-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt
-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Z serii co kupić - dupowóz do pracy
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <1...@b...dyndns.org>
<5ad1e3de$0$1003$65785112@news.neostrada.pl>
<paukbq$548$1@node1.news.atman.pl>
From: Uzytkownik <a...@s...pl>
Date: Sun, 15 Apr 2018 09:11:14 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.7.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <paukbq$548$1@node1.news.atman.pl>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Content-Language: pl
Lines: 62
Message-ID: <5ad2fb3f$0$31362$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 31.42.14.107
X-Trace: 1523776319 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 31362 31.42.14.107:62586
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2629103
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2018-04-15 o 06:27, Cavallino pisze:
>>>
>>> Panowie doradźcie czego szukać: Auto do pracy, 50km dziennie, zakres
>>> cenowy 15-20k, ekonomiczne w spalaniu i utrzymaniu. Nie musi być
>>> piękne i
>>> zrywne :)
>>> Na razie oczy swe kieruję w kierunku pandy w gazie. Ale może źle
>>> patrzę i
>>> ktoś mi nakieruje światopogląd?
>>>
>> picasso za 10 tyś, 5 tyś wpakować w naprawy, nie przejmować się
>> posiadaniem auta przez 5 lat.
>
> Syn kiedyś testował ten sposób na Peugeocie 206, ale takim za 6 tys.
> Niestety, po wpakowanie kolejnych 4 tys w naprawy, auto nadal było do
> luftu, psuło się co chwilę, tydzień bez awarii był tygodniem straconym.
>
> Przez 5 lat to musiałby wpakować nie 5 a 50 tys w naprawy.
> I nie ma dokładnie żadnego powodu, żeby jakikolwiek inny samochód z
> PSA musiałby zachowywać się inaczej.
Powielasz jakieś bzdurne mity, które mają całkiem inne źródło
pochodzenia. Złe opinie przywarły do aut francuskich tylko dlatego, że
auta te zawsze wyprzedzały technologicznie auta innych firm i pan Zenek
z młotkiem na wsi nie wiedział jak się takie auta klepie, bo do tej pory
klepał tylko golasy spod znaku Opla, Audi i VW.
Nawet dzisiaj większość mechaników przerasta silnik HDI, choć w 15 minut
można w internecie znaleźć schematy i opis działania takiego silnika.
Sam nawet ostatnio przerabiałem ten temat podczas najprostszej czynności
serwisowej tj. wymiany wkładu filtra. Mechanik wyjął wkład filtra nie
spuszczając wcześniej z obudowy paliwa i nie usuwając zebranego tam
syfu. W porę go powstrzymałem. Myślałem, że mu przypierdolę, bo cały
syf, który zebrał się przed filtrem przedostał się na stronę za filtrem,
a ten idiota zaczął już pchać do obudowy nowy wkład. Jakby ten syf
dostał się na pompę wysokiego ciśnienia common rail to byłoby po pompie
i po wtryskiwaczach. Nowy komplet to koszt ok. 8 tys. zł. Regeneracja
4-5 tys. zł. Był to nowo zatrudniony, młody pracownik w warsztacie do
którego jeżdżę od lat. Na szczęście moją reakcję zauważył właściciel
warsztatu i ustawił młodego "fachowca" do pionu.
Powodem późniejszych problemów nie byłoby auto z PSA ale mechanik, który
nie umie myśleć.
Prawda natomiast jest taka, że właściciele aut PSA jak już raz wsiedli
do auta tego koncernu to już nie chcą jeździć innymi. Auta te nie są ani
bardziej awaryjne od niemieckich czy japońskich, ale wymagają serwisu,
który wie jak to auto działa i jak się wykonuje czynności serwisowe.
Jeżeli są tylko systematycznie serwisowane to są bardziej niezawodne jak
auta niemieckie, a przy tym mają blacharkę na której nie uświadczy się
nawet grama rdzy pod warunkiem, że auto nie było bite i nie widziało
palnika.
To czy auto będzie zawodne zależy od poprzedniego właściciela i jak było
serwisowane. Dlatego dobrze jest kupować auta z Niemiec, bo tam
przeglądy są bardzo skrupulatne i wszelkie awarie muszą być usuwane, aby
auto mogło zaliczyć przegląd. Ale nie mówię tu o autach powypadkowych
wstępnie wyklepanych przez Turka, a następnie podpicowanych i
sprzedawanych przez Polaka.
Następne wpisy z tego wątku
- 15.04.18 10:01 Cavallino
- 15.04.18 10:08 Trybun
- 15.04.18 14:02 Zenek Kapelinder
- 15.04.18 14:23 s...@g...com
- 15.04.18 15:58 Tomasz Pyra
- 15.04.18 18:39 Uzytkownik
- 15.04.18 18:54 Uzytkownik
- 15.04.18 19:21 m4rkiz
- 15.04.18 19:38 m4rkiz
- 15.04.18 20:06 Uzytkownik
- 15.04.18 23:34 kk
- 16.04.18 06:11 s...@g...com
- 16.04.18 06:16 s...@g...com
- 16.04.18 07:53 p...@g...com
- 16.04.18 10:32 Kamil 'Model
Najnowsze wątki z tej grupy
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
Najnowsze wątki
- 2025-01-06 Popr. 14. Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- 2025-01-06 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-06 Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- 2025-01-06 Białystok => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-06 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-06 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-06 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-06 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-06 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-06 śnieg
- 2025-01-05 Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- 2025-01-05 Rozkręcają się
- 2025-01-04 pozew za naprawę sprzętu na youtube
- 2025-01-04 gasik
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją