  • 41. Data: 2013-07-17 10:59:22
    Temat: Re: Zabezpieczenia przed nieprzewidzianymi zjawiskami
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    Piotr Rezmer pisze:

    > Najbezpieczniejsze pod kątem zjawisk atmosferycznych jest
    > geolokalizacja, czyli przechowywanie danych w różnych miejscach.

    Chodziło oczywiście o geoseparację :)

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 42. Data: 2013-07-17 12:10:19
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    W dniu 2013-07-17 00:00, m4rkiz pisze:
    > "GAD Zombie" <g...@U...gad.USUN.art.pl> wrote in message

    Oczywiście tu też chodziło mi o 1TB. Coś mnie zaćmiło ;)

    Luknę na niego w sieci.

    --
    GAD Zombie
    http://gad.art.pl/ http://sadist.art.pl/

  • 43. Data: 2013-07-17 12:21:14
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    W dniu 2013-07-16 21:30, qwerty pisze:
    > Użytkownik "GAD Zombie" napisał w wiadomości grup
    >
    > Masz rozdzielnicę na szybę TH? Jak tak to kup ogranicznik przepięć na TN-C.
    > Jakoś nie chce mi się wierzyć, że masz tylko dwie fazy.

    Mogłem pokłamać na ten temat, bo się na tym nie znam :) Elektryk ze
    mnie żaden. I zdaje się powyższa dyskusja zmusi mnie do umówienia się z
    jakimś celem sprawdzenia wszystkich kabli w domu, bo trochę to dziwne.

  • 44. Data: 2013-07-17 14:25:12
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > A czy przypadkiem nie podobne zadanie powinien mieć bezpiecznik główny w
    > mieszkaniu? W ostatnim przypadku bezpieczniki nawet mi nie drgnęły, a
    > komputery zaświeciły ;)

    Nie. Te bezpieczniki mają chronić przed pożarem...

  • 45. Data: 2013-07-17 14:31:04
    Od: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>

    W dniu 2013-07-17 12:10, GAD Zombie pisze:

    > Luknę na niego w sieci.

    Opinie np. tu:
    http://www.ceneo.pl/15725793#tab=reviews_scroll
    nie zachęcają...

    Chyba poszukam czegoś innego. Poza tym ten ma 750GB, a ja wolałbym
    jednak 1TB.
    Ale dzięki :)

  • 46. Data: 2013-07-17 14:39:07
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    Pszemol pisze:

    > Nie. Te bezpieczniki mają chronić przed pożarem...

    A dokładniej chronić kabel który jest do nich podłączony, coby nie
    popłynął nim zbyt duży prąd. Cały sprzęt końcowy to pikuś, który zalicza
    się w straty. Nawet koncepcja uziemienia zakłada ochronę przed
    porażeniem, kosztem zniszczenia sprzętu.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 47. Data: 2013-07-17 21:42:08
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    > Opinie np. tu:
    > http://www.ceneo.pl/15725793#tab=reviews_scroll
    > nie zachęcają...
    > Chyba poszukam czegoś innego. Poza tym ten ma 750GB, a ja wolałbym jednak 1TB.

    hmm, moze trafila sie jakas kiepska seria, ja kupowalem 1TB jakis
    rok temu w Irlandii i co do jakosci wykonania nie mam absolutnie
    zadnych zastrzezen, ale jezeli jakosc spadla to nie ma co ryzykowac

  • 48. Data: 2013-07-18 00:14:04
    Od: Edek <e...@g...com>

    Dnia pamiętnego Tue, 16 Jul 2013 18:27:38 +0200, R.e.m.e.K wyjmując peta
    oznajmił:

    > A nagrody to masz na mysli te im. Darwina? ;-)

    Dawaliby najnowszego Radeona, ale po co komu giery po trafieniu
    piorunem. Chyba że za najlepszy filmik, to tak, byłaby dokumentacja
    do nagrody Darwina.

    --
    Edek

  • 49. Data: 2013-07-18 00:45:03
    Od: "sTav" <m...@b...o2.pl>

    Użytkownik "Robson" <r...@...pl> napisał w wiadomości

    > OK, odpowiem ci: jak piorun pieprznie w blok to zjara się laptop z
    > biurkiem. Nie takie orły jak $heikh el $hah próbowały ujarzmić naturę
    > i też im się nie udało.

    Dokładnie!
    Wszystkie zabezpieczenia przepięciowe są z reguły znacznie powolniejsze
    od przebić w złączach półprzewodnikowych i ich głównym celem jest
    ochrona przeciwpożarowa.
    Z kolei wszelkie uziemienia są zabezpieczeniami OSÓB przed porażeniem, a
    na sprzęt mają działanie zabójcze (prąd ma gdzie spłynąć!).

  • 50. Data: 2013-07-18 01:07:11
    Od: Edek <e...@g...com>

    Dnia pamiętnego Thu, 18 Jul 2013 00:45:03 +0200, sTav wyjmując peta
    oznajmił:

> [...]
    > Z kolei wszelkie uziemienia są zabezpieczeniami OSÓB przed porażeniem, a
    > na sprzęt mają działanie zabójcze (prąd ma gdzie spłynąć!).

    Byłem w domku gościa, w który trafił piorun. Pokazywał mi skutki, wyrwane
    cegły przy dachu i opowiadał, że był wtedy w domu. Miał spory system,
    podobnie jak niektórzy, serwery w piwnicy, wygoda. Kompy w piwnicy szlag
    trafił, a piorun trafił w mur przy dachu.

    Nie miałem odwagi i przytomności żeby spytać się go, czy miał UPSy :D
    Był wtedy w domu, a ja wyobrażałem sobie, co przeżył. Z tego co mówił,
    zapamięta to na zawsze.

    Mimo wszystko, mój UPS mnie chroni przed takimi rzeczami. Nie wiem jak,
    ale w niego wierzę ;) I bardziej się boję debilnych pracowników remontowych
    niż tego, że piorun kulisty mi wleci przez okno, ominie mnie, UPSa, i trafi
    w trzy dyski z RAIDZ2 :)

    --
    Edek