  • Data: 2010-11-13 15:16:50
    Temat: Re: Zabójczy nakaz jazdy na światłach - nowe fakty
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-11-12 23:11, Jacek_P pisze:

    > W osiemdziesiątych.

    Jeździłem na światłach - zero mandatów.

    > Nie. Właśnie w listopadzie roku 1991 zarobiłem mój jedyny, jak na razie,
    > mandat, właśnie za 'niemanie świateł'. I to był pierwszy sezon zimowy,
    > w którym wymagali całodobowego jeżdżenia z włączonymi światłami. Stójkowy
    > chwycił mnie przy wyjeździe ze stacji benzynowej.

    Owszem, w 1991 wprowadzono obowiązek jazdy na światłach w okresie
    jesienno-zimowym. Kto jeździł wcześniej cały rok na światłach, ten
    mógł spokojnie nie zanotować obowiązku. Ja też nie pamiętam kiedy
    obowiązek wprowadzono (za to pamiętam wejście w życie nowego PoRD,
    zgodnego z normalnym/europejskim), ponieważ to wprowadziło sporo zmian
    w tym co było do tego momentu.

    > No to miałeś fuksa albo mniej gorliwych milicjantów/policjantów.
    > U mnie w rodzinie kilka osób zarobiło za to mandat. Za dodatkowe
    > światło stopu zresztą też.

    Urban legends. Jeździłem w tych latach 24h na światłach, z 3 światłem
    stopu itd. Ba, nie tylko ja jeździłem i jakoś o mandatach za coś
    takiego niespecjalnie słyszałem, choć różne idiotyzmy można było
    spotkać.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.