  • 1. Data: 2012-05-03 19:19:07
    Temat: Zabezpieczenie tekstu przewd skopiowaniem [OT] /DTP
    Od: "Wujek" <w...@o...pl>

    Wiam!

    Mam następujące pytanie. W jaki sposób zabezpieczyć tekst przed skopiowaniem
    i edycją? Znam różne zabezpieczenia, ale chodzi mi o to, któe z nich jkest
    najskuteczniejsce. Chodzi o umożliwienie przeczytania tekstu,
    uniemożliwienie jego skopiowania i edycji oraz brak możliwości drukowania.
    Co polecacie? PDF?

    Pozdrawiam, M.

    BTW: sorry za OFF-TOP

  • 2. Data: 2012-05-03 19:44:46
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Wujek" napisał w wiadomości grup
> [...]
    > jego skopiowania i edycji oraz brak możliwości drukowania. Co polecacie? PDF?

    Zdjęcie zabezpieczeń z pdf to kilka sekund zabawy.

  • 3. Data: 2012-05-03 19:50:35
    Od: "Wujek" <w...@o...pl>

    > Zdjęcie zabezpieczeń z pdf to kilka sekund zabawy.

    No właśnie. Więc co?

    Pozdrawiam, M.

  • 4. Data: 2012-05-03 20:05:20
    Od: z <z...@g...pl>

    W dniu 2012-05-03 19:50, Wujek pisze:
    > No właśnie. Więc co?

    Ja umieściłbym w pdfie bitmapę w niedużej rozdzielczości (waga pliku) i
    starałbym się dać tło utrudniające skanowanie i czytanie OCR.
    Nic więcej nie da się zrobić. Jak ktoś się uprze to i tak
    przeczyta-skopiuje :-)

    PS. Można jeszcze zamienić cały tekst na krzywe ale to ułatwia OCR.

  • 5. Data: 2012-05-03 20:07:26
    Od: z <z...@g...pl>

    PS.2. http://online.puzzleflow.com/

  • 6. Data: 2012-05-03 20:26:46
    Od: "Wujek" <w...@o...pl>

> [...]
    > starałbym się dać tło utrudniające skanowanie i czytanie OCR.
    > Nic więcej nie da się zrobić. Jak ktoś się uprze to i tak

    Niezłe, niezłe. Muszę przyznać, że ciekawy patent. Z drugiej strony to
    rozwiązuje problem zabezpieczenia tekstu w formie elektronicznej. Pytanie
    jednak jak zabezpieczyć się przed jego wydrukowaniem i wrzuceniem na OCR?
    Może jest jakaś szczególna czcionka nie lubiana przez tego rodzaju
    oprogramowanie? Chyba, że zamiast bitmapy wykorzystać JPEG`a. Ma trochę
    większą kompresję, to pewnie po wydrukowaniu będzie mniej "rozpoznawalny" ;)

    Pozrawiam, M.

  • 7. Data: 2012-05-03 20:38:03
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Wujek" napisał w wiadomości grup
    > No właśnie. Więc co?

    Telegraf?
    A tak na poważnie - nawet jak wyślesz zdjęcie w pdf to i tak programy OCR w
    miarę dobrze sobie radzą. Kiedyś wymagały 300 dpi, teraz dla nich maksymalna
    wartość to 150 dpi. Nie ma skutecznego sposobu. Nawet jeżeli zrobisz w wordzie
    przed edycją to chyba można drukować do pdf - a potem to już z górki. ;)

  • 8. Data: 2012-05-03 20:44:48
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2012-05-03 20:38, qwerty pisze:
    > Użytkownik "Wujek" napisał w wiadomości grup
    >
    > Telegraf?

    Najważniejsze to dobry zasilacz.

  • 9. Data: 2012-05-03 21:29:25
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik Wujek napisał:
> [...]
    > któe z nich jkest najskuteczniejsce. Chodzi o umożliwienie przeczytania
    > tekstu, uniemożliwienie jego skopiowania i edycji oraz brak możliwości

    Spisac ręcznie i z nikim sie nie dzielić :)

    Nie ma skutecznego sposobu. Jesli wysylasz jakims "lamerom" to wystarczy
    zablokowany PDF. Ale... lamerzy zawsze moga wynajac specjaliste, ktory
    im usunie dowolne zabezpieczenie. Kwestia nie techniczna tylko finansowa
    - ile czasu i lub pieniedzy ktos chce poswiecic na zabezpieczanie a ktos
    inny na odbezpieczenie.

  • 10. Data: 2012-05-03 21:33:54
    Od: z <z...@g...pl>

    W dniu 2012-05-03 20:26, Wujek pisze:

    > Pytanie jednak jak zabezpieczyć się przed jego wydrukowaniem i
    > wrzuceniem na OCR?

    Nie da się. To tylko kwestia czasu-pieniędzy. Można tylko nie
    opublikować :-)

    > tego rodzaju oprogramowanie? Chyba, że zamiast bitmapy wykorzystać
    > JPEG`a.
    To też jest bitmapa skompresowana jpg. O takiej właśnie pisałem bo
    kompresja zipem bezsensownie powiększa wielkość pliku.
    Stopień kompresji dostosowujesz sobie sam.