  • Data: 2016-09-08 12:41:48
    Temat: Re: Za komuny to było wesoło !!
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik szcygiel napisał w wiadomości
    >W dniu czwartek, 8 września 2016 11:05:50 UTC+2 użytkownik Michał
    >Jankowski napisał:
    >Heh. Tak czytam te wspomnienia i widzę dwie rzeczy:
    >Dyskutanci albo generalizują na szczegółach albo prawie zupełnie się
    >nie rozumieją. :)
    >Jedynie J.F. dzielnie walczy za pomocą faktów :)

    Punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia.
    Inaczej powie o niej mieszczuch, inaczej malorolnik, inaczej gornik,
    inaczej rzemieslnik oszukujacy na podatkach, inaczej nieoszukujacy ...
    i ukarany domiarem :-)
    Inaczej ten, komu sie mieszkanie trafilo szybko, a inaczej ten,
    ktoremu tesciowa 15 lat zycie zatruwala :-)

    Ja z racji wieku nie moge calego PRL ogarnac, a po prawdzie to tylko
    koncowke.

    Akurat te 80% podatku zapamietalem, jak widac niedokladnie.

    >A prawda jest taka że Polska za PRL biedna nie była ale była
    >masakrycznie źle zarządzana.
    >U nas srajtaśma była. Nie było szklanek.

    Z ta srajtasma to chyba jednak w calym kraju klopoty.
    I to zbieranie makulatury, i wymiana na tasme ... a dzis papieru od
    ch* i skad ?
    Choc po prawdzie - dzis to ja gazety nie kupuje...

    >Ludzie w mieście nie mieli szynki/kiełbasy a u nas na wsi jajka,
    >mięso, kuraki były.

    Trudno zeby nie bylo. Nawiasem mowiac - ustroj sie zmienil - stare
    obory puste stoja, albo zostaly zburzone.

    >Za to nie było dostępu do składnic harcerskich. Albo śróbek czy
    >gwoździ.

    No, gwozdzie to w GS raczej byly. Srubki niekoniecznie.

    J.