    From: "Lam3r" <l...@a...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Zabezpieczenie ethernetu w urządzeniu
    Date: Tue, 5 May 2009 16:43:05 +0200

    "PcmOL" <...@...net> wrote in message news:gtpip5$rhg$1@news.task.gda.pl...

    > Z punktu widzenia transmisji eth, środkowy punkt trafa ma potencjał
    > neutralny.
    > Można go sobie sprowadzić do jakiegoś własnego, ryzykując przepływ prądów
    > wyrównawczych miedzy urządzeniami zasilanymi z rozmaitych źródeł.
    > Można pozostawić go pływającym, godząc się na pozyskiwanie przez przzewód
    > potencjałów z otoczenia.
    > Tak źle i tak niedobrze.

    Właśnie czytam, że te środkowe podłącza się przez kondensator 1-10n na 2000V
    do zera ochronnego sieci. Czasem samodzielnie ale czasem przez 75 omów.
    Pozostałe dwie nieużywane pary bezpośrednio z RJ-ki przez rezystory i
    kondensatory do PE.
    Podobno ma to zapobiegać zjawisku gromadzenia się ładunku "charge buildup" i
    sukcesywnie rozładowywać do ziemi.
    Miałem niedawno popsute urządzenie z jednym z takich kondensatorów do masy
    ale był to SMD na małe napięcie zwarty do zera omów. Uszkodzony był też PHY
    ale trafo całe.
    Tak sobie pomyślałem, że gdyby tam było coś więcej to szansa popsucia by
    była mniejsza.
    Jest bardzo wiele sprzecznych informacji na ten temat.