  • Data: 2017-03-21 17:42:43
    Temat: Re: Za chwile tylko rower zostanie :)
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tue, 21 Mar 2017 16:48:26 +0100, J.F.

    > Tylko ze Francja dawno temu zainwestowala w elektrownie atomowe.
    > Wynik chyba mocarstwowych ambicji.

    Raczej stosunkowo szybko pojęli, że węgiel zabija ludzi znacznie bardziej
    niż nawet jak elektrownia atomowa pierdyknie, albo i dwie. Nadal nie wiem
    dlaczego promuje się spalanie rónie syfiastej biomasy. Znaczy wiem -- jest
    też mocne lobby drewniane.

    > A i klimat ogolnie maja cieplejszy, to moze po prostu tak sie oplaca.
    > I czy naprawde tak wszyscy pradem grzeja ?
    > Te elektrownie im sie chyba powoli koncza - tzn dobiegaja czasu
    > przewidywanego zywota i zobaczymy co z tego wyjdzie.

    No dobrze, to weźmy dla odmiany skandynawię. 85% domów jest grzane prądem
    (w tym pompami ciepła), a na ulicach już teraz jeżdżą miliony aut
    elektrycznych. Tak, głównie dzięki dotacjom, bo ktoś stwierdził, że lepiej
    włożyć kasę w dotacje uzyskując lepsze powietrze, niż ładować w późniejsze
    leczenie ludzi z tych samych publicznych pieniędzy.

    U nas nie -- dotuje się wymianę starych kotłów węglowych na nowe "lepsze"
    kotły węglowe -- zamiast w pierwszej kolejności dawać na termomodernizację
    domów. U nas zawsze wszsytko na opak.

    > Latem tez nie ?
    > O ile pamietam, to mieli problem latem, bo elektrownie chlodzone woda
    > z rzek, jak jest za cieplo, to ryby gotuja, wiec trzeba ograniczac
    > produkcje.

    Ale nie w celu kontroli ludzi jak tutaj chłopaki próbują wcisnąć, tylko z
    powodu "naturalnego" przeciążenia. A przecież mówimy o grzaniu domów w
    zimie i w większości ładowaniu samochodów w prądzie spadowym (2 Taryfa tzw.
    nocna) -- w zimie nie ma blackoutów, podobnie jak nie ma ich poza szczytem
    w lecie.

    > Co prawda tu gotowe rozwiazanie czeka - latem mozna sie wspomoc
    > panelami slonecznymi ..

    Oraz wiatrem. Tylko nie w naszym ciemnogrodzie. :P

    --
    Pozdor
    Myjk