    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zabiła człowieka. Twierdziła, żetosarna
    Date: Fri, 12 Mar 2010 01:02:41 +0100

    Cavallino pisze:

    > Jak nie ponosisz winy za wypadek (czyli go nie spowodowałeś) to możesz
    > bezkarnie zostawić konającego sprawcę i jechać w długą?

    No nie tak bezkarnie, bo jednak jest to nieudzielenie pomocy i w
    perspektywie 3 lata odsiadki.

    > I beknąć tak jak każdy inny, który sobie przejechał obok nie zatrzymując
    > się?

    No tak wychodzi.
    Tyle że w sumie przewinienie takie samo - zostawienie kogoś rannego na
    pastwę losu.
    Tu IMO nie ma różnicy czy ten kto to robi był uczestnikiem czy widzem
    całego zdarzenia.

    > To jakaś nowość dla mnie, człowiek całe życie się uczy.

    Nie wygląda to jakoś bardzo sprawiedliwie.

    Bo akurat w takiej sytuacji IMO to kto był sprawcą wypadku nie ma aż tak
    dużego ciężaru gatunkowego (bo wypadek to raczej nieumyślnie) jak to że
    ktoś świadomie zostawia rannego i odjeżdża.

    A tu jak odjedzie sprawca to mu grozi 12 lat, jak odjedzie "niesprawca"
    to już góra trzy.

    > Czyli wina ma tu kardynalne znaczenie - co znaczy że kobita może wyjść
    > praktycznie bez szwanku z całej sytuacji, gdy się okaże że np. gość już
    > nie żył, gdy go najechała.

    No jak tak się okaże, to jest to chyba bardzo prawdopodobne, chociaż
    biegły w tych wszystkich artykułach nie jestem, ale szybkie przeszukanie
    nic nie pokazuje.

    Za przejechanie zwłok chyba nie ma paragrafu, bo nawet trudno mówić o
    bezczeszczeniu.