  • Data: 2016-09-08 05:38:48
    Temat: Re: Za komuny to było wesoło !!
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Maly bylem jak mamie kupowalem kawe w sklepie na rogu. Zaden pewex zwyczajny
    spozywczy. Dawala pieniazka i mowila zebym kupil paczke kawy i przypominala zeby przy
    mnie zmielili. To zbozowa nie byla.

    Nie twierdzę, że kawy nigdy i w ogóle nie było. Pewnie za Gierka była.
    Ale z pewnością były nierzadkie okresy, gdzie kawa była luksusem.
    Podobnie jak czekolada czy inne "dobra lususowe". I czym późniejszy PRL
    tym było gorzej. Pooglądaj sobie PKF z lat 80tych.

    O akcjach prowadzonych w sklepach, w których ukrywano przed klientami
    "słodycze, szynkę i inne dobra".

    > Dla mnie przez takie "chyba" straciles wiarygodnosc bo albo sie cos wie albo nie
    wie. A jak sie nie wie to siedzi sie cicho i slucha tych co wiedza.

    Jakby ci to delikatnie powiedzieć... O wiarygodność to będę się starał,
    jeżeli mi kiedyś padnie na mózg, i będę chciał do sejmu.
    Wczesny PRL można pooglądać w kronikach. Późny pamiętam osobiście, z
    perspektywy dziecka i nastolatka. Nikt mi dobrobytu PRL nie wmówi, nawet
    jeżeli czasem była kawa, a czasem w sklepach "delikatesy" można było
    kupić szynkę w puszce. Coca cola też była czasem - i co z tego ? To
    oznacza, że był poziom życia jak w USA ?

    Dziś wszystkiego jest od zajebania i ciutciut. I jedyne, czego mi żal
    (oprócz młodości) to może dobrego pieczywa. Takiego porządnego chleba,
    który mógł leżeć i wysychał, a nie plesniał.
    I mleka, które się zsiadało a nie kisło.

    Ale też - jak się ktoś bardzo uprze, to znajdzie jakąś piekarnię, gdzie
    robią pieczywo lepsze od marketowego gówna. Mleko zsiadłe można kupić
    gotowe...Ale czy to na pewno tak samo dobre ?

    Nie wiem. Tak czy owak, za PRL mi nie tęskno. W przeciwieństwie do co
    poniektórych.