  • 31. Data: 2013-07-16 18:17:45
    Temat: Re: Zabezpieczenia przed nieprzewidzianymi zjawiskami
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    R.e.m.e.K pisze:

    > Moze po prostu wpakowac na linii doprowadzajacej prad do stanowiska maly
    > bezpiecznik, o amperazu tak dobranym by pracowal na styku maksymalnego
    > poboru pradu przez kompa?
    > Choc nie wiem czy w takim wypadku samo wlaczanie sprzetow i nagle uderzenie
    > poboru by go nie palilo, ale to kwestia dobrania wartosci bezpiecznika.

    Tyle że uszkodzenie nie jest wywołane przekroczeniem natężenia prądu a
    dopuszczalnego napięcia przebicia. Prąd rozruchowy zasilacza może
    wynosić np 2A, a prąd przy przebiciu kilkaset miliamperów. Wtedy taki
    bezpiecznik nic nie zdziała.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 32. Data: 2013-07-16 18:23:50
    Od: Edek <e...@g...com>

    Dnia pamiętnego Tue, 16 Jul 2013 14:19:25 +0200, R.e.m.e.K wyjmując peta
    oznajmił:

    > Poswiec go dla nauki i dowal mu kilkaset wolt w dupsko, a potem opisz efekty
    > ;-)

    Jeżeli znajdę odpowiedni zasilacz i przeżyję eksperyment... lepsze moim
    zdaniem byłoby wystawienie się na działanie pioruna z laptopem w ręku. A na
    pewno skuteczniejsze, nawet nagrody za takie rzeczy dają ;)

    --
    Edek

  • 33. Data: 2013-07-16 18:25:54
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Tue, 16 Jul 2013 16:23:50 +0000 (UTC), Edek napisał(a):

    > Jeżeli znajdę odpowiedni zasilacz i przeżyję eksperyment... lepsze moim
    > zdaniem byłoby wystawienie się na działanie pioruna z laptopem w ręku. A na
    > pewno skuteczniejsze, nawet nagrody za takie rzeczy dają ;)

    No do tego to Cie nie bede namawial :-)

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 34. Data: 2013-07-16 18:27:38
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Tue, 16 Jul 2013 16:23:50 +0000 (UTC), Edek napisał(a):

    > pewno skuteczniejsze, nawet nagrody za takie rzeczy dają ;)

    A nagrody to masz na mysli te im. Darwina? ;-)

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 35. Data: 2013-07-16 20:17:41
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 16 Jul 2013 13:49:45 +0200, Robson napisał(a):

    > A ty nie umiesz czytać ze zrozumieniem.
    > Cytat: "Czy istnieją jakieś sensowne zabezpieczenia na skoki napięcia i
    > takie właśnie sytuacje?"
    > Czekam na filmik, jak podłączasz oscyloskop, czekasz na skok napięcia i
    > przełączasz się na zasilanie bateryjne.

    Ty od tego kwiatu obecnej edukacji oczekujesz czytania ze zrozumieniem i
    sensownych odpowiedzi? Optymista...

    [ Najlepsze związki opierały się na kłamstwie i oszustwach. Zwykle ]
    [ kończą się w taki sposób, więc logicznie będzie tak właśnie zacząć. ]
    [ (Jurij Orłow "Lord of War") ]

  • 36. Data: 2013-07-16 21:30:30
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "GAD Zombie" napisał w wiadomości grup
    > Na pewno ktoś z was się tematem już interesował, to może się podzieli
    > informacjami:)

    Masz rozdzielnicę na szybę TH? Jak tak to kup ogranicznik przepięć na TN-C.
    Jakoś nie chce mi się wierzyć, że masz tylko dwie fazy.

  • 37. Data: 2013-07-17 00:00:30
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "GAD Zombie" <g...@U...gad.USUN.art.pl> wrote in message
> [...]
    > będzie, jeszcze mam czas ;)) i jednak chciałbym kupić dysk zewnętrzny na
    > backup danych, który będę odpinał od komputera i trzymał np. w szufladzie, a
    > tylko co parę dni zgrywał na niego kopie zapasowe. Jaki dysk do tego najlepiej
    > wybrać? Rozmiar około 1GB. Chciałbym, żeby był jak najtrwalszy i
    > najbezpieczniejszy, prędkość, głośność itp nie grają żadnej roli. No i
    > podpinany pewnie przez USB, żebym miał łatwość podłączania. Ale do tego chyba
    > wystarczy jakieś urządzenie, które na to pozwoli (takie już widziałem).

    adata hd710
    mam, polecam

  • 38. Data: 2013-07-17 00:18:26
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 16 lipca 2013 11:02:01 UTC+2 użytkownik GAD Zombie napisał:

    > Trudno określić. Blok ma ponad 40 lat. W mieszkaniu instalacja jest
    > pewnie nowsza, ale nie na pewno, jednak nie jest też ani świeża ani pewna.

    Patrząc na to wszystko sugeruję położyć nową instalację, starej nie pruć, zostawić w
    ścianie chyba że bardzo chcesz. Kupowanie ups-ów i innych wynalazków w tej sytuacji
    to leczenie syfa pudrem :>

    L.

  • 39. Data: 2013-07-17 09:38:41
    Od: Robson <r...@...pl>

    > A w laptopie co się spali, zasilacz czy płyta główna? Na pewno ktoś
    > kiedyś zrobił taki test. Mnie to ciekawi, bo mam starego laptoka,
    > duży ciężki i wolny, ale na backup się nadaje.

    OK, odpowiem ci: jak piorun pieprznie w blok to zjara się laptop z
    biurkiem. Nie takie orły jak $heikh el $hah próbowały ujarzmić naturę i
    też im się nie udało.

  • 40. Data: 2013-07-17 10:20:51
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    GAD Zombie pisze:

> [...]
    > grają żadnej roli. No i podpinany pewnie przez USB, żebym miał łatwość
    > podłączania. Ale do tego chyba wystarczy jakieś urządzenie, które na to

    Najbezpieczniejsze pod kątem zjawisk atmosferycznych jest
    geolokalizacja, czyli przechowywanie danych w różnych miejscach.
    Zakładam że 1 TB to suma wszystkich danych, a dziennie zmienia się tylko
    mała część. Jeśli tak jest robiłbym tylko backup różnicowy. Czy myślałeś
    o użyciu RSYNC? Najtaniej będzie jeśli masz dostęp do innej lokalizacji.
    Jeśli nie, to będzie drożej:

    http://crashplan.probackup.nl/remote-backup/support/
    tips/remote-backup-price-comparison.en.html

    --
    pozdrawiam
    Piotr