  • 21. Data: 2011-03-18 19:30:18
    Temat: Re: Zabrali mi dowod :/
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Fri, 18 Mar 2011 13:44:06 +0100) ktos podajacy sie za Andrzej Lawa
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > Szkoda, że Top Gear nie oglądasz, miałbyś dobry tekst na powitanie
    > policjantów ;)
    >
    > "O, panowie w sprawie mojego roweru? Znalazł się?" (akurat w oryginale
    > Kapitan Snuja, dorwany AFAIR za złe parkowanie albo może przekroczenie,
    > dopytywał się o swój skradziony telewizor)

    No niestety nie wpadlem an to :)
    Dzisiaj zmontowalem podswietlenie na diodach LED za 3zl i 10gr. Mam
    nadzieje, ze diagnosta bedzie bardziej ludzki niz policja :)

    Piotr Klimek
    Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
    http://bikepics.com/members/piko/

  • 22. Data: 2011-03-18 21:04:35
    Od: "Tytus" <t...@g...pl>

    Siemka

    ***"Piotr Klimek"
    Mam nadzieje, ze diagnosta bedzie bardziej ludzki niz policja :)

    Masz szanse tylko jak trafisz na niewidomego.
    Ilu warunkow technicznych nie spelnia to moto to juz mnie sie nie chce
    liczyc.
    Ale na pierwszy rzut oka to ponad tuzin

    --
    Tytus
    żółta motorynka

  • 23. Data: 2011-03-19 14:38:55
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Fri, 18 Mar 2011 22:04:35 +0100) ktos podajacy sie za Tytus
> [...]

    > Masz szanse tylko jak trafisz na niewidomego.
    > Ilu warunkow technicznych nie spelnia to moto to juz mnie sie nie chce

    Trafilem na niewidomego cale szczescie :) Mam papierek, ze usterka zostala
    usunieta, wiec moge odebrac dowod z urzedu i smigac dalej. Koszt przegladu
    to 20zl.

  • 24. Data: 2011-03-19 18:37:31
    Od: Marcin Gardeła <d...@g...pl>

    de Fresz wrote:
    > Policmajstry o ludzkim podejściu do obywatela nie zatrzymują nawet
    > za zalaminwaną kopię w miejscy tablicy. W tym sporcie różnorakie
    > kombinacje z tablicą i tylnymi światłami to standard, nie da się
    > tego zrobić w 100% zgodnie z przepisami. Znaczy da się. Na tydzień,
    > góra dwa.

    A to ten sport polega na jeździe po drodze? Przecież na torach enduro
    dowodów nie zabierają chyba.

    --
    Diobeu
    VFR 800 '01

  • 25. Data: 2011-03-19 19:14:29
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Sat, 19 Mar 2011 19:37:31 +0100) ktos podajacy sie za Marcin Gardeła
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > A to ten sport polega na jeździe po drodze? Przecież na torach enduro
    > dowodów nie zabierają chyba.

    Czasem trzeba kawlek po asfalcie pojechac, wygodniej jest na kolach niz na
    przyczepce.

  • 26. Data: 2011-03-21 10:33:48
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-03-19 19:37:31 +0100, Marcin Gardeła <d...@g...pl> said:

    > A to ten sport polega na jeździe po drodze? Przecież na torach enduro
    > dowodów nie zabierają chyba.

    Zgodnie z wymaganiami FIM motór musi być zarejestrowany i spełniać
    wymagania ruchu po drogach publicznych. W teorii, bo w praktyce jest to
    awykonalne (nielicząc majętnych ekscentryków, którzy są skłonni co
    tydzień dwa odbudowywać wszelkie ujebane dodatki).

    de Fresz

  • 27. Data: 2011-03-21 10:42:46
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    Tytus pisze:

    > Ale na pierwszy rzut oka to ponad tuzin

    To dawaj listę. Strzelam, że:
    brak homologacji na tylną oponę
    brak chlapacza tylnego koła
    nieumyty

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 28. Data: 2011-03-21 10:56:01
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Mon, 21 Mar 2011 11:42:46 +0100) ktos podajacy sie za Piotr Rezmer
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > To dawaj listę. Strzelam, że:
    > brak homologacji na tylną oponę

    Ma homologacje.

    > brak chlapacza tylnego koła

    Nie ma, za to przerobilem mocowanie tablicy :)
    https://picasaweb.google.com/pklimek/DT_Tablica#

    > nieumyty

    To akurat latwo poprawic.

  • 29. Data: 2011-03-21 11:16:26
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-03-21 11:42:46 +0100, Piotr Rezmer

    A który przepis tego zabrania?

    de Fresz

  • 30. Data: 2011-03-21 15:54:59
    Od: Arni <a...@n...spam.pl>

    de Fresz pisze:
    > On 2011-03-21 11:42:46 +0100, Piotr Rezmer

    > A który przepis tego zabrania?

    juz przed wojną takie przepisy były, co prawda dla 4 kółek ale dla dwóch
    nie znalazłem:

    Techniczne wymogi dla samochodów (aut)
    przedstawionych do rejestracji.
    Auto winno być zadbane i dla oka eleganckie.

    - Rama i zawieszenie nie może mieć luzów śrubowych ani resorowych.
    - Kierownica nie może posiadać luzu tak w ślimaku jak i w połączeniu
    drążków sterowniczych.
    - Koła muszą być właściwie ustawione, nie może być luzu w łożyskach, nie
    może brakować śrub, nakrętek w tarczach i obręczach (felgach). Musi być
    koło zapasowe, sprawne, napompowane, przy autobusach dwa koła ogumione.
    - Hamulec tak nożny jak i ręczny musi hamować ostro na miejscu. Linki i
    drążki hamulcowe nie mogą być sztukowane, łatane ani przetarte. Hamulec
    ręczny musi mieć zapadkę, która umożliwi zaciągnięcie lewarka -
    zablokowanie.
    - Chłodnica nie może cieknąć, być połatana i musi być dobrze umocowana.
    - Tłumik nie może być składany, otwierany i musi być szczelny.
    - Tablice rejestracyjne muszą być czyste niezniszczone i niezasłonięte.
    Tylna tablica ma być umieszczona po lewej stronie. Światła miejskie i
    szosowe muszą być w porządku.
    - Obowiązuje sygnał miejski nieprzeraźliwy dla ucha.
    - Opony dorożki i autobusu nie mogą posiadać zdartych wrąbków
    protektorów i dziur. Protektory nie mogą być użyte więcej niż 60%. Opona
    na kole zapasowym musi być napompowana i zdatna do użytku.
    - Wygląd zewnętrzny dorożek i autobusów musi być bez zarzutu, a wewnątrz
    muszą być szczelne podłogi, niezniszczone poduszki siedzeń, szczelnie
    oprawione szyby, światło przy liczniku, dywanik dla pasażerów, klamki do
    otwierania drzwi, zawiasy muszą działać sprawnie beż zgrzytu.
    - Dorożki - FORDY starego typu bada się bardzo dokładnie ze względu na
    duże zużycie. Szczególnie bacznie sprawdza się wszelakie ustawienia
    przedniej osi, luzy w kierownicy i drążkach, w gałce widełek
    reakcyjnych, hamulce ręczne, zapadki hamulca ręcznego - stan techniczny
    ogólny musi być bez zarzutu.

    Opr. na podstawie (Słowo polskie, styczeń 1930 rok)

    --
    Arni Toruń
    '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"