  • Data: 2009-05-06 11:17:03
    Temat: Re: Zabezpieczenie ethernetu w urządzeniu
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Lam3r" <l...@a...com> napisał w wiadomości
    news:gtqhjc$ikj$1@opal.futuro.pl...

    > Są te wszystkie protect nety i one nawet działają. Miałem kiedyś
    przewieszkę
    > z kabla UTP 30 metrów między blokami. Huby paliło z 10 razy aż kupiłem
    > oryginalne APC-ki i przeszło !
    > Tam były diody 1N4007 po 2 na każdą linię i zenerki, transile. Nie wiem
    czy
    > budować taki układ wewnątrz urządzenia przy gniazdku RJ45 ?

    Jeśli masz jakieś uziemienie do złapania się, wtedy lepiej przed urządzeniem
    i to nawet w pewnej odległości. Jeśli nie masz uziemienia, wtedy lepiej w
    urządzeniu i złapać się do masy zasilającej lub (lepiej) do PE - jeśli jest
    doprowadzone.
    Oczywiście w obydwu przypadkach to jest partyzantka i nie odpowiadam za to,
    co się stanie, gdy przywali powiedzmy w ten kabel między blokami (a
    widziałem taki przypadek), ale na małe przepięcia powinno pomóc.

    e.