosiągalny? Toż cały pen to jedna elektronika bez żadnych
    mechanicznych elementów. Co jest wąskim gardłem?

    Skoro w teście syntetycznym osiąga 20 MB to i w praktycznym też
    powinien. Przynajmniej w optymalnej sytuacji, nie?

    --
    MN

  • 5. Data: 2013-06-26 04:00:46
    Od: Filip454 <f...@f...pl>

    Dnia Sun, 31 Mar 2013 18:17:38 +0200, Marcin N napisał(a):

> [...]
    > wolniej. Żaden nie zbliża się nawet do osiągów syntetycznych.
    >
    > Czy to wada tego rodzaju testów, czy jakieś "marketingowe" właściwości

    Wszystko zależy od wielkości pakietu danych, który wysyłasz/odczytujesz.
    --
    Twoje źródło informacji na temat serii Grand Theft Auto! http://swiatgta.pl

    Filip454 = Filip dla nieuświadomionych

  • 6. Data: 2013-06-26 11:41:24
    Od: robot <s...@o...pl>

    W dniu 2013-03-31 18:17, Marcin N pisze:
> [...]
    > wolniej. Żaden nie zbliża się nawet do osiągów syntetycznych.
    >
    > Czy to wada tego rodzaju testów, czy jakieś "marketingowe" właściwości

    Ja wiedziałem o tym od dawna. Według mnie to jest nie tylko wada ale też
    główna cecha testów syntetycznych. Chcesz zmierzyć prędkość nośnika
    danych - to tylko ze stoperem.

  • 7. Data: 2013-06-27 03:56:10
    Od: Filip454 <f...@f...pl>

    Dnia Wed, 26 Jun 2013 11:41:24 +0200, robot napisał(a):

    > Ja wiedziałem o tym od dawna. Według mnie to jest nie tylko wada ale też
    > główna cecha testów syntetycznych. Chcesz zmierzyć prędkość nośnika
    > danych - to tylko ze stoperem.

    Tu nie chodzi o jakieś fałsze, tu chodzi o wielkość danych. Wiadomo, że HD
    Tune Ci nie przesyła 1giga danych dajmy na to, tylko mniejszą porcję niż
    wysyłał autor.

  • 8. Data: 2013-06-27 08:34:42
    Od: robot <c...@o...pl>

    W dniu 2013-06-27 03:56, Filip454 pisze:

    > Tu nie chodzi o jakieś fałsze, tu chodzi o wielkość danych. Wiadomo,
    że HD
    > Tune Ci nie przesyła 1giga danych dajmy na to, tylko mniejszą porcję niż
    > wysyłał autor.

    Zgadza się. Fałsze to nieodpowiednie słowo. Chodzi mi o to, że wyniki
    testów syntetycznych
    trudno powiązać z praktycznym użytkowaniem komputera.

    --
    pozdro