  • 11. Data: 2009-07-23 21:25:57
    Temat: Re: Zabeapieczenie aparatu przed kradzieza
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    Użytkownik "Kyniu" <k...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:m0d2nupvkkel$.10t6kv8h1bz2e$.dlg@40tude.net...

    > A gdzie ubezpieczales? Bo ja sie ostatnio ubezpieczajac auto pytalem
    > agentki jak ubezpieczyc sprzet i wyszlo na to ze te wszystkie klauzule i
    > wylaczenia powoduja ze generalnie z elektronika - sprzet foto, notebook -
    > jest przesrane. A jak juz gdzies sie znajdzie ubezpieczenie to stawki sa
    > chore.

    Zgadza sie. U wielu ubezpieczycieli sa z tym problemy. W gruncie rzeczy
    aparatu jako takiego nie da sie ubezpieczyc, ale bagaz podrozny tak.
    Ubezpieczenie mialem w HDI. Aparat w momencie kradziezy znajdowal sie w
    zamknietym pokoju hotelowym wlozny w walizce wraz z czescia rzeczy. Zginela
    walizka. Nie bylo problemu z wyplata ubezpieczenia. Fakt. Z notebookiem
    jest problem, ale jest mozliwe rozszerzenie polisy i o to (OIDP).

    Thomas

  • 12. Data: 2009-07-24 07:10:53
    Od: George <j...@N...plieth.com>

    Tomek pisze:

    > Pytanie moze trywialne, ale wazne: jak zabezpieczyc aparat przed kradzieza.
    Dygresja, ale cały czas w temacie.
    Kolega był świadkiem sesji fotograficznej w Londynie. Wieczór, nad
    Tamizą, z dala od głównych tras turystycznych. Fotograf operujący
    aparatem wielkoformatowym z mnóstwem dodatkowego osprzętu, a obok niego
    umundurowany body guard, czujnie rozglądający się na boki.
    Ta metoda wydaje mi się najpewniejsza.
    Jurek PL.

    --
    http://plieth.com

  • 13. Data: 2009-07-24 07:14:30
    Od: "Kokos" <k...@k...com>

    Użytkownik "Tomek" <t...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Probem jest w tym, ze aparaty nie maja odpowiednich "uszek" do
    > przeciagniecia jakiejs lepszej linki (chocby takiej, jaka jest stosowana
    > do
    > notebooków), która nie poddala by sie kombinerkom, wiec wg mnie linka
    > DigiSafe 100 (która przejdzie przez uszko od paska) jest za cienka.
    > Czy sa znane jakies inne zabezpieczenia aparatu, który móglbym zostawic
    > idac
    > na stolówke, czy wybierajac sie poplywac lódka po jeziorze? Przyszlo mi fo
    > glowy jakis odpowiednio chroniony wkret wykorzystujacyt gwint pod statyw

    zazwyczaj w hotelu na wczasach ma sie sejf, a jak sie nie ma to można chyba
    wykupić

  • 14. Data: 2009-07-24 07:21:14
    Od: George <j...@N...plieth.com>

    Kokos pisze:

    > zazwyczaj w hotelu na wczasach ma sie sejf, a jak sie nie ma to mo?na chyba
    > wykupiae
    W hotelach *w miejscowościach turystycznych* w których ja bywałem sejf
    ma wysokość tak niewielką, rzędu kilku cm, nic więcej niż portfel i
    paszport tam nie wchodzi.
    Jurek PL.

    --
    http://plieth.com