  • 31. Data: 2016-09-06 09:29:28
    Temat: Re: Za komuny to było wesoło !!
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
    news:e378d332-9814-4827-9f3b-573a660ed4aa@googlegrou
    ps.com...
    > Od dziesieciu lat tam nie ma glodu. Byl ale juz nie ma.

    A nie jest przypadkiem tak, że oni szantażem wymuszają pomoc humanitarną i
    dlatego głodu nie ma?
    P.G.

  • 32. Data: 2016-09-06 09:32:57
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    >A nie jest przypadkiem tak, że oni szantażem wymuszają pomoc humanitarną i
    >dlatego głodu nie ma?

    Jak ktoś miał dostęp do zagranicznej prasy w latach 80 i sprawdził co pisali
    wtedy o Polsce, to ma nieco ograniczone zaufanie do bieżących relacji nt.
    Korei Północnej. Wesoło tam nie jest, ale ludzie żyją, i myślę, że nie w
    permanentnym głodzie.

  • 33. Data: 2016-09-06 10:49:44
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 6 Sep 2016 00:36:51 +0200, Tomasz
    Wójtowicz<s...@s...spam.spam.com> wrote:
    > Kuriozalne było to, jak ten sam nowotwór w jednym województwie był
    > leczony lekami 2x tańszymi niż w innym. Rezultaty były oczywiście
    takie,
    > jak się można spodziewać. Tylko żeby o tym wiedzieć, trzeba było
    czytać
    > prasę krytyczną, a nie propagandową w rodzaju "Nosz Firer Buzek".

    Lepiej, żeby było gdzieś lepiej (konkurerncja) niż wszędzie tak samo
    - słabo.

    --
    Marek

  • 34. Data: 2016-09-06 11:29:13
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz"

    > Zaczęło, debilu, a szczególnie śląska.

    Sam jesteś debilem który nic nie rozumie. To, że na śląsku działało, to
    nie jest powód twierdzić że w całym kraju działało.

    Jak można to było nazwać poważnym systemem, jeśli każdy w kraju płacił
    składkę w takim samym wymiarze (w sensie % pensji brutto), natomiast w
    zależności od województwa (i kasy chorych) dostawał opiekę medyczną o
    różnej jakości?
    ---
    Ale procentowo taką samą czy inną ? :-)

    I co gorsza, mieszkając w danym województwie nie miał
    prawa zapisać się do innej kasy chorych, która oferowała za tą samą
    składkę lepsze warunki.
    ---
    A jeździłbyś do tej innej kasy ? Bo jak się przeprowadzisz to problemu z
    zapisaniem nie ma.

    Wprowadzenie NFZ-u zapewniło wszystkim w kraju dostęp do jednakowego
    leczenia. Możesz to sobie widzieć tak, że Sląska Kasa Chorych stała się
    krajową kasą chorych.

    Poza tym wprowadzenie NFZ-u uprościło jedną sprawę. W czasach Kas
    Chorych, jak byłem np. 2 miesiące w delegacji w innym województwie i
    zachorowałem, mogłem mieć tylko jedną wizytę lekarską na miejscu
    "emergency", a na leczenie musiałem wracać do domu. Teraz, jak jestem 2
    miesiące poza domem i zachoruję, idę do najbliższej przychodni NFZ,
    pokazuję dowód osobisty, panienka sprawdzi mój status eWUŚ i mam całe
    leczenie na miejscu. I nie potrzebuję żadnej śląskiej karty cipowej.
    ---
    No to to jest bardzo ważne. Rejonizacja opieki zdrowotnej oczywiście nie
    powinna być praktykowana bo ogranicza dostęp do świadczeń, ale zróżnicowaniu
    opieki w różnych rejonach nie da się zapobiec. Porównaj sobie dostęp do
    lekarza w Warszawie z dostępem w jakiejś wsi czy miejscowości turystycznej.
    To nigdy nie będzie taka sama opieka. Właściwie z góry trzebaby założyć, że
    jak człowiek chce mieć dobry dostęp do lekarza a mieszka na zadupiu to musi
    się przeprowadzić bo przecież lekarza indywidualnego na miejscu nie dostanie
    takiego jaki jest w dużym ośrodku. Ale tu nie chodzi o to, że ktoś go dzięki
    temu do innej kasy zapisze i dalej dzięki zapisaniu lekarz przyjmie a tak
    właśnie było. Ale co, teraz nie muszę się zapisywać do lekarza rodzinnego ?
    Jest jednolity system umożliwiający zapisywanie się do dowolnego lekarza ? A
    dokumentację medyczną od tych wszystkich lekarzy mogę dostać czy tylko wódz
    ? Tyle lat to już się tak marnie kręci, że osobiście wątpię by się
    naprawiło.

  • 35. Data: 2016-09-06 11:33:02
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Ghost"

> [...]
    >województwie nie miał prawa zapisać się do innej kasy chorych, która
    >oferowała za tą samą składkę lepsze warunki.

    Nawet tego nie skomentuję liczba idiotyzmów przerasta mój limit czasu
    przeznaczony do końca 2018 na demontowanie głupot.
    ---
    A gdzie można o tym podyskutować w miłej atmosferze ? :-)

  • 36. Data: 2016-09-06 12:39:43
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie. Najpierw w ramach eksperymentu pozwolili zeby ludzie mogli uprawiac mikro
    dzialki dla swoich potrzeb. Imperialistyczny eksperyment sie udal i podniesli limit
    ziemi jakia mozna uprawiac dziesieciokrotnie, do stu metrow kwadratowych na osobe.
    Dali rowniez mozliwosc sprzedazy nadwyzek. To panstwo w ramach jakiegos
    amerykanskiego eksperymentu jest izolowane. Dlatego stalo sie producentem broni.
    Dostarczaja bron kazdemu kto ma pieniadze i to sie nie podoba amerykanom bo psuje im
    rynki. To nie jest biedny kraj. Stac ich na utrzymanie takiej armii przy ktorej nasza
    nie ma zadnych szans. Bez broni masowego razenia sa raczej nie do pokonania. Dlatego
    nikt ich nie rusza. Chcieli ich wykonczyc embargami ale tez sobie poradzili bo
    wykorzystali wszystkie rezerwy na produkcje broni i im ludzi i srodkow zabraklo do
    produkcji zarcia. Nie zebym ich kochal miloscia wielka i czysta.

  • 37. Data: 2016-09-06 13:31:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]
    >pisali wtedy o Polsce, to ma nieco ograniczone zaufanie do bieżących
    >relacji nt. Korei Północnej. Wesoło tam nie jest, ale ludzie żyją, i

    No wiesz, glodu w latach 80-tych to u nas nie bylo, ale chleb to juz
    nie zawsze sie dalo kupic.
    A maslo, mieso, kielbase ... jutro dowioza.

    Duzo informacji jest tam cenzurowane i pozorowane, ale po filmach
    widac, ze uczestnicy defilady ubrani sa.
    Co niekoniecznie oznacza, ze miske ryzu dostali pelna ...

    J.

  • 38. Data: 2016-09-06 15:39:34
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Duzo informacji jest tam cenzurowane i pozorowane, ale po filmach widac,
    > ze uczestnicy defilady ubrani sa.
    > Co niekoniecznie oznacza, ze miske ryzu dostali pelna ...

    Mnie najbardziej w pamięci zapadł film o tym jak jakaś grupa okulistów tam
    pojechała seryjnie zaćmę leczyć i każdy pacjent po zdjęciu opatrunków zaraz
    bił pokłony przed zdjęciem wodza, dziękują mu za uzdrowienie, a do lekarzy
    ani słowa.
    P.G.

  • 39. Data: 2016-09-06 16:39:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >zdjęciu opatrunków zaraz bił pokłony przed zdjęciem wodza, dziękują
    >mu za uzdrowienie, a do lekarzy ani słowa.

    Trudno powiedziec - rezyserowane, wyuczone zachowanie, czy milicjant
    pilnowal
    ... no ale ... kto tych okulistow przyslal, no kto ?

    I wszystko za darmo :-)

    Polske odwiedzali czasem radzieccy lekarze i robili operacje soczewek
    korygujacych wady wzroku.

    No i TPPR mogl sie pochwalic wzrostem ilosci czlonkow, bo oczywiscie
    nie ma nic za darmo.
    Choc to i tak wyjatkowo tanio bylo, teraz to robia laserem za grubsze
    pieniadze :-)

    J.

  • 40. Data: 2016-09-06 16:41:11
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2016-09-06 o 10:49, Marek pisze:
    > takie,
    > czytać
    >
    > Lepiej, żeby było gdzieś lepiej (konkurerncja) niż wszędzie tak samo -
    > słabo.

    Właśnie konkurencji nie było, bo każdy został na siłę przyporządkowany
    na podstawie województwa, w którym mieszkał. Te kasy chorych to było jak
    16 osobnych NFZ-ów, po to, żeby było 16x więcej miejsc dla kolesiów
    Krzaklewskiego i Buzka.

    Zaś co do konkurencyjności, to przecież istnieje - zawsze się można
    leczyć prywatnie, nie korzystając ze wsparcia NFZ.