-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Zaczelo sie
Date: Mon, 28 Mar 2011 10:26:05 +0200
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 70
Message-ID: <impgmu$g12$1@inews.gazeta.pl>
References: <ili914$7ue$1@news.onet.pl> <j...@4...com>
<ilj041$si8$1@inews.gazeta.pl>
<0...@a...googlegroups.com>
<ilq8h0$6ug$1@news.onet.pl> <ilqfbq$7fi$1@inews.gazeta.pl>
<ilqj2f$n3o$1@news.onet.pl> <4d812e16$1@news.home.net.pl>
<ilskeu$hal$1@news.onet.pl> <4d81dd29$1@news.home.net.pl>
<ilsp4t$6pp$1@news.onet.pl> <4d81ef14$1@news.home.net.pl>
<s...@k...sail-ho.pl>
<4d8205db$1@news.home.net.pl>
<4d8c3030$0$2450$65785112@news.neostrada.pl>
<imhhva$5lt$1@inews.gazeta.pl>
<4d8c6dcb$0$2439$65785112@news.neostrada.pl>
<imhrsg$5p7$1@inews.gazeta.pl>
<4d901972$0$2486$65785112@news.neostrada.pl>
<imp9bj$oea$1@inews.gazeta.pl>
<4d903c51$0$2443$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 46.28.241.74
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1301300766 16418 46.28.241.74 (28 Mar 2011 08:26:06 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 28 Mar 2011 08:26:06 +0000 (UTC)
X-User: andrzej_lawa
In-Reply-To: <4d903c51$0$2443$65785112@news.neostrada.pl>
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; pl-PL; rv:1.9.2.14) Gecko/20110221
SUSE/3.1.8 Thunderbird/3.1.8
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2358913
[ ukryj nagłówki ]W dniu 28.03.2011 09:44, Ktostam pisze:
> Użytkownik "Andrzej Ława" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:
> W dniu 28.03.2011 07:15, Ktostam pisze:
>
>> Aluzję - owszem. Inna sprawa, że to kompletnie idiotyczna aluzja, bo
>> taryfikator jest sprawą czysto arbitralną i z sufitu wziętą.
>
> Bo nie pasuje do Twojej wizji świata (ja zapie...lam, więc Wy maluczcy
Nie sądź innych po sobie, zapierdalaczu.
Ja akurat jeżdżę dość statecznie, bo nawet gdyby 16-letni półtoralitrowy
wolnossący diesel na więcej pozwalał, to nie czuję takiej potrzeby plus
ja lubię optymalizować zużycie paliwa.
A twoja aluzja jest idiotyczna, bo taryfikator nie ma nic wspólnego ze
stopniem winy w przypadku zdarzenia.
> uważajcie). Wina w przypadku wypadku też jest rzeczą czysto arbitralną.
Nieprawda. To znaczy owszem, zdarza się kupiony/niekompetentny sędzia,
ale w takiej sytuacji sprawa zabójstwa także będzie rzeczą arbitralną.
>> Rozumując po twojemu - jadący autostradą 200km/h będzie uznany za
>> sprawcę rozjechania pieszego, który na autostradę nagle wtargnął, bo
>> "opłata" za przełażenie przez autostradę jest niższa.
>
> Jeżeli postępowanie tego by dowiodło to powinien dostać najmniej współwinę.
A na jakiej podstawie prawnej?
> Serdeńko (skoro już tak się spoufalamy), zrozum że gdyby ten gość jechał
> w przedziale 130-150 to ten biedny pieszy prawdopodobnie poprawnie
> oszacowałby jego prędkość i albo by zdążył przejść albo by ten zamiar
> odłożył o kilka(naście) sekund.
Co za brednie... Nie szacuje się prędkości tylko (i to mocno "na oko")
czas potrzebny na przebycie dystansu. To po pierwsze.
Po drugie - co za różnica, czy jedzie 100 czy 200? Powyżej pewnej
prędkości wg. ciebie robi się niewidzialny? Zwracam uwagę, że prędkość
światła jest w okolicy 300 _tysięcy_ kilometrów - i to na sekundę.
> Odwracając przykład. To że ten gość wlazł na autostradę uprawnia Cię do
> jego rozjechania bo nie chodzi się po autostradzie?
Uprawnia? Nie. Ale taki delikwent włażąc pod koła odbiera kierującemu
pojazdem możliwość reakcji.
> Wracając do przykładu z wyjazdem z bramy z ograniczoną widzialnością w
> terenie zabudowanym. Zapewne w takich sytuacjach (nie mając nikogo do
> pomocy, a zapewne nawet mając ale nie korzystając) bierzesz pod uwagę że
> zaraz wyskoczy stamtąd kretyn jadący np. 140 kmh.
Równie dobrze może wyskoczyć nie-kretyn tylko np. karetka albo radiowóz.
Oni mają prawo tyle jechać, a zza winkla i tak nie zauważysz.
A skoro nie masz w ogóle widoczności, to równie dobrze możesz władować
się tuż pod kogoś jadącego 50km/h (skoro sam pisałeś, że i tacy muszą
zwalniać).
> A więc wyjeżdżając stamtąd miałem wszelkie możliwe informacje że mój
> manewr się powiedzie. Dopóki nie pojawił się idiota.
Nie miałeś, bo formalnie rzecz biorąc NIE WIESZ jakie ograniczenie
obowiązuje na drodze, na którą wyjeżdżasz.
Może nie zdajesz sobie z tego sprawy, ale limit prędkości można podnieść
stosownym znakiem jak urzędnika/właściciela fantazja poniesie.
Następne wpisy z tego wątku
- 28.03.11 11:13 Ktostam
- 28.03.11 12:08 MMS
- 28.03.11 12:10 Andrzej Ława
- 28.03.11 21:16 Adam Płaszczyca
- 28.03.11 21:39 Andrzej Lawa
- 28.03.11 23:11 Adam Płaszczyca
- 17.04.11 19:29 jerzu
Najnowsze wątki z tej grupy
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
Najnowsze wątki
- 2025-01-27 OT musk
- 2025-01-27 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-27 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-27 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-01-27 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-27 Kto ma PRAWNĄ rację? poseł KO mec. R. Giertych v. mec. B. Lewandowski
- 2025-01-27 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-27 Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- 2025-01-27 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-01-27 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2025-01-27 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-27 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-27 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-27 Kraków => User Experience Designer <=
- 2025-01-27 Kraków => iOS Developer (Swift experience) <=