  • Data: 2016-09-20 10:58:36
    Temat: Re: Za komuny to było wesoło !!
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    >Najlepsze jest to ze ci sami ludzie co doprowadzili do zapasci
    >gospodarczej w Polsce uratowali w przeciagu kilku dni kraj przed
    >upadkiem.
    >Z dnia na dzien w sklepach obok octu pojawily sie setki towarow o
    >istnieniu ktorych Polacy wiedzieli ze gdzies sa. Cud.

    Ale mnie ten wlasnie aspekt interesuje - towary sie nagle pojawily, to
    gdzie one sie podziewaly wczesniej ?
    Przeciez fabryki nie zaczely nagle dwa razy wiecej produkowac, ani
    ludzie dwa razy mniej jesc.

    >Efektem cudu jest brak kartek na paliwo,

    Wole brak kartek niz przydzialowe 30l. Do przydzialowego samochodu.

    >kilka milionow Polakow za granica,

    No coz, tym sie faktycznie nie ma co chwalic ... ale lepiej, zeby
    udawali ze pracuja ?

    >deflacja

    Obywatel na deflacje nie ma co narzekac :-)

    >i po dwudziestu kilku latach od zmiany wladzy z komunistycznej na
    >komunistyczno ubecko demokratycznie kapusiowska jakies 10%
    >bezrobocia,

    No to wracamy do cudu - jak to jest, ze mniej ludzi pracuje, a towary
    sa :-)

    >glodowe emerytury,

    Czesciowo z winy PRL wlasnie.

    >glodne dzieci liczone w dziesiatkach tysiecy,
    >zapasc sluzby zdrowia

    Czy taka zapasc ... pamietam i te kolejki do ortopedy z czasow PRL.
    No ale czekania 12h na przyjecie do szpitala nie bylo ... bylo lezenie
    na korytarzu.
    I koperty, koperty, koperty ...

    >i przekrety typu amber gold czy afera warszawska.

    Mowisz, ze przekret p.t. PRL lepszy ?

    A afera warszawska to o ile pamietam najbardziej PRL z PIS zawinili,
    choc tego PIS nie jestem taki pewny.

    >O tym ze stalismy sie krajem alkoholikow przy spozyciu ponad 11
    >litrow sprytu na leb z litosci nie wspomne.

    Francja czy Niemcy to kraje alkoholikow ? Bo oni od zawsze maja
    spozycie wieksze niz my.
    Widac trzeba pic z umiarem - kieliszek dziennie, a nie pol litra co
    tydzien :-)

    PiS ma zreszta nowy pomysl na walke z alkoholizmem - likwidacja malych
    buteleczek wodki.
    No, ciekaw jestem, co z tego wyjdzie.

    Za to znajomy strasznie klal na tego, kto wymyslil flaszki 0.375 - a
    to jeszcze w PRL :-)

    J.