  • 51. Data: 2013-07-18 01:23:52
    Temat: Re: Zabezpieczenia przed nieprzewidzianymi zjawiskami
    Od: Edek <e...@g...com>

    Dnia pamiętnego Wed, 17 Jul 2013 09:38:41 +0200, Robson wyjmując peta
    oznajmił:

    > OK, odpowiem ci: jak piorun pieprznie w blok to zjara się laptop z
    > biurkiem. Nie takie orły jak $heikh el $hah próbowały ujarzmić naturę i
    > też im się nie udało.

    Zapomiałbym najważniejszego: sheik próbuje ujarzmić samiczki, a te
    rażą go piorunem. Jak czegoś tak prostego nie potrafi ujarzmić,
    to mógłby się nie wypowiadać.

    --
    Edek

  • 52. Data: 2013-07-19 08:26:50
    Od: Robson <r...@...pl>

    > Mimo wszystko, mój UPS mnie chroni przed takimi rzeczami. Nie wiem jak,
    > ale w niego wierzę ;) I bardziej się boję debilnych pracowników remontowych
    > niż tego, że piorun kulisty mi wleci przez okno, ominie mnie, UPSa, i trafi
    > w trzy dyski z RAIDZ2 :)

    Prawdopodobieństwo trafienia bezpośrednio domu piorunem jest małe,
    natomiast powstanie przepięć, bo piorun trafił w line przesyłową (nawet
    samo przejście chmury burzowej powoduje elektryzowanie i przepięcia)
    znacznie większe.
    I w takich sytuacje stosowanie ochronników, filtrów i UPSów (online, nie
    przełączających) ma sens.

  • 53. Data: 2013-08-13 23:54:57
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    sTav wrote:
    > Użytkownik "Robson" <r...@...pl> napisał w wiadomości

    > Dokładnie!
    > Wszystkie zabezpieczenia przepięciowe są z reguły znacznie
    > powolniejsze od przebić w złączach półprzewodnikowych i ich głównym
    > celem jest ochrona przeciwpożarowa.
    > Z kolei wszelkie uziemienia są zabezpieczeniami OSÓB przed
    > porażeniem, a na sprzęt mają działanie zabójcze (prąd ma gdzie
    > spłynąć!).

    Powiedział co wiedział :)

  • 54. Data: 2013-08-13 23:56:16
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Edek wrote:
    > Dnia pamiętnego Thu, 18 Jul 2013 00:45:03 +0200, sTav wyjmując peta
    > oznajmił:

    > Byłem w domku gościa, w który trafił piorun. Pokazywał mi skutki,
    > wyrwane cegły przy dachu i opowiadał, że był wtedy w domu. Miał spory
    > system, podobnie jak niektórzy, serwery w piwnicy, wygoda. Kompy w
    > piwnicy szlag trafił, a piorun trafił w mur przy dachu.

    tak BTW czy ten dom miał w ogóle sprawną instalację piorunochornową?
    bo po opisie to smiem wątpić.

  • 55. Data: 2013-08-14 00:10:00
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    > OK, odpowiem ci: jak piorun pieprznie w blok to zjara się laptop z
    A mnie jak na złośc przy oknie powiesili piorunochron. Sprawdzałam. Tym
    po uważaniu pod okna piorunochrona nie wstawili. Teraz wrony i gołębie
    się bujają na tych piorunochronach, no i złodziejowi będzie łatwiej
    wleżć do cudzego mieszkania.

    --
    animka

  • 56. Data: 2013-08-14 00:14:48
    Od: doomx <d...@o...pl>

    W dniu 2013-08-14 00:10, animka pisze:
> [...]
    > po uważaniu pod okna piorunochrona nie wstawili. Teraz wrony i gołębie
    > się bujają na tych piorunochronach, no i złodziejowi będzie łatwiej

    Posmaruj go smalcem, to złodziej się nie wciągnie po śliskim.

  • 57. Data: 2013-08-14 00:18:49
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2013-08-14 00:14, doomx pisze:

    > Posmaruj go smalcem, to złodziej się nie wciągnie po śliskim.
    Ja mam trochę któtsze ręce od złodzieja i raczej nie dosięgnę. Nie chcę
    wypaść przez okno. Chyba, ze wezmę pędzelek na długim kijku i posmaruję
    olejem.

    --
    animka

  • 58. Data: 2013-08-14 13:48:06
    Od: Edek <e...@g...com>

    Szarym od mżawki świtem Tue, 13 Aug 2013 23:56:16 +0200, Marek Dyjor
    wyrzucił pustą ćwiartkę i oznajmił:

    > tak BTW czy ten dom miał w ogóle sprawną instalację piorunochornową?
    > bo po opisie to smiem wątpić.

    Przypuszczam że masz rację. Ale stał w luźnym szeregu na zboczu sporego
    wzniesienia, tak mniej więcej w połowie - nie znam się aż tak dobrze
    na piorunach, najwyraźniej piorun nie uwzględnił piorunochronów obok

    --
    Edek

  • 59. Data: 2013-08-14 14:39:46
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2013-08-13, o godz. 23:56:16
    "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > tak BTW czy ten dom miał w ogóle sprawną instalację piorunochornową?
    > bo po opisie to smiem wątpić.

    Może mieć instalacje sprawną a i tak pójdzie coś nir tak. Kilka lat
    temu (3-4) widziałem naocznie 2 przypadki:

    1. Nowy doemk w szeregu kilku identycznych przy podmiejskiej drodze.
    Mimo instalacji piorun uderzył nie w nią a w komin domku
    jednorodzinnego. Straty to rozbity komin, rozbity kominek i 2 dziury w
    dachu. Plus parę urządzeń elektrycznych. Ubezpieczyciel nie miał po
    zdarzeniu zastrzeżeń i wypłacił odszkodowanie.

    2. Budynek 2 piętrowy w centrum Warszawy otoczony kilkoma znacznie
    wyższymi, najbliżej (kilka metrów między rogami) 15-piętrowy blok.
    Także sprawny piorunochron. Spalony system kamer, spora centrala
    telefoniczna, kilka telewizorów, kilka switchy, spalony port w switchu
    którym był podpięty sąsiedni budynek. Z kilkudziesięciu komputerów w
    dwóch wysiadły wbudowane karty sieciowe. I w tym przypadku po
    przeglądzie instalacji ubezpieczyciel zapłacił za wymianę uszkodzonego
    sprzętu.

    Zdrówko

  • 60. Data: 2013-08-14 14:53:54
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <...@...s>

    nic tylko czekać na piorun... ale tusk to zmieni...