    From: "re" <r...@r...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Za komuny to było wesoło !!
    Date: Tue, 6 Sep 2016 11:29:13 +0200

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz"

    > Zaczęło, debilu, a szczególnie śląska.

    Sam jesteś debilem który nic nie rozumie. To, że na śląsku działało, to
    nie jest powód twierdzić że w całym kraju działało.

    Jak można to było nazwać poważnym systemem, jeśli każdy w kraju płacił
    składkę w takim samym wymiarze (w sensie % pensji brutto), natomiast w
    zależności od województwa (i kasy chorych) dostawał opiekę medyczną o
    różnej jakości?
    ---
    Ale procentowo taką samą czy inną ? :-)

    I co gorsza, mieszkając w danym województwie nie miał
    prawa zapisać się do innej kasy chorych, która oferowała za tą samą
    składkę lepsze warunki.
    ---
    A jeździłbyś do tej innej kasy ? Bo jak się przeprowadzisz to problemu z
    zapisaniem nie ma.

    Wprowadzenie NFZ-u zapewniło wszystkim w kraju dostęp do jednakowego
    leczenia. Możesz to sobie widzieć tak, że Sląska Kasa Chorych stała się
    krajową kasą chorych.

    Poza tym wprowadzenie NFZ-u uprościło jedną sprawę. W czasach Kas
    Chorych, jak byłem np. 2 miesiące w delegacji w innym województwie i
    zachorowałem, mogłem mieć tylko jedną wizytę lekarską na miejscu
    "emergency", a na leczenie musiałem wracać do domu. Teraz, jak jestem 2
    miesiące poza domem i zachoruję, idę do najbliższej przychodni NFZ,
    pokazuję dowód osobisty, panienka sprawdzi mój status eWUŚ i mam całe
    leczenie na miejscu. I nie potrzebuję żadnej śląskiej karty cipowej.
    ---
    No to to jest bardzo ważne. Rejonizacja opieki zdrowotnej oczywiście nie
    powinna być praktykowana bo ogranicza dostęp do świadczeń, ale zróżnicowaniu
    opieki w różnych rejonach nie da się zapobiec. Porównaj sobie dostęp do
    lekarza w Warszawie z dostępem w jakiejś wsi czy miejscowości turystycznej.
    To nigdy nie będzie taka sama opieka. Właściwie z góry trzebaby założyć, że
    jak człowiek chce mieć dobry dostęp do lekarza a mieszka na zadupiu to musi
    się przeprowadzić bo przecież lekarza indywidualnego na miejscu nie dostanie
    takiego jaki jest w dużym ośrodku. Ale tu nie chodzi o to, że ktoś go dzięki
    temu do innej kasy zapisze i dalej dzięki zapisaniu lekarz przyjmie a tak
    właśnie było. Ale co, teraz nie muszę się zapisywać do lekarza rodzinnego ?
    Jest jednolity system umożliwiający zapisywanie się do dowolnego lekarza ? A
    dokumentację medyczną od tych wszystkich lekarzy mogę dostać czy tylko wódz
    ? Tyle lat to już się tak marnie kręci, że osobiście wątpię by się
    naprawiło.