  • 1. Data: 2013-07-12 11:02:25
    Temat: czy pamieci ddr2 800 MHz powinny miec radiator ?
    Od: maciek <sorrybut@nospamforme._invalid>

    I co się stanie jak się przegrzeją, spalą się czy po prostu przestaną
    działać.

    Miałem kiedyś celerona co potrafił chodzić przy 100C bo mu radiator
    się poluzował ale efekt był taki że przy intensywnym liczeniu komputer
    sam się wyłączał ale nie było uszkodzenia w sprzęcie, i pytam się czy
    takiego samego zabezpieczenia mogę spodziewać się przy RAMie ?

  • 2. Data: 2013-07-12 11:27:22
    Temat: Re: czy pamieci ddr2 800 MHz powinny miec radiator ?
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    maciek nabazgrał(a):

    > I co się stanie jak się przegrzeją, spalą się czy po prostu przestaną
    > działać.

    Nie muszą mieć radiatora, jeśłi nie spalisz ich celowo to po prostu
    przestaną działać.

  • 3. Data: 2013-07-19 01:05:10
    Od: Michal <s...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-07-12 11:02, maciek pisze:
> [...]
    > sam się wyłączał ale nie było uszkodzenia w sprzęcie, i pytam się czy
    > takiego samego zabezpieczenia mogę spodziewać się przy RAMie ?

    Przecież te pamięci działają z zegarem 400 MHz - jak na dzisiejsze
    standardy tyle co nic, nawet biorąc pod uwagę że DDR2 są zasilane
    wyższym napięciem niż DDR3 i pierwsze miały jeszcze kostki starsze niż
    BGA. Jak nie będziesz katował ich nie-wiadomo-jakim napięciem to nic nie
    ma prawa się zdarzyć. Teraz nie chce mi się przekładać czujnika obudowy
    (NZXT Trinity ma tylko jeden) z mosfetów na pamięć, ale swego czasu
    sprawdzałem jak to wygląda dla DDR3 1600 i to zasilanych zgodnie ze
    specyfikacją producenta podwyższonym 1,65V (standardowe 1,5V jest dla
    trybu 1333) - 4 sticki Kingstonów HyperX 1600 gęsto obok siebie bez
    nawiewu. AFAIR nawet w trybie 1600/1,65V radiatory na nich były ledwie
    ~5 stopni cieplejsze niż temperatura powietrza w obudowie, więc nie masz
    sobie czym głowy zawracać. Radiatory na modułach RAM są zasadniczo albo
    dla wysokiego OC z podnoszeniem napięcia ...albo w celach marketingowych
    do zestawów gamingowych z oknem itp. oraz ładnej ekspozycji w sklepie i
    późniejszej upierdliwości z montażem większego chłodzenia CPU ;>

    Polecam
    http://forum.benchmark.pl/topic/52603-chlodzenie-do-
    i5-2500k-z-wysokimi-radiatorami/

    A Corsair Vangence wcale nie są takie wysokie, jazdy zaczynają się przy
    tych jeszcze wyższych ze zbajerowanymi ciepłowodami.

    --
    /MB